Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Son of a Gun 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Νόμος της Σιωπής)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο 19χρονος ΤζέιΑρ καταλήγει στη φυλακή για ένα μικρό παράπτωμα- είναι τρομερά  νευρικός κι ευάλωτος. Ο Μπρένταν – ο πιο επικίνδυνος ίσως άντρας στην Αυστραλία-, θα τον πάρει υπό την προστασία του, και θα τον αναγκάσει να τον βοηθήσει να σχεδιάσουν την απόδραση τους. Ο ΤζέιΑρ τυφλωμένος από την υπόσχεση για αμύθητο χρυσό που του δίνουν, τους βοηθά, αλλά σύντομα θα ανακαλύψει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Καθώς οι εντάσεις ανεβαίνουν, ο νεαρός άντρας αρχίζει να αναρωτιέται αν μπορεί να εμπιστευτεί τον προστάτη του.

Η ταινία γυρίστηκε μέσα σε εννιά εβδομάδες στο Περθ, το Φριμάντλ και τη Μελβούρνη. Ο Τζούλιους Έιβερι επέμενε να γίνουν τα γυρίσματα σε πραγματικές τοποθεσίες εκτός στούντιο κατά το δυνατότερο. Για παράδειγμα, κάποιες σκηνές γυρίστηκαν όντως σε φυλακές υψίστης ασφαλείας και σε ορυχεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Amour Fou 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Τρελή Αγάπη)

Ο νεαρός Heinrich είναι ένας Βερολινέζος μελαγχολικός ποιητής του ρομαντισμού, που θεωρεί ότι η καλύτερη απόδραση από την απόγνωση είναι η αυτοχειρία. Αποφασίζει να βρει μία γυναίκα που θα τον ακολουθήσει στο απονενοημένο διάβημα. Εν τω μεταξύ, οι γιατροί διαγιγνώσκουν ότι η -γοητευμένη από το αμφιλεγόμενο έργο του Heinrich- Henrietta πάσχει από μία καταληκτική ασθένεια. Οι δυο τους αποφασίζουν να εκτελέσουν μαζί το σχέδιο του Heinrich και η εμπειρία τους θα είναι αλλόκοτη και διαφωτιστική.

Adieu au Langage
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα)

Μια παντρεμένη γυναίκα γνωρίζει έναν ανύπαντρο άνδρα. Ερωτεύονται, μαλώνουν, τα χέρια πληγώνουν τη σάρκα. Ένα αδέσποτο σκυλί διασχίζει τη χώρα. Οι εποχές περνούν. Μια δεύτερη ταινία ξεκινά, ίδια με την πρώτη, κι όμως όχι. Οι άνθρωποι μιλούν για την πτώση του δολαρίου, την αλήθεια που κρύβεται στα μαθηματικά και το θάνατο ενός κοκκινολαίμη.

Τι είναι η νέα ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ; Το αποδομημένο και σπαρακτικό πορτρέτο δύο εραστών που ταλαντεύονται ανάμεσα στο πάθος, την ανία και τη βία; Ένα κινηματογραφικό δοκίμιο για τις μικρές και μεγάλες ψευδαισθήσεις της ζωής; Μια σπουδή πάνω στους περιορισμούς της ανθρώπινης επικοινωνίας και το αφοπλιστικό μεγαλείο της φύσης; Ή μήπως ένα πρωτοποριακό έργο τέχνης που θα μπορούσε να προβάλλεται αέναα στους τοίχους ενός μουσείου; Ο «Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα» είναι όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα.

Μια φαινομενικά εξαιρετικά απλή ιστορία –η σχέση ανάμεσα σε έναν άνδρα και σε μια γυναίκα, που αποσυντίθεται σταδιακά– καθίσταται ανοιχτή σε απεριόριστες ερμηνείες και πρόσφορη για ευρηματικούς πειραματισμούς, μέσα από έναν καταιγισμό εικόνων και κειμένων, και μια αλληλουχία καινοτόμων τρισδιάστατων εφέ που συνεπαίρνουν το βλέμμα.

 Κάθε καινούργια ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, του θρυλικού δημιουργού του «Με Κομμένη την Ανάσα», του ιερού τέρατος του κινηματογράφου και πρωτεργάτη της Nouvelle Vague, αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλο κινηματογραφικό γεγονός. Ακόμα περισσότερο όταν αποφασίζει να γυρίσει το νέο φιλμ του σε 3D! Σε ηλικία 84 ετών, ο Γκοντάρ παραμένει πιο προκλητικός, ανατρεπτικός και μοντέρνος από ποτέ (και από κάθε σύγχρονο σκηνοθέτη), επιμένοντας να δουλεύει, να πειραματίζεται και να δημιουργεί σαν ένας αυθεντικά ανεξάρτητος κινηματογραφιστής, ελεύθερος από κάθε περιορισμό και σύμβαση. Το αποτέλεσμα είναι ένας αισθητικά πληθωρικός και νοηματικά περίτεχνος στοχασμός πάνω στην ιστορία και την αιωνιότητα, την ύπαρξη και την ανυπαρξία, τον έρωτα και τον θάνατο.

Πλημμυρισμένη με έναν χείμαρρο αναφορών, μουσικών, λογοτεχνικών, κινηματογραφικών και φιλοσοφικών, και εικόνες που μοιάζουν να ξεχειλίζουν κυριολεκτικά από την οθόνη, η 43η μεγάλου μήκους ταινία του κορυφαίου αυτού σκηνοθέτη είναι εν τέλει μια ερεθιστική επίθεση στο μυαλό και στις αισθήσεις, μια ωδή στην απόλυτη ελευθερία του μέσου και μια απερίγραπτη κινηματογραφική εμπειρία που πρέπει κανείς να βιώσει για να πιστέψει.

Tu Veux… ou Tu Veux Pas?
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Θέλεις ή Δεν Θέλεις;)

Ο Λαμπέρ (Πατρίκ Μπρουέλ) είναι εθισμένος – στο σεξ. Λόγω του εθισμού αυτού, έχασε κάποτε τη δουλειά του ως πιλότος, αλλά τώρα είναι δέκα μήνες «καθαρός» και προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του με τη βοήθεια μιας ομάδας υποστήριξης και την νέα του δουλειά ως σύμβουλος γάμου.

H Ζουντίτ (Σοφί Μαρσό), από την άλλη, δεν έχει τέτοιους ενδοιασμούς: είναι επίσης εθισμένη στο σεξ και λατρεύει να ρίχνει άντρες στο κρεβάτι, ειδικά αυτούς με τους οποίους συνεργάζεται επαγγελματικά, χωρίς να σκέφτεται ότι ίσως θα μπορούσε να συνάψει μια διαφορετικού είδους σχέση με κανέναν από αυτούς.

Όταν η Ζουντίτ κάνει αίτηση για μια θέση εργασίας στο γραφείο του Λαμπέρ, η έλξη μεταξύ τους θα είναι άμεση και αμοιβαία. Όσο όμως εκείνη προσπαθεί να τον γοητεύσει, τόσο εκείνος προσπαθεί να «κρατηθεί» και να χτίσει μια υγιή σχέση μαζί της, η οποία θα δεν θα βασίζεται μόνο στο σεξ. Κάθε μέρα, όμως, ο στόχος του γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος αφού πασχίζει να αμύνεται ενάντια στις συνεχείς ερωτικές της επιθέσεις…

Tomorrowland 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Χώρα του Αύριο)

Η Χώρα του Αύριο, η πολυαναμενόμενη ταινία της Disney, είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές για το 2015. Με πρωταγωνιστή τον George Clooney, σε σκηνοθεσία του υπερ-ταλαντούχου Brad Bird (Ρατατούης, Οι Απίθανοι) και σενάριο του Damon Lindelof (Lost TV series) η ταινία ανήκει στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και είναι αδιαμφισβήτητα στα πρότυπα της Disney: μία φαντασμαγορική περιπέτεια γεμάτη μυστήριο, δράση και εκπλήξεις με εντυπωσιακά σκηνικά, ένα παραμυθένιο παράλληλο σύμπαν και απολαυστικές ερμηνείες. 

Η μοίρα φέρνει κοντά μια έξυπνη, αισιόδοξη έφηβη (Robertson) με έντονες επιστημονικές αναζητήσεις με ένα πρώην παιδί θαύμα και νυν απογοητευμένο, γκριζομάλλη εφευρέτη (Clooney). Οι δυο τους θα αναλάβουν μια επικίνδυνη αποστολή, καθώς θα αποκαλύψουν τα μυστικά ενός  αινιγματικού μέρους, κάπου στον χώρο και στον χρόνο, που ακούει στο όνομα Η Χώρα του Αύριο (Tomorrowland). Αυτό που καλούνται να κάνουν, θα αλλάξει τον κόσμο και τους ίδιους για πάντα. 

Mandariinid 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Μανταρίνια)

Η ταινία MANTAPINIA αφηγείται την ίστορια ένος Εσθονόυ καλλιεργητή μανταρινίων, ο οποιός μέσα στο πόλεμο της Αμπχαζίας του 1992, περιθάλπει με περίσσια ανθρωπιά δύο βαρειά τραυματισμένους από αντίπαλα στρατόπεδα. Ο ένας μισθοφόρος Τσετσένος και ο άλλος Γεωργιανός. Η συμβίωση κάτω απο την στέγη του γενναιόδωρου Εσθονού θα τους κάνει να καταλάβουν ότι περισσότερα πράγματα τους ενώνουν, παρά τους χωρίζουν.

Μια αντιπολεμική ταινία επικαίρη όσο ποτέ, που θα καταπλήξει τους cinephile, ενώ έφερε για πρώτη φορά φέτος την Εσθονία υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Poltergeist 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Πνεύμα του Κακού)

Αυτό το καλοκαίρι, ο τρόμος επιστρέφει – ο διάσημος παραγωγός και σκηνοθέτης Σαμ Ράιμι («Το Πρόσωπο Του Κακού», «Η Κατάρα») εκσυγχρονίζει μια από τις πιο διάσημες και εμβληματικές ταινίες τρόμου όλων των εποχών!

Η πενταμελής οικογένεια Μπόουεν μετακομίζει σε ένα καινούριο σπίτι, έτοιμη να ξεκινήσει την νέα φάση της ζωής της, όμως έρχεται αντιμέτωπη, με κακόβουλες υπερφυσικές δυνάμεις που στοιχειώνουν το σπίτι.

Όταν οι επιθέσεις των ανατριχιαστικών αυτών δυνάμεων ενταθούν και η μικρή κόρη της οικογένειας καταλήξει όμηρός τους, η οικογένεια, με τη βοήθεια δύο «ειδικών» στα υπερφυσικά φαινόμενα, πρέπει να ενωθεί για να την σώσει πριν εξαφανιστεί για πάντα.

Hot Pursuit 
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Καυτή Καταδίωξη)

Στην καλοκαιρινή κωμωδία «Καυτή Καταδίωξη» μια αγχωμένη και σχολαστική αστυνομικός (Ρις Γουίδερσπουν) προσπαθεί να προστατεύσει την σέξι και πληθωρική χήρα ενός βαρόνου ναρκωτικών (Σοφία Βεργκάρα), καθώς διασχίζουν το Τέξας, καταδιωκόμενες από διεφθαρμένους μπάτσους και επικίνδυνους εγκληματίες.

Η «Καυτή Καταδίωξη» ενώνει στη μεγάλη οθόνη την βραβευμένη με Όσκαρ, Ρις Γουίδερσπουν («Walk the Line», «Wild») και την Σοφία Βεργκάρα («Chef», «Modern Family»¨) στο πρώτο φετινό καλοκαιρινό χιτ. Η σκηνοθεσία είναι της Αν Φλέτσερ («The Proposal»), σε σενάριο των Ντέιβιντ Φίνεϊ («New Girl») & Τζον Κουέιντανς («Ben & Kate»).

Hundraaringen som Klev ut Genom Fonstret och Forsvann
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο και Εξαφανίστηκε)

Ο Ρόμπερτ Γκούσταφσον είναι ο 100χρονος Άλαν Κάρλσον, στη μεταφορά από τον Φέλιξ Χέρνγκρεν του μυθιστορήματος του Γιόνας Γιόνασον «Ο 100χρονος που πήδηξε από το παράθυρο κι εξαφανίστηκε». Το best-seller έχει πουλήσει περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια αντίτυπα στη Σουηδία. Έχει εκδοθεί σε 38 χώρες, κι έχει πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. 

Πρωταγωνιστούν επίσης οι: Μία Σκάρινγκερ, Ιβάρ Βικλάντερ, Ντέιβιντ Γουίμπεργκ, Γιενς Χίλτεν και Άλαν Φορντ.

Hoje Eu Quero Voltar 

(Μεταφρασμένος Τίτλος: Με την Πρώτη Ματιά)

Ο Λεονάρντο είναι ένα τυφλός έφηβος που έχει απηυδήσει με την υπερπροστατευτική μητέρα του και τους νταήδες του σχολείου. Αναζητώντας την ανεξαρτησία του, αποφασίζει να σπουδάσει στο εξωτερικό, προς απογοήτευση της καλύτερής του φίλης, Τζιοβάνα. Όταν για τις ανάγκες μιας σχολικής εργασίας γνωρίζεται καλύτερα με τον Γκάμπριελ, το καινούργιο παιδί της πόλης, νέα συναισθήματα ανθίζουν και τον κάνουν να αναθεωρήσει τα σχέδιά του. Εντωμεταξύ, η Τζιοβάνα αρχίζει να ζηλεύει αυτή τη νέα φιλία και σύντομα εντάσεις ξεσπούν μεταξύ εκείνης και του Λεονάρντο.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βραζιλιάνου Ντανιέλ Ριμπέιρο έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, όπου και απέσπασε το Βραβείου Κοινού. Μια ανθρώπινη και τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, για τη φιλία, τη σεξουαλική αφύπνιση και τη νεανική αγάπη. Το Με την Πρώτη Ματιά Σήμερα προέκυψε από την μικρού μήκους ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, με τίτλο Σήμερα Θέλω να Γυρίσω Μόνος (Eu Não Quero Voltar Sozinho).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης