*** Φίλες και Φίλοι, το Ενδιαφέρον είναι συχνά ο Φερετζές τής Περιέργειας.
Κατά βάση, οι άνθρωποι δεν είμαστε ενδιαφερόμενοι, αλλά περίεργοι·
διψάμε να μάθουμε, διότι η Περιέργεια πάσχει από διαρκή αφυδάτωση.
Δεν διψάμε για Γνώση, αλλά για Μπούρδα·
δεν ασχολούμαστε με την Ουσιαστική Γνώση,
αλλά ξοδεύουμε τον μαθησιακό μας χρόνο
για να ενημερωθούμε για πράγματα που δεν μάς αφορούν.

* Αυτή η παρωδία και η διεκτραγώδηση τής Κουλτούρας,
αυτή η νοοτροπία ενός κουτσομπολιού επενδεδυμένου από δήθεν ενδιαφέρον,
χαρακτηρίζει σε απόλυτο βαθμό τα Media·
όλοι ενδιαφέρονται για όλους και ουδείς ενδιαφέρεται για έναν.
Το ακόμη πιο θλιβερό είναι ότι στο συγκεκριμένο Σύστημα,
συνήθως συμμετέχουν -εν’ απολύτω γνώσει και συγκαταβάσει- τα ίδια τα θύματα.
Ένας κόσμος έμπλεος Ναρκισσισμού,
ο οποίος ποθεί να ερωτάται για τον εαυτό του·
αλληλορωτιούνται, φιλιούνται, αγκαλιάζονται.
Για να παραφράσω μία πασίγνωστη αγοραία ρήση..:
Καλό το Ενδιαφέρον, αλλά με την Περιέργεια γνωρίζεις κόσμο.

*** Ποια είναι, όμως, η αφορμή,
που με οδήγησε να κάνω σήμερα τον ανωτέρω πρόλογο;
Το ζεύγος «Λυκουρέζος-Καλογρίδη».

* Επανειλημμένα έχω σατιρίσει με καυστικό -αλλά συνάμα, άκακο- τρόπο,
ετούτο το «ειδύλλιο»·
από την άλλη, όταν μπήκα στην ουσία αυτής τής σχέσης,
ουδέποτε αμφισβήτησα την καθαρότητα των προθέσεων
και των συναισθημάτων που τη διέπουν·
εν’ κατακλείδι, δεν θεωρώ ότι είναι μία «ψεύτικη σχέση»
(όπως ήταν, για παράδειγμα,
αυτή ανάμεσα σε γνωστό καναλάρχη και γνωστή παρουσιάστρια).

* Όμως, το στοιχείο που θέλω να προτάξω στον δημόσιο διάλογο,
είναι ότι είτε η σάτιρά μου, είτε η εκτός χιούμορ προσέγγισή μου,
ουδέποτε καπηλεύθηκαν και εξευτέλισαν την έννοια τού Ενδιαφέροντος.
Ουδέποτε εδήλωσα ότι ενδιαφέρομαι τι κάνουν στη ζωή τους
τα αναγνωρίσιμα ζευγάρια,
όπως την ίδια ακριβώς οπτική έχω και στην προσωπική μου ζωή.
Δεν λέω ότι δεν είμαι περίεργος κι εγώ
να μαθαίνω για πράγματα που δεν με αφορούν·
όμως, θα το κάνω σε έναν απολύτως περιορισμένο κύκλο·
σε συζητήσεις με την οικογένειά μου, με τον κολλητό μου, με την κοπέλα μου.
Συνελόντι ειπείν,
όλα αυτά που μόλις ανέφερα δεν αποτελούν βαυκαλισμό
ή προϊόντα μίας ξαφνικής διάθεσης για προσωπικές και ιδεολογικές εξομολογήσεις,
αλλά για να τονίσω και να διατυμπανίσω την εναντίωσή μου
στην επιτηδευμένη νοηματική σύγχυση των εννοιών «Περιέργεια» και «Ενδιαφέρον».

* Ναι, αυτή εδώ η στήλη είναι τηλεοπτική και εν’ γένει μιντιακή,
ναι,
φυσικά θα ασχοληθώ και θα γράψω και για θέματα
όπως το «καυτό ειδύλλιο Λυκουρέζου-Καλογρίδη».
Όμως,
η στοιχειώδης εντιμότητα και ειλικρίνεια που οφείλω σε αυτούς τούς ανθρώπους
(όπως και σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση),
είναι να τούς πω ότι ΔΕΝ με ενδιαφέρει τι κάνουν στην προσωπική τους ζωή,
ΔΕΝ θα τούς ρωτήσω τι κάνουν στην προσωπική τους ζωή,
ΔΕΝ θα είμαι αδιάκριτος μαζί τους.
ΔΕΝ.

* Αυτή λοιπόν είναι και η ειδοποιός παράμετρος,
η οποία ξεβρακώνει το σάπιο μιντιακό σύστημα και την υποκρισία του.
Οι ίδιοι οι «δημοσιογράφοι»
που πλησιάζουν με το γνωστό απεχθές, γλοιώδικο, κίβδηλα μελιστάλαχτο ύφος,
τον κάθε «Λυκουρέζο» και την κάθε «Καλογρίδη»,
για να τούς ρωτήσουν πώς πάει η σχέση τους,
οι ίδιοι αυτοί «δημοσιογράφοι» είναι που επιχαίρουν σε αφάνταστο βαθμό
όταν σκάσει η φήμη, η πληροφορία, η είδηση,
που λέει ότι «Χώρισαν ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος και η Νατάσα Καλογρίδη».
Καίγονται, λέμε. Πεθαίνουν από ηδονή.
Οι δήθεν ενδιαφερόμενοι παραδίδονται στην ξευτίλα τής υποκρισίας τους.
«Πσσς, χώρισαν ο Λυκουρέζος με την Καλογρίδη;
Σούπερ. Τώρα θα έχουμε να γράφουμε για τα απόνερα τού χωρισμού τους,
μετά μπορεί να παίξει και καμιά επανασυνδεσούλα,
μετά θα ξαναπαρακαλάμε να χωρίσουν,
μετά θα τα μπλέξουν με άλλους, αλλά εμείς θα τούς ρωτάμε για τούς προηγούμενους.».
Το Gossip είναι ένα παζλ
που αν το ενώσεις προκύπτει ο… αντιπρόεδρος τού Εδεσσαϊκού.
(Και όταν, όταν, εγώ ήθελα να χωρίσουμε, αυτή δεν ήθελε,
και μετά που αυτή, αυτή ήθελε, εγώ δεν ήθελα,
αλλά μετά που μού λέει, εντάξει, εντάξει, να μη χωρίσουμε,
τής λέω ότι, ότι, καλύτερα να χωρίσουμε.
Αυτό ακριβώς. Τίποτ’ άλλο.)

*** Σ’ αυτό το σημείο
θα σάς προσφέρω τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσετε την Αλήθεια
με τον πιο ηχηρό τρόπο.

* Ο Ψεύτης, αυτός που λέει ψέματα, που υποκρίνεται,
προδίδεται από πάρα πολλά στοιχεία που παράγουν Επικοινωνία.
Προδίδεται από την αύρα, από τα μάτια, από το βλέμμα,
από τη «Γλώσσα τού Σώματος» και από τη Γλώσσα· από τις Λέξεις.
Πάμε λοιπόν να αναφέρουμε τη φράση
που προδίδει τούς «δήθεν ενδιαφερόμενους», τούς υποκριτές των «Μ.Μ.Ε.».

* Αυτές τις μέρες που πληθαίναν’ με γεωμετρική πρόοδο
τα δημοσιεύματα περί χωρισμού των Λυκουρέζου-Καλογρίδη,
αλλά και στο παρελθόν, σε αντίστοιχα θέματα,
πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει τη διατύπωση
«Οι φήμες τούς θέλουν να έχουν χωρίσει.».

* Προσέξτε, σατανική υποκρισία..: «Οι φήμες τούς θέλουν…».
Σαν να σού λέει ο ψεύτης, ο υποκριτής, εκείνη τη στιγμή, έμπλεος ενοχής..:
«Δεν τούς θέλω εγώ χωρισμένους. Οι φήμες τούς θέλουν…».
Οι φήμες που συχνά δημιουργεί ο ίδιος ο Ψεύτης-Υποκριτής,
οι φήμες που ο ίδιος ο Ψεύτης-Υποκριτής σπεύδει να αναπαραγάγει.
«Εμείς τούς θέλουμε να είναι μαζί και ευτυχισμένοι.
Οι φήμες τούς θέλουν χώρια και δυστυχισμένους.».
Αηδία.

*** Επιμύθιο: «Αλάνθαστος Άνθρωπος» αδύνατον να υπάρξει.
Αληθινός Άνθρωπος δύναται να υπάρξει.
Αληθινοί Άνθρωποι υπάρχουν.
Είναι αυτοί οι Άνθρωποι που μεγιστοποιούν το Ενδιαφέρον
και ελαχιστοποιούν την Περιέργεια.
Ε, αυτούς τούς Ανθρώπους η ψεύτικη και υποκριτική κοινωνία,
τούς βαφτίζει «περίεργους».
Κοινωνία είναι. Θα περάσει…

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός