Zougla Newsroom

Λίγα 24ωρα πριν από την παρουσίαση του πορίσματος των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων για τα αίτια που προκάλεσαν την φονική σύγκρουση στα Τέμπη η «Zούγκλα» φέρνει στο φως συγκλονιστικά φωτογραφικά ντοκουμέντα από τα δύο τρένα την ώρα της σύγκρουσης αλλά και αμέσως μετά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ντοκουμέντα συμπεριλαμβάνονται στην συμπληρωματική αυτοψία της πυροσβεστικής που διενεργήθηκε με εντολή του Εφέτη Ανακριτή Λάρισας. Μόνο μία φράση μπορεί να περιγράψει τα φωτογραφικά ντοκουμέντα: Δεν έμεινε τίποτα όρθιο. Λαμαρίνες, άμορφη μάζα σιδερικών… καμένοι μετασχηματιστές. Οι συρμοί δεν έχουν απλά παραμορφωθεί – έχουν διαλυθεί.

Οι εικόνες κόβουν την ανάσα και δείχνουν το μέγεθος της καταστροφής που οδήγησε στο θάνατο 57 επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ηλεκτράμαξα της επιβατικής αμαξοστοιχίας μετατράπηκε σε μια άμορφη μάζα από σίδερα ενώ σοκαριστική είναι και η εικόνα από το κυλικείο. Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα και όπως αποκαλύπτεται στη φωτογραφία η σύγκρουση αλλά και η φωτιά «εξαφάνισαν» το βαγόνι. Τα πάντα έχουν ισοπεδωθεί και ότι έχει απομείνει δεν θυμίζει ότι ήταν κάποτε βαγόνια τρένων. Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται και τα βαγόνια Νο2 και Νο3 ενώ σοβαρές ζημιές υπέστη και το βαγόνι Νο3.

Στην συμπληρωματική αυτοψία παρουσιάζεται καρέ-καρέ η στιγμή της σύγκρουσης από κάμερες ασφαλείας που υπήρχαν στην περιοχή.

Η χρονική στιγμή της σύγκρουσης είναι η 23:18:28 με τις κάμερες να «κλειδώνουν» μία λάμψη μέσα στη νύχτα όπως επίσης και την πρώτη εκδήλωση ισχυρού ηλεκτρικού τόξου. Σύμφωνα με την αυτοψία, είναι ορατή η εκτίναξη τεμαχίων ύλης από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, καθώς εκείνη συνεχίζεται από την υπάρχουσα ορμή των αμαξοστοιχιών. Αμέσως μετά ακολουθεί ένα 2ο μεγαλύτερης ισχύος ηλεκτρικό τόξο, ενώ η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών συνεχίζεται. Η λάμψη είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την πρώτη. Στην αυτοψία αναφέρεται ότι όλα έγιναν μόλις σε ένα δευτερόλεπτο.

«Εντός του ίδιου δευτερολέπτου μετά την εμφάνιση της 2ης ισχυρής ηλεκτρικής εκκένωσης εμφανίζεται η πρώτη εστία εκδήλωσης πυρκαγιάς η οποία αμέσως μετά και εντός millisecond αυξάνει την έντασή της με αποτέλεσμα να ακολουθεί μία ακαριαία βίαιη ανάφλεξη της περιοχής συγκρούσεως, η οποία οδηγεί σε μεγάλης έκτασης πυρκαγιά και εκτοξεύσεις φλεγόμενων τεμαχίων ύλης από την σύγκρουση».

Στην συμπληρωματική αυτοψία δίνεται εξήγηση για την πυρκαγιά και την έντασή της.

«Οφείλεται στη διαφυγή και ανάφλεξη των σιλικονούχων ελαίων ψύξεως των τριών μετασχηματιστών των ηλεκτραμαξών στον ατμοσφαιρικό αέρα λόγω διαρρήξεως των δεξαμενών τους κατά τη σύγκρουση. Η συνολική ποσότητα του σιλικονούχου ελαίου ήταν 7200 Kg  δηλαδή από 2.400 kg  σε κάθε μετασχηματιστή».

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η μεγιστοποίηση της πυρκαγιάς τροφοδοτήθηκε από τις εκτοξευόμενες ποσότητες ελαίου.

Ένα συγκλονιστικό σημείο που περιγράφεται στην αυτοψία είναι ότι η σύγκρουση των δύο τρένων συνεχιζόταν μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση τους όπου είναι ορατά από τις κάμερες τα εκτινασσόμενα φλεγόμενα συντρίμμια.

Στις φωτογραφίες η λάμψη που προκαλείται από τη σύγκρουση είναι μεγάλη κάνοντας στο σημείο τη νύχτα μέρα.

Οι πυροσβέστες επιπλέον συμπεραίνουν:

  • Η εξασθένηση της πυρκαγιάς, επήλθε όταν η ποσότητα του ελαίου ψύξεως των μετασχηματιστών είχε πλέον καεί και δεν μπορούσε να τροφοδοτήσει και να συντηρήσει την προκληθείσα πυρκαγιά, καίγοντας τα στοιχεία που είχε επηρεάσει (μηχανές, κυλικείο, βαγόνια 1ης και 2η θέσης με τα υλικά αυτών).
  • Η πυρκαγιά μετά την βίαιη ανάφλεξη, περιορίζεται σε δύο χώρους:

i) άνωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής (σημείο στο οποίο βρέθηκαν οι δύο ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τους μετασχηματιστές τους διερρηγμένους).

i) Στο πρανές της σιδηροδρομικής γραμμής όπου η ηλεκτράμαξα της επιβατικής μαζί με τον φλεγόμενο μετασχηματιστή της κατέληξε. Πάνω και δίπλα από αυτή κατέληξαν και τα συντρίμμια των βαγονιών 1 της πρώτης θέσης και του κυλικείου, όπως επίσης και το βαγόνι 2 (πρώτο της δεύτερης θέσης), τα οποία λόγω των υλικών κατασκευής τους (υφασμάτινα καθίσματα, ξύλινη επένδυση, αφρολέξ καθισμάτων, πολυεστερικές κουρτίνες, πλαστικά κ.ά.) ξεκίνησαν να καίγονται, προκαλώντας πυρκαγιά στο εσωτερικό των βαγονιών.

 

 

 

 

Δείτε εδώ αναλυτικά την συμπληρωματική έκθεση αυτοψίας και διερεύνησης αιτιών της πυρκαγιάς

ή κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης