Στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής περιοδείας της, η παράσταση «Tea Ceremony-Tελετή Τσαγιού», σε σκηνοθεσία Άχιμ Βίλαντ και πρωταγωνιστή τον αναγνωρισμένο ηθοποιό Μάριο Ιωάννου, έφτασε στην ιταλική πρωτεύουσα.

Πρόκειται για έναν μονόλογο, ο οποίος βασίζεται στην ιαπωνική τελετουργία τσαγιού κατά την διάρκεια της οποίας η Κικουνοχάνα, μια σαγηνευτική γκέισα, παρασύρει τους καλεσμένους της σε ένα ταξίδι χαλάρωσης, αλλά και όχι μόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αποδομούνται με τελετουργική ακρίβεια. Η οικοδέσποινα παρασύρεται και παρασύρει ευγενικά το κοινό της σε όχι τόσο «ευγενικές» αλήθειες που αφορούν την παιδική εργασία, τη σύγχρονη δουλεία, το εμπόριο σώματος και ψυχής.

Το κοινό της ιταλικής πρωτεύουσας, για δυο βραδιές γέμισε το θέατρο Di Documenti, στην ιστορική περιοχή Τεστάτσιο και καταχειροκρότησε τον Κύπριο καλλιτέχνη, ο οποίος εδώ και πολλά χρόνια ζει και εργάζεται κυρίως στην Αθήνα. Το «παρών», έδωσε και ο πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ρώμη, Γιώργος Χριστοφίδης. Με τον ενθουσιασμό τους, στο τέλος της παράστασης οι θεατές κάλεσαν τρεις φορές, επί σκηνής, τον καλλιτέχνη.

«Θα θυμάμαι για καιρό το ζεστό χειροκρότημα, την τόσο θερμή αντίδραση του κοινού στη Ρώμη. Ένα κοινό από όλες τις ηλικίες με λίγη η πολλή γνώση αγγλικών -το λέω επειδή το κείμενο είναι στα αγγλικά- που επικοινώνησε, όμως, απόλυτα με την ψυχή της ”Τελετής Τσαγιού”, πραγματικά με βαθιά αλήθεια και ένταση», δήλωσε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ, ο Μάριος Ιωάννου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Είχα παίξει πρώτη φορά στη Ρώμη, πριν από 28 χρόνια, με σκηνοθέτη τον δάσκαλο μου Γιάγκο Ανδρεάδη, με το έργο ”Γυναίκα της Ζάκυθος”, του Διονύσιου Σολωμού. Ήμασταν όλοι τελειόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και το κοινό μάς είχε υποδεχθεί, επίσης, με μια μεγάλη, ανοικτή αγκαλιά. Η νέα μου αυτή επαγγελματική εμπειρία επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για μια πόλη ιδιαίτερα φιλόξενη για τους καλλιτέχνες» συμπλήρωσε ο καταξιωμένος ηθοποιός.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του έργου, δε, τόνισε ότι «η σκέψη που οδήγησε σε αυτό, ήταν απλή: πολλά που έχουμε θαυμάσει και θαυμάζουμε, είναι καμωμένα από τον πόνο αδύναμων και άτυχων ανθρώπων του πλανήτη μας».

Επόμενος σταθμός της παράστασης θα είναι το Εδιμβούργο (Edinburgh Fringe), το Μιλάνο (Milano Off), το Σεράγιεβο και η Αθήνα στην εναλλακτική σκηνή του Bios, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης