Στον ανταγωνισμό για την προσέλκυση του τουρισμού, η κάθε χώρα επιστρατεύει έξυπνες διαφημίσεις, εντυπωσιακές φωτογραφίες και διάσημα αξιοθέατα. Ωστόσο, ένα νέο στοιχείο ενδιαφέροντος μπαίνει στο παιχνίδι: ο κινηματογράφος, με την λογική ότι μία καλή ταινία προσελκύει τουρίστες που θέλουν να δουν από κοντά τα τοπία στα οποία έγιναν τα γυρίσματα.

Σύμφωνα με μια έρευνα του 2004 – που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» – το 6% των τουριστών της Νέας Ζηλανδίας (σ.σ: περίπου 150.000 άτομα) δήλωσαν ότι αυτή η σειρά των ταινιών ήταν ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους επισκέφθηκαν τη χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την πρώτη ταινία της τριλογίας The Hobbit, που κυκλοφόρησε το 2012, το τουριστικό συμβούλιο της Νέας Ζηλανδίας επαναλανσάρισε ολόκληρη τη χώρα ως «Μέση Γη». Η χολιγουντιανή καμπάνια έπιασε τόπο, αφού από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2013, ο αριθμός των διεθνών επισκεπτών αυξήθηκε κατά σχεδόν 10%, από το οποίο το 8,3% συνολικά αναφέροντας ως κίνητρο το Χόμπιτ. Μάλιστα, η περιοχή στην οποία έγιναν τα γυρίσματα των δύο πρώτων ταινιών του Χόμπιτ, προσελκύουν περίπου 2.000 επισκέπτες κάθε μέρα.

Ανάλογη τουριστική επιτυχία είχαν επίσης στο παρελθόν οι χώρες στις οποίες είχαν γυριστεί το «Slumdog Millionaire»(Ινδία, Βομβάη), το «Χαμένοι στη Μετάφραση» (Ιαπωνία, Τόκιο) και το «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» (Βρετανία, δυτικό Λονδίνο).

Όπως εξηγεί ο Ματ Ταίτουμ, συντάκτης του περιοδικού Total Film Magazine μιλώντας στο BBC, μετά τα φετινά Όσκαρ, αναμένεται μεγάλη προσέλευση τουριστών στη Λουιζιάνα με αφορμή το «12 χρόνια Σκλάβος» και πιθανότατα και στη Νεμπράσκα για την ομώνυμη ταινία. Μάλιστα, χιουμοριστικά συμπληρώνει ότι «ίσως το Gravity να δώσει ώθηση και στον… διαστημικό τουρισμό».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης