Ο Τζεφ Μπέζος, ιδρυτής της Amazon, πρόκειται να παντρευτεί την αρραβωνιαστικιά του, Λόρεν Σάντσες, πάνω στο υπερπολυτελές γιοτ «Koru», αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Μπέζος έκανε πρόταση γάμου στη Σάντσες το 2023, με ένα ροζ διαμάντι 20 καρατίων, αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων, πάνω στο ίδιο σκάφος. Το όνομά του, «Koru», προέρχεται από τη λέξη των Μαορί «βρόχος» ή «πηνίο» και συμβολίζει τη νέα αρχή.
Οι φήμες θέλουν το ζευγάρι να παντρεύεται πάνω στο σκάφος, κοντά στη Βενετία της Ιταλίας.
Πόσο μεγάλο είναι το «Koru»;
Ο Μπέζος ήταν ο πρώτος που παρήγγειλε το «Koru». Σύμφωνα με τον Independent, έχει μήκος 417 πόδια (127 μέτρα). Το γιοτ κατασκευάστηκε από την ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Oceanco, κοντά στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας και παραδόθηκε στο Γιβραλτάρ τον Απρίλιο του 2023. Ο Μπέζος εθεάθη να φτάνει στο υπερπολυτελές γιοτ με ελικόπτερο, για το πρώτο του ταξίδι, τον Μάιο του ίδιου έτους.
Με τα τρία κατάρτια του να ξεπερνούν τα 70 μέτρα, το Koru είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο γιοτ στον κόσμο, σύμφωνα με το Boat International. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 17 κόμβους, με δύο κινητήρες diesel MTU των 1.500 ίππων ο καθένας, ενώ ταξιδεύει άνετα με 15 κόμβους, 2,25 κόμβους πιο γρήγορα από τον μέσο όρο παρόμοιων σκαφών.
Έχει μεικτό βύθισμα 3.493 τόνων, πλάτος 17 μέτρα και ένα ιστιοφόρο σχέδιο άνω των 20.000 τετραγωνικών ποδιών.
Το «Koru» φέρει σημαία Νήσων Κέιμαν, τη δεύτερη πιο δημοφιλή σημαία για γιοτ, σύμφωνα με το Boat International.
Το εξωτερικό του έχει σχεδιαστεί από την ολλανδική εταιρεία Dykstra Naval Architects, η οποία συνέβαλε και στην αρχιτεκτονική του σκάφους μαζί με τη Lateral Naval Architects. Ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι έργο της λονδρέζικης εταιρείας Mlinaric, Henry & Zervudachi.
Το υπερπολυτελές γιοτ διαθέτει κατάστρωμα από τεκ, γάστρα από ναυτικό μπλε χάλυβα και λευκή διώροφη υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Έχει επίσης πρύμνη σε σχήμα κανό για ιδιωτικότητα και τρεις ιστούς.
Το «Koru» φέρεται να χρησιμοποιεί ένα σύστημα κινητικής ενέργειας που μετατρέπει την κίνηση από τα κύματα σε ηλεκτρισμό, σύμφωνα με το Robb Report, κάνοντάς το πιο βιώσιμο από άλλα γιοτ αντίστοιχου τύπου. Επιπλέον, διαθέτει υβριδικό σύστημα ισχύος, με μεγάλες αποθηκεύσεις μπαταριών, που διατηρούν σε λειτουργία τα συστήματά του όταν είναι αγκυροβολημένο τη νύχτα.
Ο σχεδιασμός του φέρεται να εμπνεύστηκε από το ιστιοφόρο Eos του Μπάρι Ντίλερ, που κατασκευάστηκε από τη γερμανική εταιρεία Lürssen Yachts το 2006, σύμφωνα με το Robb Report. Οι πλευρές του σκάφους κοσμούνται με παραδοσιακούς φωλεούς, ενώ τα ανώτερα καταστρώματα έχουν μικρότερα παράθυρα από τα συνηθισμένα, πιθανώς για λόγους ιδιωτικότητας.
Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι η προτομή γυναικείας μορφής στην πλώρη, που μοιάζει με τη Σάντσες. Ωστόσο, η Σάντσες διέψευσε τη σύνδεση αυτή, λέγοντας στη Vogue το 2023: «Είμαι πολύ κολακευμένη, αλλά δεν είναι έτσι». Εξήγησε ότι η προτομή απεικονίζει τη Νορβηγική θεά της αγάπης, της γονιμότητας και του χρυσού, Φρέγια.
Το εσωτερικό του σκάφους
Το «Koru» μπορεί να φιλοξενήσει έως και 18 καλεσμένους σε εννέα καμπίνες, μαζί με περίπου 36 μέλη πληρώματος.
Καθώς ο Μπέζος «έχτισε» το γιοτ υπό καθεστώς μυστικότητας, πολλές από τις τεχνικές και εσωτερικές λεπτομέρειες παραμένουν άγνωστες. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αναφερόταν ως Project Y721.
Ωστόσο, η εσωτερική διακόσμηση περιγράφεται στην ιστοσελίδα της Oceanco ως «διαχρονικό, σύγχρονο στιλ, με φυσικούς ξύλινους τόνους συμπληρωμένους από μια παλέτα ζεστών ουδέτερων αποχρώσεων και όμορφα σχεδιασμένα υφάσματα».
Παράλληλα, το Architectural Digest ανέφερε ότι το «Koru» διαθέτει πολλούς εξωτερικούς χώρους χαλάρωσης, τρία τζακούζι και μία πισίνα.
Σκάφος υποστήριξης αξίας 75 εκατομμυρίων δολαρίων
Πολλά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το «Koru» κόστισε στον Μπέζος περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να υπολογιστεί το σκάφος υποστήριξης αξίας 75 εκατομμυρίων δολαρίων, το μεγαλύτερο που έχει κατασκευάσει η Damen Yachting στην Ολλανδία.
Το Abeona, που πήρε το όνομά του από τη ρωμαϊκή θεά των ταξιδιωτών, είναι ένα μηχανοκίνητο γιοτ μήκους 76 μέτρων, εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο και υπόστεγο. Είναι επίσης γεμάτο με θαλάσσια παιχνίδια και επιπλέον ταχύπλοα σκάφη. Το Architectural Digest ανέφερε πως μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επισκέπτες σε δύο καμπίνες και έως 37 μέλη πληρώματος, προσφέροντας πλήρη υποστήριξη στο «Koru».
Το κόστος συντήρησης και των δύο σκαφών ανέρχεται περίπου στα 30 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με το Robb Report.
