Πραγματοποιήθηκε, στις 10 Μαρτίου 2010, η Τακτική Απολογιστική Γενική Συνέλευση των μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ. για το 2009 ενεκρίθησαν ομόφωνα. Αντιγράφουμε από το μακροσκελές και ελπιδοφόρο δελτίο Τύπου.

Πιστεύουμε ότι ο απολογισμός μας είναι πλούσιος. Η παρουσία της Οργάνωσής μας σε όλους τους παραπάνω τομείς ήταν σχεδόν καθημερινή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

· Δεχτήκαμε 2870 επιστολές, τις οποίες επεξεργαστήκαμε, σχολιάσαμε και απαντήσαμε.
· Αποστείλαμε 2062 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.
· Ασχοληθήκαμε, με περισσότερα, από 175 θέματα. Πρέπει να τονίσουμε ότι, κάθε θέμα, απαίτησε μια σειρά επιστολών (εισερχομένων και εξερχόμενων).
· Εκπροσωπήσαμε τους Καταναλωτές, σε 88 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις επιτροπών και φορέων, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α.

· Ήμασταν βασικοί ομιλητές, σε 21 ημερίδες.

· Ήμασταν εκπαιδευτές, σε 30 σεμινάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

· Εκδώσαμε 118 δελτία τύπου.

· Εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 2.700 μικρούς και ενήλικες Καταναλωτές.

· Αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράση, για 82 ειδικά θέματα.

· Κατατέθηκαν 53 ερωτήσεις, στη Βουλή των Ελλήνων και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

· Διαχειριστήκαμε 11766 παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών.

· Με την παρέμβασή μας, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 423.094,94 ευρώ.

· Πετύχαμε 1.634 συνεντεύξεις και καταχωρίσεις, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιόφωνα, σε εφημερίδες και περιοδικά (244 τηλεοπτικές, 225 ραδιοφωνικές εκπομπές, 128 συνεντεύξεις, σε εφημερίδες και περιοδικά και 1.037 καταχωρήσεις δελτίων τύπου μας).

· Δεχτήκαμε 37.600 επισκέψεις, κατά μέσο όρο, ανά μήνα, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση η αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των Καταναλωτών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποια παραδείγματα:

· Αντικαταστάθηκαν ελαττωματικά προϊόντα, αξίας 124.065,80 ευρώ. Τα ελαττωματικά προϊόντα ήταν κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, ρούχα, παπούτσια, έπιπλα κ.λπ.

· Επεστράφησαν 112.473,34 ευρώ, σε καταναλωτές, από Ινστιτούτα Αδυνατίσματος και Γυμναστήρια. Οι επιχειρήσεις αρνούνταν να διακόψουν τα συμβόλαια, με τους καταναλωτές και, μόνο με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., τα συμβόλαια διακόπηκαν και οι καταναλωτές απαλλάχτηκαν από τις δόσεις, που κατέβαλαν, για υπηρεσίες, που δε λάμβαναν.

· Καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από ασφαλιστήρια συμβόλαια, που υποχρεώθηκαν να συνάψουν, κάτω από πίεση. Διάφορες ασφαλιστικές υποχρεώθηκαν να καταβάλλουν, χωρίς τη γνωστή παράνομη αφαίρεση «παλαιότητας αυτοκινήτου», το 100% της δαπάνης επισκευής αυτοκινήτων, μετά από ατυχήματα. Επίσης, αναγκάστηκαν να καταβάλλουν αποζημιώσεις, σε καταναλωτές, για ακίνητα, που υπέστησαν ζημιές, ενώ, πριν την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., αρνούνταν, κατηγορηματικά, να ικανοποιήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Το συνολικό ποσό, που αναγκάστηκαν οι ασφαλιστικές να αντιλογήσουν ή να καταβάλλουν, στους καταναλωτές, ανέρχεται στις 95.573,18 ευρώ.

· Καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από τραπεζικές χρεώσεις, ύψους 30.845,88 ευρώ, για τις παρακάτω περιπτώσεις:

1. Ρήτρες προεξόφλησης, για τα στεγαστικά δάνεια, κυμαινόμενου επιτοκίου

2. Χρεώσεις, που είχαν γίνει, σε πιστωτικές κάρτες, κατόπιν κλοπής, απάτης κ.λπ.

3. Αντιλογισμοί προμηθειών αδράνειας

4. Αντιλογισμοί προμηθειών, για έκδοση ή επανέκδοση πιστωτικών καρτών, χωρίς τη συναίνεση των καταναλωτών

5. Αντιλογισμοί τόκων καθυστέρησης, που οι τράπεζες «παραμέλησαν» να κοινοποιήσουν, έγκαιρα, στους καταναλωτές

6. Ακυρώσεις πολλών πιστωτικών καρτών, που είχαν εκδοθεί, χωρίς προηγούμενη συναίνεση των καταναλωτών.

· Καταναλωτές έλαβαν 27.342,32 ευρώ, από τουριστικές επιχειρήσεις, ως αποζημίωση, για κακή παροχή υπηρεσιών (καταστρατήγηση προγραμμάτων οργανωμένων ταξιδιών, πλημμελή εκπλήρωση όρων συμβάσεων, σε πακέτα διακοπών, επιστροφές προκαταβολών καταλυμάτων, ενώ είχε γίνει εμπρόθεσμη ακύρωση κ.λπ.).

· Πολλοί καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από αυθαίρετες χρεώσεις παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. 8.273,32 ευρώ επιστράφηκαν, από αυτές τις εταιρείες, σε καταναλωτές, που είχαν λάβει και πληρώσει λογαριασμούς.

· Αποζημιώθηκαν με 8.182,00 ευρώ καταναλωτές, από ελεύθερους επαγγελματίες, λόγω κακής παροχής υπηρεσιών.

· 4.843,50 ευρώ επιστράφηκαν σε καταναλωτές, από αδικαιολόγητες χρεώσεις, σε λογαριασμούς επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος.

· Επεστράφησαν 4.692,00 ευρώ, από επιχειρήσεις, σε καταναλωτές, για προκαταβολές, για είδη, που, τελικά δεν αγόρασαν, για δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων κ.λπ.

· Ακυρώθηκαν συμβάσεις πωλήσεων, εκτός εμπορικού καταστήματος, ύψους 3.460,00 ευρώ, γιατί οι επιχειρήσεις δεν εφάρμοζαν τις διατάξεις του Ν.2251/94 ή παραπλανούσαν τους καταναλωτές.

· Επιστράφηκαν 3.343,60 ευρώ, σε καταναλωτές, από αγορές, από απόσταση, γιατί δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις της νομοθεσίας.

· 4 επιχειρήσεις παραπέμφθηκαν, στον Εισαγγελέα, γιατί διέθεταν ακατάλληλα τρόφιμα, στην αγορά.

· 1 επιχείρηση παραπέμφθηκε, στον Εισαγγελέα, γιατί παραπλανούσε καταναλωτές, μέσω ηχογραφημένων τηλεφωνικών μηνυμάτων, ισχυριζόμενη ότι θα κέρδιζαν μεζονέτα, στο Ποσείδι Χαλκιδικής, εάν συμμετείχαν, σε διαγωνισμό, καλώντας αριθμούς υψηλής χρέωσης.

· Επιχείρηση-ηλεκτρονικό κατάστημα παραπέμφθηκε, στον Εισαγγελέα, γιατί δεν απέστειλε, σε καταναλωτή, προϊόν, το οποίο είχε αγοράσει και πληρώσει, μέσω διαδικτύου.

· Απαλλάχθηκαν καταναλωτές, από οχλήσεις τραπεζών και εταιριών είσπραξης οφειλών.

· Λήφθηκε μέριμνα, για σωστή γεωγραφική κατανομή των Α.Τ.Μ. (Αυτόματα Ταμειακά Μηχανήματα) ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των καταναλωτών.

· Διαγράφηκε καταναλωτής, από την μαύρη λίστα της Τειρεσίας Α.Ε., μετά από αδικαιολόγητη καθυστέρηση.

· Τράπεζα προέβη, σε αυστηρές συστάσεις, προς συνεργαζόμενη, με αυτήν εταιρία, για ανεύθυνο χειρισμό προσωπικών δεδομένων.

· Έγιναν αποδεκτά αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων, που καθυστερούσαν, αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης, για ενεργοποίηση περιαγωγής, για χορήγηση επιδότησης αλλαγής συσκευής, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών και για παροχή εξηγήσεων στους καταναλωτές, από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

· Αεροπορικές εταιρίες αποζημίωσαν επιβάτες, για ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καταστροφή και απώλεια αποσκευών.

· Επιβλήθηκαν διοικητικές κυρώσεις, σε οδηγό ΤΑΧΙ, για παράβαση του Χάρτη Υποχρεώσεων, προς τους Καταναλωτές και κλήθηκαν άλλοι τρεις οδηγοί, σε απολογία, για τον ίδιο λόγο.

· Επιβλήθηκε πρόστιμο 30.000 ευρώ, στον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα εταιρίας, που έστελνε ανεπιθύμητα μηνύματα, σε κινητά τηλέφωνα καταναλωτών, υποσχόμενη δώρα.

· Τα ΕΛ.ΤΑ. δεσμεύτηκαν, για προσεκτικότερη επίδοση αλληλογραφίας, ώστε να μη χάνονται επιστολές, περιοδικά κ.λπ.

· Ο Ε.Ο.Φ. έκανε σύσταση, σε εταιρεία καλλυντικών, ότι δεν επιτρέπεται η διάθεση καλλυντικών, χωρίς συσκευασία, έστω και δωρεάν.

· Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πύκνωσε τα δρομολόγια, για τη συλλογή απορριμμάτων και υλικών ανακύκλωσης, στην οδό Βασ. Ηρακλείου, στο ύψος του Εμπορικού Κέντρου.

· Δόθηκαν εξηγήσεις, από την Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης, για τις υπέρογκες αυξήσεις, στα πάγια τέλη των λογαριασμών φυσικού αερίου.

· Ζητήθηκε συγνώμη, από εταιρίες εγκατάστασης φυσικού αερίου, για παραβίαση προσωπικών δεδομένων καταναλωτή.

· Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα, σχετικά με θέματα καθαριότητας και συντήρησης των χώρων καπνιστών.

· Ο Ε.Ο.Τ. επέβαλε, σε τουριστικό γραφείο και επιχείρηση-ενοικιαζομένων δωματίων να αλλάξουν την ιστοσελίδα τους, στο διαδίκτυο, για να μην παρέχει παραπλανητική πληροφόρηση, στους καταναλωτές.

· Επιβλήθηκε πρόστιμο 1.500,00 ευρώ, σε ξενοδοχείο, γιατί το δωμάτιο δεν πληρούσε τις προδιαγραφές, που είχε ζητήσει ο καταναλωτής.

· Επιβλήθηκε πρόστιμο, σε εστιατόριο, γιατί το ποσό της απόδειξης δεν ανταποκρινόταν, στην πραγματική αξία Φ.Π.Α. των προϊόντων, που περιλάμβανε η απόδειξη.

· Επιβλήθηκε σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, σε καφετέρια, που διενήργησε κλήρωση «μαϊμού».

· Ελέγχθηκε φαρμακείο, μετά από καταγγελία, για πώληση ληγμένου φαρμάκου.

Η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται στον εθελοντισμό, στη διαφάνεια, στη δημοκρατική νομιμοποίηση, στην ανεξαρτησία και στην αποτελεσματικότητα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης