Ο Κανσάι Γιαμαμότο υπήρξε στενός συνεργάτης του Ντέιβιντ Μπόουι, του Έλτον Τζον και του Στίβι Γουόντερ το μότο της ζωής του ήταν «η ανθρώπινη ενέργεια είναι απεριόριστη» και αυτή προσπάθησε να αποτυπώσει στις δημιουργίες του.

Ήταν πρωτοπόρος στον κόσμο της μόδας και ήταν ο πρώτος Ιάπωνας σχεδιαστής που παρουσίασε δουλειά του στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Αυτό, το 1971. Χρησιμοποιούσε στοιχεία της παραδοσιακής ιαπωνικής μόδας ως εφαλτήριο για φανταστικά ενδύματα ενσωματώνοντας χρώματα που έκαναν τα μάτια να γουρλώνουν και αφηρημένα σχήματα. Το show τάραξε τα νερά. Έπεσε στην αντίληψη του Μπόουι, συναντήθηκαν το 1973 και, για πρώτη φορά, ο Μπόουι φόρεσε κρεασιόν του την περίοδο του Ziggy Stardust.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τις επόμενες δεκαετίες, συνεργάστηκαν σε διάφορες εμφανίσεις του καλλιτέχνη επί σκηνής, συμπεριλαμβανομένης και της αμφίεσής του στην τουρνέ «Aladdin Shane».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Ανεκδοτολογικό ενδιαφέρον έχει η πρώτη τους συνάντηση: Μια μέρα του 1973, ο Γιαμαμότο δέχθηκε κλήση από έναν stylist, ο οποίος επέμεινε να πάρει αμέσως αεροπλάνο από το Τόκιο για Νέα Υόρκη. Ο λόγος; Στην άλλη άκρη του κόσμου υπήρχε κάποιος τον οποίο έπρεπε οπωσδήποτε να συναντήσει ο Ιάπωνας σχεδιαστής. Έπειτα από ταξίδι 13 ωρών και λίγο μετά την άφιξή του στο Μεγάλο Μήλο, έφτασε στο Radio City Music Hall, όπου ο Μπόουι κατέβαινε από το ταβάνι, κατά τη διάρκεια ενός show, φορώντας δημιουργία του Γιαμαμότο. «Ένιωσα ότι τον ήξερα από πάντα» θυμάται ο Kansai. Η δουλειά του, έντονα επηρεασμένη από την ιαπωνική έννοια Basara – εξτραβαγκάντσα, εκκεντρικότητα, υπερβολή – ταίριαζε απόλυτα με την ουσία της προσωπικότητας επί σκηνής που εξέλισσε ο Μπόουι. Κατά συνέπεια, ο Μπόουι του ζήτησε να σχεδιάσει και άλλες ενδυμασίες γι’ αυτόν.

 Οι κρεασιόν του Γιαμαμότο για τον Μπόουι -και το διάσημο κορμάκι «Tokyo Pop», με τα φουσκωτά μπατζάκια και τις κόκκινες μπότες καμπούκι- είχαν περίοπτη θέση στην έκθεση «David Bowie Is», η οποία ταξίδεψε σε πολλές χώρες μεταξύ 2013 και 2018. Με το που έφτασε η έκθεση στη Νέα Υόρκη, ο Κανσάι Γιαμαμότο μίλησε στο The Cut για το τι πίστευε ότι ήταν αυτό που τράβηξε τον Μπόουι στα σχέδιά του:

«Ο Ντέιβιντ ήταν μια πραγματική πρωτοπορία – δημιουργούσε κυματισμούς στο μουσικό τοπίο εκείνης της εποχής. Η ενέργεια του αντηχούσε τη δική μου επιθυμία να εξορμήσω στον κόσμο. Πιστεύω ότι ο Ντέιβιντ ένιωσε ότι η ενέργεια στα σχέδιά μου συνεισέφερε στη δική του ενέργεια. Ήξερε ότι όταν φορούσε τα δικά μου ενδύματα πάνω στη σκηνή θα προκαλούσε μια ισχυρή αντίδραση από το κοινό».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε επίσης: Πέθανε ο Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας Κανσάι Γιαμαμότο

 Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ 

  

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης