Αρνητικός στο 2,2% ήταν και τον Φεβρουάριο εφέτος ο πληθωρισμός, από μείωση 2,8% τον Ιανουάριο και έναντι μείωσης 1,1% τον Φεβρουάριο 2014.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν αυξήσεις, σε μηνιαία βάση, σε πλείστα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (15,3%), στο πετρέλαιο θέρμανσης (6,4%), στη βενζίνη (4,3%), στα νωπά ψάρια (3,3%), στα νωπά λαχανικά (3,3%), στο ελαιόλαδο (3,9%) και στις πατάτες (2,7%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ετήσια βάση, ανατιμήσεις σημειώθηκαν σε νωπά ψάρια (1,1%), νωπά λαχανικά (25,9%), ξηρούς καρπούς (9,1%), ελαιόλαδο (8,2%), τιμολόγια ΔΕΗ (4,9%), τσιγάρα και προϊόντα καπνού (2,9%) και συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%). Στον αντίποδα, μεγάλες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν σε νωπές πατάτες (20,5%), ζάχαρη (18,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (27%) και βενζίνη (12,8%).

Συγκεκριμένα, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,2% προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1) από τις μειώσεις των δεικτών:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) κατά 1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης

β) κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου -μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

γ) κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού

δ) κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών

ε) κατά 5,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής μεταφοράς -μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών

στ) κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές

ζ) κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας µη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ)

η) κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία –μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία

θ) κατά 1,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων

2) από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί – μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, κρέατα γενικά, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή

β) κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,6% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε 1,9% τον Φεβρουάριο εφέτος, από μείωση 2,8% τον Ιανουάριο και έναντι μείωσης 0,9% τον Φεβρουάριο 2014.
Τον Φεβρουάριο σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης