Από το Ανάκτορο Νέστορα μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και από τον Αρχαιολογικό χώρο Μαντινείας μέχρι την Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου, η τρίτη εβδομάδα του πλούσιου προγράμματος 2024 του θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» φέρνει οκτώ ξεχωριστές εκδηλώσεις από τις 15 έως και τις 21 Ιουλίου. Με κεντρικό θεματικό άξονα την έννοια της Σύγκρουσης, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν νέες μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, παραγωγές μουσικού θέατρου, εικαστικά / περφόρμανς, χορό και εκπαιδευτικά πρόγραμμα σε μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε Αρκαδία, Κέρκυρα, Πύλο, Θεσσαλονίκη, Θεσπρωτία, Μεσολόγγι, Τήνο και Κορινθία. Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το ΥΠΠΟ και οι προκρατήσεις θέσεων γίνονται μέσω της νέας ιστοσελίδας του θεσμού: www.allofgreeceoneculture.gr
Το πρόγραμμα της τρίτης εβδομάδας περιλαμβάνει τις εξής εκδηλώσεις: Στις 15 και 16 Ιουλίου, η μουσικοθεατρική παράσταση Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών, σε σύλληψη και μουσική επιμέλεια Αντιγόνης Στάππα, παρουσιάζεται στον Αρχαιολογικό χώρο Μαντινείας. Στις 16 και 17 Ιουλίου, παράσταση θεάτρου και μουσικής Να πώς άρχισε, βασισμένη στο πρώτο μέρος του μυθιστορήματος Ταξίδι στην άκρη της νύχτας του Λουί-Φερντινάν Σελίν, έρχεται στο Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας. Στις 18 και 19 Ιουλίου, παρουσιάζεται η νέα παραγωγή χορού hot dark matter, σε σύλληψη και χορογραφία της Ζωής Ευσταθίου, στο Ανάκτορο Νέστορα, ενώ η έκθεση / περφόρμανς The River / Voicing Water της Χριστίνας Νάκου και της Άννας Παγκάλου εγκαινιάζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Στις 19 και 20 Ιουλίου, η παράσταση μουσικού θεάτρου Η Ίτσα του Σάσμα ή Ο ανάποδος χορός., σε κείμενο και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μάρκελλου κάνει πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων. Τέλος, στις 20 και 21 Ιουλίου, παρουσιάζονται η παράσταση μουσικού θεάτρου Τεχνητή εμπιστοσύνη, σε μουσική Ορέστη Παπαϊωάννου και σύλληψη, δραματουργία, λιμπρέτο Αλέκου Λούντζη, στο Αρχαίο Θέατρο Πλευρώνας και η ομαδική έκθεση +ΘΛΙΨΙΣ στην Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου, ενώ η έκθεση Otherlands ολοκληρώνεται στον Αρχαιολογικό χώρο Ηραίου Περαχώρας με δύο live ηχητικές performance από τον Τζεφ Βάγγερ και τη Σαβίνα Γιαννάτου.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων: 15 – 21 Ιουλίου 2024
15, 16 Ιουλίου 2024
• Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών | Μουσική
Αρχαιολογικός χώρος Μαντινείας, Αρκαδία
16, 17 Ιουλίου 2024
• Να πώς άρχισε | Θέατρο
Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας
18, 19 Ιουλίου 2024
• hot dark matter | Χορός
Ανάκτορο Νέστορα, Πύλος
• The River / Voicing Water | Εικαστικά / Περφόρμανς
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
19, 20 Ιουλίου 2024
• Η Ίτσα του Σάσμα ή Ο ανάποδος χορός | Μουσικό θέατρο
Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Θεσπρωτία
20, 21 Ιουλίου 2024
• Τεχνητή εμπιστοσύνη | Μουσικό θέατρο
Αρχαίο Θέατρο Πλευρώνας, Μεσολόγγι
• +ΘΛΙΨΙΣ | Εικαστικά / Περφόρμανς
Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου
• Otherlands | Εικαστικά / Περφόρμανς
Αρχαιολογικός χώρος Ηραίου Περαχώρας, Κορινθία
Μουσική
Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών
15, 16 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 21.15
Αρχαιολογικός χώρος Μαντινείας, Αρκαδία
Σύλληψη, μουσική επιμέλεια, δραματουργία, τραγούδι, κιθάρα, λαούτο: Αντιγόνη Στάππα
Σκηνοθεσία, δραματουργία, ηθοποιός: Νατάσα-Φαίη Κοσμίδου
Βιολί, φωνητικά: Ειρήνη Νικολακοπούλου
Ούτι, τραγούδι: Ελένη Κοκκάλα
Κανονάκι, φωνητικά: Λουκία Κωνσταντάτου
Τσέλο, φωνητικά: Δέσποινα Σπανού
Χορός: Δάφνη Σταθάτου
ΑΜΚΕ: Dictum factum production
Η μουσικοθεατρική παράσταση Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών ζωντανεύει ποιήματα, σκέψεις και μαρτυρίες φυλακισμένων και αποφυλακισμένων γυναικών. Με όχημα παραδοσιακά τραγούδια από διάφορα μέρη της Ελλάδας και της Κάτω Ιταλίας αναδεικνύονται οι συναισθηματικές διακυμάνσεις, οι εσωτερικές συγκρούσεις και ο ψυχικός αγώνας των γυναικών αυτών. Στη σκηνή, επτά γυναίκες καλλιτέχνιδες –πέντε μουσικοί, μια ηθοποιός και μια χορεύτρια– δημιουργούν από κοινού μια ποιητική, μουσική και εικαστική αναπαράσταση του Λαβυρίνθου.
Μια σύγχρονη τελετουργία που συνδυάζει την αφήγηση, τη live μουσική και τον χορό δημιουργώντας άλλοτε ένα καταιγιστικό, πυρετικό performing και άλλοτε μια πιο «δωρική» παραδοσιακή φόρμα διαφορετικών σκηνικών εκδηλώσεων, με σκοπό να ζωντανέψει επί σκηνής τον Λαβύρινθο που γεννιέται στο μυαλό και την ψυχή των έγκλειστων γυναικών. Ένας ύμνος στην προσωπική διαδρομή κάθε ανθρώπου μέχρι να φτάσει στην πολυπόθητη ελευθερία.
Θέατρο
Να πώς άρχισε
Βασισμένο στο μυθιστόρημα Ταξίδι στην άκρη της νύχτας του Λουί-Φερντινάν Σελίν
16, 17 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 21.15
Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας
Μετάφραση: Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλλου
Διασκευή, δραματουργία: Σάββας Κυριακίδης
Σκηνοθεσία: Βικτώρια Φώτα
Μουσική σύνθεση: Λευτέρης Βενιάδης
Σκηνικά: Αλέκος Μπουρελιάς
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Α΄ βοηθός ενδυματολόγου: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου
Β΄ βοηθός ενδυματολόγου: Αναστασία Αναστασίου
Ερμηνεύουν: Ιουλία Γεωργίου, Βασίλης Καλφάκης, Γιάννης Καραούλης, Χρήστος Πίτσας
Μουσικοί επί σκηνής Ventus Ensemble: Σπύρος Βέργης (τρομπόνι), Φάνης Βερνίκος (τρομπέτα), Γιάννης Γούναρης (κόρνο), Μενέλαος Μωραΐτης (τούμπα)
ΑΜΚΕ: GOEN PRODUCTIONS
Ταξίδι είν’ η ζωή μας
Στη Νύχτα, στο Χειμώνα,
Γυρεύουμε το διάβα μας,
Στον άναστρο λειμώνα.
Η παράσταση θεάτρου και μουσικής Να πώς άρχισε, σε σκηνοθεσία Βικτώριας Φώτα και μουσική Λευτέρη Βενιάδη, βασίζεται στο πρώτο μέρος του μυθιστορήματος Ταξίδι στην άκρη της νύχτας του Λουί-Φερντινάν Σελίν.
Σε μια έκρηξη ενθουσιασμού, ο νεαρός φοιτητής ιατρικής Φερντινάν Μπαρταμού κατατάσσεται εθελοντικά στον γαλλικό στρατό αμέσως μετά το ξέσπασμα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο σύντομα μετανιώνει για την πράξη του, βλέποντας από κοντά τη δολοφονική ανικανότητα των ανωτέρων του, την αγριότητα της ανθρώπινης φύσης και το παράλογο του πολέμου.
Ο Μπαρταμού δεν είναι πρότυπο, δεν είναι ένας ήρωας πολέμου. Η αιρετική του στάση και οι ανατρεπτικές του απόψεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν μηδενιστικές. Εκφράζουν όμως τις μύχιες σκέψεις κάθε ανθρώπου που, συνειδητοποιώντας τη φρίκη του πολέμου και τη ματαιότητα των συγκρούσεων στο όνομα των εθνών, των θρησκειών και εν γένει των ιδεολογιών, προτιμά να επιβιώσει και να μην μετατραπεί σε έναν ακόμη νεκρό «ήρωα» που θα μείνει για πάντα στην αφάνεια.
