Συνεχίζοντας μια τακτική ανθελληνικής ειρωνείας, η γερμανική λαϊκή φυλλάδα «Bild» παρουσιάζει στις εσωτερικές σελίδες της ευφάνταστο ρεπορτάζ, με στημένες φωτογραφίες να δείχνουν πού κρύβουν οι Έλληνες τα χρήματά τους: σε κουτιά, σε σάκους, θαμμένα στον κήπο, οπουδήποτε προκειμένου να τα σώσουν από τους κλέφτες και την τραπεζική κατάθεση – μπας και γλιτώσουν ενδεχόμενο… κούρεμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τίτλος του ειρωνικού άρθρου: «Δείτε πού κρύβουν οι Έλληνες τα λεφτά τους υπό τον φόβο του Grexit».

O λαϊκισμός σε όλο του το μεγαλείο ξανά στη γερμανική «Bild», η οποία καθημερινά αφιερώνει σελίδες για να προσβάλλει την Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη φορά χρησιμοποιεί ευφάνταστες φωτογραφίες για να μας πει πού κρύβουν οι Έλληνες τα λεφτά τους.

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί φωτογραφία ενός 39χρονου DJ, του Βαγγέλη, με κουκούλα, να κρύβει 2.000 ευρώ στην κουζίνα του! Στο εσωτερικό του κειμένου, το ίδιο πρόσωπο αναφέρεται ως Γιάννης, ετών 32, και δηλώνει πως τράβηξε τα 2.000 ευρώ για να τα κρύψει στα ντουλάπια του επειδή στη χώρα επικρατεί πανικός!

Επίσης, μια γλάστρα που φέρεται να ανήκει σε συνταξιούχο μετατρέπεται σε κρυψώνα 3.000 ευρώ. Η συνταξιούχος λέει στην «Bild» ότι δεν θα ξαναπάει ποτέ τα χρήματά της σε τράπεζες, αλλά θα τα φυλάει σε γλάστρες!

Το ρεπορτάζ κλείνει με τη διαπίστωση ότι «στα σπίτια των Ελλήνων πλέον κρύβονται δισεκατομμύρια ευρώ, τονίζοντας ότι μόνο από τον Ιανουάριο οι καταθέτες έχουν σηκώσει 23 δισ. ευρώ από τα πιστωτικά ιδρύματα.

Η ταυτότητα της «Bild»: Ποια είναι η εφημερίδα με την επιθετική ρητορική κατά της Ελλάδας

Πολλά γερμανικά έντυπα έχουν κατά καιρούς εξαπολύσει ανθελληνικές επιθέσεις, ουδένα όμως έχει επιδείξει τη συχνότητα, την ωμότητα και την εμμονή της«Bild», που αυτά τα πέντε χρόνια της κρίσης διαρκώς προκαλεί την ελληνική κοινή γνώμη με εκστρατείες λάσπης.

Γιατί όμως συμβαίνουν όλα αυτά;

Η «Bild» ανήκει στον όμιλο Axel Springer. Ανάμεσα στις διάφορες επενδυτικές κινήσεις του, ο γερμανικός κολοσσός έχει αγοράσει και το 10% του τουρκικού ομίλου Dogan Yayin Holding, που δραστηριοποιείται έντονα στα ΜΜΕ και τον τουρισμό.

Ο εν λόγω όμιλος εκδίδει μεγάλες εφημερίδες, όπως την «Hurriyet», τη «Radikal» και την αθλητική «Fanatik», με τεράστια δύναμη παρέμβασης στην τουρκική κοινή γνώμη.

Μια αξιοπρόσεκτη και ουσιώδης λεπτομέρεια είναι ότι ο διευθυντής της «Bild» Kei Diekmann, που έγραψε πρόσφατα άρθρο στα ελληνικά κι έχει το γενικό κουμάντο της εφημερίδας, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Hurriyet», της ναυαρχίδας του τουρκικού ομίλου Dogan.

Oι Γερμανοί ήθελαν να αυξήσουν το ποσοστό τους από 10% σε 25% το 2009, δηλαδή όταν άρχιζε η ελληνική κρίση, ωστόσο τα σχέδιά τους μπλοκαρίστηκαν επειδή ο όμιλος Dogan είχε δεχθεί τότε βαρύτατο πρόστιμο άνω του 1,5 δισ. ευρώ (!) για φοροδιαφυγή από τις τουρκικές αρχές.

Ο όμιλος Dogan, που συνεταιρίζεται με τον όμιλο ιδιοκτήτη της «Bild», έκανε μεγάλες επενδύσεις σε πολυτελείς τουριστικές μονάδες στα παράλια της γειτονικής χώρας το 2011, όπως στο Μπόντρουμ και στην Αττάλεια, εξόχως ανταγωνιστικά θέρετρα των ελληνικών.

Η «Bild», εξάλλου, το 2011-2012 αναδείκνυε ως ιδανικό προορισμό για ξένες επενδύσεις την Τουρκία με σειρά δημοσιευμάτων – διόλου τυχαίο, αν αναλογιστούμε τους στενούς δεσμούς που έχει αναπτύξει με τη γειτονική χώρα.

Οι δηλώσεις προτροπής που φιλοξενούσε από αξιωματούχους για τις ευκαιρίες επενδύσεων στην Τουρκία («Η Τουρκία είναι μια χώρα με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης και ταυτόχρονα είναι το εφαλτήριο για τη διείσδυση στον αραβικό χώρο») ήταν τόσο συχνές όσο και οι δηλώσεις για την Ελλάδα, που κατά την «Bild» δεν αξίζει να βρίσκεται στην ευρωζώνη και είναι μια επικίνδυνη χώρα για τους τουρίστες.

Η «Bild» ιδρύθηκε το 1952. Είναι η μεγαλύτερη μη ασιατική εφημερίδα και η έκτη μεγαλύτερη σε κυκλοφορία παγκοσμίως. Πουλάει 2.500.000 φύλλα καθημερινά, σύμφωνα με τις μετρήσεις του 2013, ενώ παλιότερα ήταν ακόμα υψηλότερη η αναγνωσιμότητά της. Πολιτικά κινείται στον δεξιόστροφο λαϊκισμό. Το «Spiegel» έγραψε για την «Bild» το 2006 ότι «για τους απελπισμένους Γερμανούς είναι μια καθημερινή δόση από υψηλής ανάλυσης σοφτ πορνό».

Σύνταξη: Κώστας Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης