Τα ραντάρ κατέγραψαν το Boeing

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014, 20:08


Νέα στοιχεία ανακύπτουν συνεχώς για το Boeing 777 με τους 239 επιβαίνοντες, που «χάθηκε» το Σάββατο 8 Μαρτίου και από τότε δεν έχει βρεθεί κανένα του ίχνος.

Αίσθηση προκαλεί η ανακοίνωση της Ταϊλάνδης αναφορικά με την πορεία του εξαφανισμένου εδώ και 11 ημέρες αεροσκάφους της Malaysia Airlines, το οποίο εκτελούσε την πτήση ΜΗ370: Κουάλα Λουμπούρ - Πεκίνο. 

Εκπρόσωπος της πολεμικής αεροπορίας είπε ότι λίγα λεπτά μετά την υποτιθέμενη διακοπή των τηλεπικοινωνιών από το Boeing, τα ραντάρ τους εντόπισαν ένα αεροσκάφος να στρέφεται προς τον κόλπο της Μάλακας. Ερωτηθείς για ποιο λόγο, εδώ και 11 μέρες δεν είχαν ενημερώσει τις αρχές της Μαλαισίας, απάντησε ότι η αρχική αίτηση της Μαλαισίας για βοήθεια «δεν ήταν σαφής» και ως δικαιολογία ανέφερε ότι το άγνωστης ταυτότητας αεροσκάφος δεν μπήκε στον εναέριο χώρο της Ταϊλάνδης.«Δεν δώσαμε σημασία στο γεγονός» κατέληξε.

Αδιάκοπα συνεχίζονται οι έρευνες

Την ίδια ώρα, αδιάκοπα συνεχίζονται οι έρευνες για δέκατη ημέρα για το Boeing 777 των Μαλαισιανών αερογραμμών. Νωρίς το πρωί της Τρίτης η Κίνα ανακοίνωσε ότι αναζητά το χαμένο Boeing στο έδαφός της. Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα και πιθανώς τη διάσωση καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία και μετέδωσε το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.

Ταυτόχρονα η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε την ίδια ημέρα ότι έχει περιορίσει δραστικά τη ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες για το Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο η ζώνη παραμένει μεγάλη και έχει το μέγεθος της Ισπανίας της Πορτογαλίας μαζί. Τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες.

Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν.

Η έκθεση της οργάνωσης CTBTO για τον ΟΗΕ 

Παράλληλα, νέα τροπή στην υπόθεση δίνει η έκθεση της οργάνωσης «Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty» υπό τον ΟΗΕ σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει περίπτωση το χαμένο αεροσκάφος των Malaysia Airlines να ανατινάχτηκε στον αέρα ή να συνετρίβη.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, από τα στοιχεία των μέχρι τώρα ερευνών δεν προκύπτουν σημάδια έκρηξης ούτε σημάδια συντριβής στο έδαφος.

Σύμφωνα με τον Στέφαν Ντουζάριτς εκπρόσωπο του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν «σχετικά με το χαμένο αεροσκάφος, η οργάνωση CTBTO με έδρα της τη Βιέννη επιβεβαίωσε ότι δεν έχει εντοπίσει ούτε σημάδια έκρηξης, ούτε σημάδια συντριβής στο έδαφος ή το νερό».

Ο ίδιος εξήγησε ότι τα συστήματα εντοπισμού που διαθέτει η CTBTO, ειδικά για πυρηνικές εκρήξεις, μπορούν να εντοπίσουν και αεροπορικά ατυχήματα. Συγκεκριμένα μπορούν να δουν αν έχει γίνει έκρηξη αεροσκάφους στον αέρα, ενώ εντοπίζουν και τα σημεία πρόσκρουσης αεροσκαφών στη θάλασσα ή τη στεριά. Όμως όπως είπε στην περίπτωση της πτήσης MH370 δεν βρέθηκε τίποτα.

Η έκθεση της οργάνωσης CTBTO για τον ΟΗΕ

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, οι επικεφαλής της οργάνωσης είχαν ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροσκάφος, ενεργοποιώντας όλους τους επιστήμονες με συναφές αντικείμενο στον ΟΗΕ να μελετήσουν τα δεδομένα που θα προέκυπταν.

Η στροφή προς τα δυτικά ενισχύει το σενάριο της αεροπειρατείας

Ένα από τα τελευταία σενάρια θέλει το μοιραίο αεροσκάφος να έχει κάνει στροφή προς τα δυτικά. Αυτό έρχεται να ενισχύσει την εκδοχή της αεροπειρατείας. Επικαλούμενοι μάλιστα Αμερικανούς αξιωματούχους, οι New York Times αναφέρουν ότι η αλλαγή πορείας του αεροσκάφους και η στροφή προς τα δυτικά δεν έγινε χειροκίνητα, αλλά από κάποιον μέσα από το πιλοτήριο, που μπήκε στο σύστημα και άλλαξε την πορεία πτήσης.

Ο άνθρωπος-μυστήριο είχε γνώσεις του συστήματος λειτουργίας του αεροπλάνου και αντί να αλλάξει την πορεία χειροκίνητα, το έκανε πληκτρολογώντας στο κομπιούτερ που ελέγχει το σύστημα διαχείρισης πτήσης επτά ή οκτώ κωδικούς, σύμφωνα με τους Αμερικανούς αξιωματούχους.

Το σύστημα διαχείρισης πτήσης (Flight Management System) όπως είναι γνωστός ο υπολογιστής αυτός, κατευθύνει το αεροπλάνο από σημείο σε σημείο βάσει του σχεδίου πτήσης. Δεν είναι σαφές εάν η πορεία του αεροσκάφους επαναπρογραμματίστηκε πριν ή μετά την απογείωση.

Το νέο σενάριο έρχεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εκτίμηση πως στο Boeing των Malaysian Airlines έγινε αεροπειρατεία και ενδεχομένως να είναι μπλεγμένοι στην υπόθεση οι πιλότοι της πτήσης MH370.

Εξομοιωτής πτήσης σε παρόμοιο αεροσκάφος με το Boeing 777

Ένα από τα σενάρια για την εξαφάνιση του αεροπλάνου

Ένα εκατομμύριο κόσμος ψάχνει για το αεροπλάνο

Το αεροπλάνο μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε μέσα στον κύκλο

το ύψος που χρειάζεται για να μην γίνει αντιληπτό από τα ραντάρ









Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014, 21:56