Χορός
hot dark matter
18, 19 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 21.30
Ανάκτορο Νέστορα, Πύλος
Σύλληψη, χορογραφία: Ζωή Ευσταθίου
Συνδημιουργία, ερμηνεία: Θέμις-Αριάδνη Ανδρεουλάκη, Πετρίνα Γιαννάκου, Ναταλία Μπάκα, Ευίνη Παντελάκη.
Απαγγελία, φωνή, πρωτότυπο κείμενο: Έλενα Τοπαλίδου
Πρωτότυπη μουσική: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Μαρία Αθανασοπούλου
ΑΜΚΕ: ANEMA
Το έργο hot dark matter, σε σύλληψη και χορογραφία της Ζωής Ευσταθίου, εξερευνά και παραλληλίζει το «πέρασμα» των προσφύγων με το πέρασμα από τον ουρανό στη γη και την υποδοχή του πρόσφυγα με την άφιξη μιας θερμής σκοτεινής ύλης, μιας αριστερόστροφης δίνης που μεταφέρει πληροφορία, μιας αμφιλεγόμενης μάζας.
Το hot dark matter είναι ένα πρόγραμμα ανίχνευσης σωμάτων, σε ωκεάνια βάθη, ένα πρόγραμμα ανίχνευσης της «Οδύσσειας» των προσφύγων που εκπέμπονται από χώρες ξένες. Με βασική εστίαση στο σώμα του χορευτή που κινείται αριστερόστροφα και στην προσπάθειά του να κινηθεί προς το φως, διαμορφώνονται οι έννοιες του αποκλεισμού και της ενσωμάτωσης, της διομαδικής επαφής και της σύγκρουσης. Το έργο ακροβατεί στην ύπαρξη ή μη ρεαλιστικής σύγκρουσης κατά την υποδοχή της θερμής σκοτεινής ύλης και τα σώματα συγκρούονται, συγχρονίζονται, ενσωματώνονται, αποκλείονται και πορεύονται μαζί.
Εικαστικά / Περφόρμανς
The River / Voicing Water
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Επιτελεστικές δράσεις Voicing Water στις 18, 19 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 20.30
Διάρκεια έκθεσης έως 31/8
Χριστίνα Νάκου / The River
Άννα Παγκάλου / Voicing Water
Ηχητικές συνθέσεις: Κατερίνα Τζεδάκη
Ηχογραφήσεις τοπίων: Χριστίνα Νάκου, Άννα Παγκάλου
Μελέτη Φωτισμού: Στέφανος Δρουσιώτης
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έκθεσης: Κωνστάντιος Δασκαλάκης
Συντονισμός και επίβλεψη τεχνικών εγκαταστάσεων: Ηλίας Ματζιάρης Ο.Ε
Σκηνοθετική επιμέλεια Video: Εύη Λόη
Σχεδιασμός Ακουστικής Αφήγησης: Χριστίνα Νάκου, Άννα Παγκάλου, Stefania Vannini, Andrea Applebee
ΑΜΚΕ: SILENT ISING
Η έκθεση προσεγγίζει την έννοια της σύγκρουσης μέσω της μεταμορφωτικής δύναμης του νερού. Σημειώνοντας τη δυναμική της ενοποιητικής του δράσης συνδέει δύο πόλεις, τη Θεσσαλονίκη και τη Ρώμη, ενώ παράλληλα προσκαλεί τους επισκέπτες σε μια συμπερίληψη αισθήσεων.
The River, ένα ψηφιδωτό μεγάλης κλίμακας της Χριστίνας Νάκου, παρουσιάζεται μέσα σε ένα ηχητικό περιβάλλον. Το έργο αντλεί την έμπνευσή του από τα ρωμαϊκά ψηφιδωτά δάπεδα του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και επιχειρεί μέσω της παραδοσιακής αυτής τέχνης να αναδείξει τη χειρωναξία ως εμπειρία βιωμένου χρόνου, τον ήχο ως δονούμενο αποτύπωμα της διαδικασίας και τη σημασία της αφής στη σύνδεσή μας με τον φυσικό κόσμο και τους συνανθρώπους μας.
Η έκθεση εγκαινιάζεται με δύο περφόρμανς της Άννας Παγκάλου με τίτλο Voicing Water, που εκφράζουν τη μυθολογία του νερού, δίνοντας φωνή στο τώρα. Οι μυθολογικές αφηγήσεις των σιντριβανιών συνδέονται με την υδραυλική τεχνολογία, τη συμβολή της στη δημιουργία μουσικών οργάνων και τη φυσική ροή του νερού.
Μουσικό θέατρο
Η Ίτσα του Σάσμα ή Ο ανάποδος χορός
19, 20 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 19.30
Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Θεσπρωτία
Κείμενο, σκηνοθεσία, στίχοι τραγουδιών: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Πρωτότυπη μουσική: Βασούλα Δελλή
Διδασκαλία πολυφωνικού τραγουδιού: Ναταλία Λαμπαδάκη
Κοστούμια, σκηνικά αντικείμενα: Μαρία Καραθάνου
Χορογραφίες, επιμέλεια κίνησης: Ηρώ Κόντη
Φωτογραφίες, βίντεο: Πέτρος Μακρής
Ερμηνεύουν: Ελένη Στεργίου, Ελένη Βλάχου, Θεοδοσία Σαββάκη, Γιάννης Μαστρογιάννης, Ιωάννα Λέκκα , Δήμητρα Βήττα
Μουσικός επί σκηνής: Βασίλης Ντοροβάτας
ΑΜΚΕ: Το Διάσημο Μικρούλι Τσίρκο
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος (συγγραφέας των έργων Η απαγωγή της Τασούλας, Χορευτική πανούκλα και Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα) εμπνέεται από έναν λαϊκό θρύλο της Ηπείρου για να συνθέσει ένα δημοτικοφανές κείμενο στα πρότυπα των Παραλογών, σε έμμετρο στίχο και ηπειρώτικο γλωσσικό ιδίωμα. Μια ομάδα ηθοποιών-μουσικών ερμηνεύουν άλλοτε ως Αφηγητές κι άλλοτε ως Δρώντες Χαρακτήρες, ενώ ταυτόχρονα τραγουδούν πρωτότυπες συνθέσεις σε δρόμους πολυφωνικού ηπειρώτικου από τη Βασούλα Δελλή και τη Ναταλία Λαμπαδάκη, μέλη του φωνητικού σχήματος «Πλειάδες».
Η γριά Ίτσα είχε ιδιαίτερο ρόλο στην κοινότητα του χωριού Αετομηλίτσα της Κόνιτσας. Είχε χαρακτηριστικά καλής μαγίστρας, σκορπίζοντας γύρω της ανακούφιση ανάμεικτη με φόβο. Τον Ιούλιο του 1974, όταν κηρύχτηκε γενική επιστράτευση, μάζεψε τα κορίτσια στην εκκλησία του Αϊ-Νικόλα για την επιτέλεση ενός αρχέγονου, αποτρεπτικού χορού. Ενός ανάποδου χορού, αντίθετου με τη φορά των δεικτών του ρολογιού, με τα πρόσωπα να κοιτούν όχι προς το κέντρο του κύκλου, αλλά προς τα έξω. Χορεύοντας επαναλάμβαναν ρυθμικά τα λόγια: «Δεν είναι τίποτα, καλέ, δεν είναι τίποτα. Οι εχθροί στη θάλασσα και τα παιδιά στο σπίτι».
Μουσικό θέατρο
Τεχνητή εμπιστοσύνη
20, 21 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 20:00
Αρχαίο Θέατρο Πλευρώνας, Μεσολόγγι
Μουσική σύνθεση: Ορέστης Παπαϊωάννου
Σύλληψη, δραματουργία, λιμπρέτο: Αλέκος Λούντζης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικά, κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Σχεδιασμός φωτισμού, ψηφιακή εγκατάσταση: Χρήστος Τζιόγκας
Δέσμη: Χρύσα Μαλιαμάνη (υψίφωνος)
Γυναίκα: Μαρισία Παπαλεξίου (μεσόφωνος)
Περαστικός: Γιώργος Μπραουδάκης
Μουσικοί: Χρήστος Σακελλαρίδης (συνθετητής), Σπύρος Αρκούδης (τρομπέτα), Καζούγιο Τσουνεχίρο (κρουστά)
ΑΜΚΕ: ΤΕΧΝΗ-ΨΥΧΗ
Είμαστε οι πρώτοι ένοικοι του πλαισίου «συμβίωσης» ανθρώπων και μηχανών. Οι πειραματισμοί δεν αφορούν πλέον τον διάλογο, αλλά το νέο περιεχόμενο καθαυτό και το επείγον ερώτημα κλιμάκωσης: «Εμείς αντί για Αυτές ή Αυτές αντί Ημών. Εμείς μαζί με Αυτές; Εμείς ως Αυτές ή Αυτές ως Εμείς». Η αναμέτρηση διεξάγεται στο μόνο σημείο που χωράει μία παύση, στο αχαρτογράφητο πεδίο συνάντησης της τεχνητής με τη συναισθηματική νοημοσύνη – αστερισμό του κατακλυσμού της εποχής μας.
Η Τεχνητή εμπιστοσύνη είναι ένα τεχνονουάρ με μουσική γραφή. Η αλληγορία, που διατρέχει το έργο σαν φωτεινή δέσμη, και η τελετουργία ενός ανθρωπομηχανικού event υποβάλλουν τόσο την πύκνωση του μουσικού όσο και τις νόρμες του ομιλούντος θεάτρου. Το λιμπρέτο και η σκηνοθεσία σημαδεύουν την ελλειπτικότητα κάθε Δοκιμασίας χωρίς σκληρά δεδομένα, ενώ η μουσική σύνθεση διαρκώς σχολιάζει τη μηχανική της σύγχρονης διαμεσολάβησης, όπου κανείς δεν ξέρει ποιος/ποια καλείται να μιμηθεί τι – τα δημιουργήματα τις/τους δημιουργούς ή μήπως αντίστροφα;
Εικαστικά / Περφόρμανς
+ΘΛΙΨΙΣ
Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου
Διάρκεια έως 21/8 • Ώρες λειτουργίας έκθεσης: 11.00 – 22.00
Καλλιτέχνες: Κατερίνα Κατσιφαράκη, Γιάννης Μπουτέας, Νίκος Παπαδόπουλος, Ρένα Παπασπύρου, Εύα Στεφανή, Πέτρος Τουλούδης, Παντελής Χανδρής, Κατερίνα Χρηστίδη.
Συνεπιμέλεια: Σοφία Ζωιτού, Μαρία Μανέτα, Σοφία Ελίζα Μπουράτση
Εκπαιδευτικά προγράμματα: Ριάνον Μόργκαν, Σοφία Ελίζα Μπουράτση
Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού και το Tinos Today
ΑΜΚΕ: PHD
Η έκθεση +ΘΛΙΨΙΣ ανιχνεύει την έννοια της εσωτερικής σύγκρουσης όπως αυτή εκδηλώνεται στο πεδίο των αντιθέσεων ανάμεσα στην «αρχή της ευχαρίστησης» και την «αρχή της πραγματικότητας», ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη, στην πίστη και το ένστικτο που διέπει το ανθρώπινο σώμα, στη νομοτέλεια του φυσικού περιβάλλοντος και την τάση ανακάλυψης και φιλοπεριέργειας, στην πειθαρχία και την αναίρεση, στο φυσικό και το μεταφυσικό.
Εννέα καλλιτέχνες αλληλεπιδρούν με τον νοηματικά, συναισθηματικά, θρησκευτικά και κοινωνικά φορτισμένο χώρο της Μονής Ουρσουλινών. Πρόκειται για ένα οικοδομικό σύμπλεγμα όπου αναπτύχθηκε τον 19ο αιώνα ένα εγχείρημα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, που αποτέλεσε κοινωνικό, πνευματικό και εκπαιδευτικό κέντρο για δεκαετίες στην Τήνο. Η ερήμωσή του αποτελεί μια πρόκληση αναβίωσης σε τοπικό αλλά και πανελλήνιο επίπεδο ως προς την ανάδειξη όχι μόνο της τοπικής ιστορίας αλλά, επίσης, και της οργανικής σχέσης του με τα μεγάλα πολιτιστικά κέντρα της εποχής και, κατ’ επέκταση, του ευρωπαϊκού πολιτιστικού γίγνεσθαι.
Εκπαιδευτικές δράσεις
Δημοσιογραφία και τέχνη
Υλοποίηση: Σοφία Ελίζα Μπουράτση, Βαγγέλης Ζαλώνης
22/7, Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου • Ώρα έναρξης: 10.00
H θεωρητικός τέχνης και επιμελήτρια Σοφία Ελίζα Μπουράτση και ο ιδρυτής του ιστότοπου Tinos Today Βαγγέλης Ζαλώνης θα διοργανώσουν εργαστήριο δημιουργικής και δημοσιογραφικής γραφής με αφετηρία τα έργα της έκθεσης και θεωρητικά εργαλεία την ανθρωπολογία και τη φιλοσοφία. Τα κείμενα των συμμετεχόντων (10-18 ετών) θα δημοσιευτούν στον ιστότοπο Tinos Today ως κριτικές της έκθεσης.
Τα συναισθήματα χορεύουν
Υλοποίηση: Ριάννον Μόργκαν
21 – 27/7, Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού
H χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και εκπαιδευτικός χορού Ριάννον Μόργκαν θα εφαρμόσει εργαστήριο χορού οδηγώντας τους συμμετέχοντες (παιδιά 4-10 ετών) σε έναν διάλογο με τα συναισθήματα και τη σωματοποίησή τους. Με σημείο αφετηρίας το ίδιο τους το σώμα κατά την παρατήρηση της έκθεσης και εργαλεία ασκήσεις και διαδραστικά παιχνίδια, το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί 21-26 Ιουλίου στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, ενώ στις 27 Ιουλίου θα παρουσιαστούν δημοσίως τα αποτελέσματά του.
Ηχητική live performance
OTHERLANDS
20, 21 Ιουλίου 2024 • Ώρα έναρξης: 19.00
Αρχαιολογικός χώρος Ηραίου Περαχώρας, Κορινθία
Διάρκεια έκθεσης έως 21/7 • Ώρες λειτουργίας έκθεσης: 08.00-15.30
Εικαστικός: Πέτρος Μώρης
Μουσικοί: Τζεφ Βάγγερ, Σαβίνα Γιαννάτου
Επιμέλεια: Στέφη Στούρη
Στο πλαίσιο του προγράμματος Atopos Unbound
AMKE: ΑΤΟΠΟΣ
Η έκθεση OTHERLANDS προτείνει ένα χώρος κριτικής συνάντησης με το Άλλο• γλυπτά του Πέτρου Μωρή και έργα ηχητικής μυθοπλασίας του Τζέφ Βάγγερ και της Σαβίνας Γιαννάτου διαπλέκονται σε μια αντήχηση όλων όσα υπάρχουν και υπήρξαν σε αυτή τη γη, ανθρώπινα και μη ανθρώπινα σώματα, αρχαιολογικά κατάλοιπα και γεωλογικά υλικά.
Χαμένες ιστορίες και συνδέσεις προαρχαϊκής ιστορίας και μυθολογίας διατηρούν μια άμεση σύνδεση με το υπέδαφος καθώς η έκθεση OTHERLANDS εξερευνά την ετερότητα στο
βαθύ χρόνο, ως δομικό συστατικό των συγκρούσεων τόσο σε κοινωνικό όσο και σε διαπολιτισμικό επίπεδο. Ο βαθύς χρόνος εγγράφεται μέσω της ολίσθησης των τεκτονικών πλακών και των ιχνοαπολιθωμάτων των λιθοφάγων ζώων της ασβεστολιθικές κολώνες του αρχαιολογικού χώρου. Μέσα στον βαθύ χρόνο είμαστε σε θέση να επαναπροσδιορίσουμε ιστορικές και σύγχρονες συγκρούσεις, καθώς ενδίδουμε σε πιο αργές διαδικασίες δημιουργίας και αποδημιουργίας.
Στο πλαίσιο της live ηχητικής performance, o Τζεφ Βάγγερ θα παρουσιάσει και θα ενεργοποιήσει ένα ηχητικό γλυπτό κατά τη διάρκεια της ζωντανής performance, εμβαθύνοντας στον ηχητικό χώρο του τοπίου μέσω ενός συγχρονισμού που θα προκύψει μεταξύ των ηχογραφήσεων πεδίου, του ηχητικού γλυπτού και της ανθρώπινης φωνής σε συνεργασία με τη Σαβίνα Γιαννάτου, ενεργοποιώντας και υποστηρίζοντας μορφές σύγκρουσης, αντιπαράθεσης και πάλης μεταξύ φωνών, κραυγών και δονήσεων.
Πληροφορίες
• Όλες οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού.
• H προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.
• Καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο εισόδου του αρχαιολογικού χώρου, όπου υπάρχει.
• Πληροφορίες & προκρατήσεις: www.allofgreeceoneculture.gr