Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 76 ετών η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Την είδηση έκανε γνωστή με ανάρτησή του ο Σταμάτης Κραουνάκης γράφοντας «Έφυγε η Άννα» και σε σχόλιο ανέβασε ένα βίντεο με την ηθοποιό από το Ηρώδειο.
Η ζωή και η καριέρα της
Η Άννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό.
Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή και μια θρυλική τάξη υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία “Και συ χτενίζεσαι”, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου. Η Αθήνα γνώρισε ένα άλλο είδος θεάτρου και μια νέα προσέγγιση της επιθεώρησης.
«Dolce Vita»
Σε παλαιότερη συνέντευξή της και μιλώντας για την τεράστια επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς “Ντόλτσε Βίτα” είχε δηλώσει: “Από την τηλεόραση τότε έβγαιναν πολλά χρήματα. Εγώ στο Ντόλτσε Βίτα έπαιρνα ένα εκατομμύριο το επεισόδιο. Ανεξάρτητα από την επιτυχία, αυτή ήταν η συμφωνία. Αυτό μου ήρθε εμένα, αυτό είπα. Δεν πίστευα ότι θα μου τα δώσουν κιόλας.”
Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και θεατρικά νούμερα που άφησαν εποχή.
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της καριέρας της και αλησμόνητη μέχρι σήμερα είναι η ερμηνεία της της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, Άγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).
«Μαντάμ Σουσού»
Δυστυχώς ο συγγραφέας Δημήτρης Ψαθάς έφυγε από τη ζωή το 1979 και δεν πρόλαβε να δει την ηρωίδα του στο πρόσωπο της Άννας Παναγιωτοπούλου, που την υποδύθηκε τηλεοπτικά το 1986. Οι κριτικοί και κόσμος θεωρούν την Παναγιωτοπούλου ως την πιο επιτυχημένη μαντάμ Σουσού.
Το σίριαλ προβλήθηκε σε δύο σεζόν σε 13 ημίωρα επεισόδια και σημείωσε τεράστια επιτυχία. Στο πλευρό της πρωταγωνίστριας ήταν ο Θανάσης Παπαγεωργίου ως “Παναγιωτάκης”, αλλά και ως σκηνοθέτης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως “Μηνάς Κατακουζηνός”. Αξέχαστη είναι και η ερμηνεία της Νατάσας Ασίκη που ερμήνευσε την υπηρέτρια “Μαρί- Λεονί”.
Πολλές εκφράσεις της σειράς χρησιμοποιούνται χάριν αστεϊσμού, όπως “υπηρετικόν προσωπικόν”, “πτωχοκομείον”, “Μπύθουλας”, “Αντρέ”, το “υψηλόν μικρόν” και άλλες. Η μαντάμ Σουσού και η Μαρί-Λεονί πρωταγωνίστησαν και σε διαφήμιση γνωστής γαλακτοβιομηχανίας, διατηρώντας όλα τα στοιχεία των χαρακτήρων τους στη σειρά.
Άλλωστε στην ερώτηση, ποιον ρόλο λάτρεψε περισσότερο στην καριέρα της η ηθοποιός είχε απαντήσει: “Στην τηλεόραση την Μαντάμ Σουσού μακράν. Εγώ την λάτρευα από το βιβλίο, είχα έρωτα και όταν μου την πρότεινα, είπα ‘Χριστέ μου σε ευχαριστώ’”.
“Tρεις Xάριτες”
Όπως είχε πει η ίδια η Άννα Παναγιωτοπούλου, για εκείνη οι “Tρεις Xάριτες” ξεκίνησαν στο θέατρο ΠΑΡΚ, όταν την επισκέφτηκε το συγγραφικό δίδυμο Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου με ένα σενάριο που αφορούσε τρεις πρωταγωνίστριες του Ελεύθερου Θεάτρου οι οποίες δεν είχαν χρησιμοποιηθεί τηλεοπτικά μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ένα μήνα πριν της είχαν ήδη στείλει το σενάριο, το οποίο δεν είχε προλάβει να διαβάσει.
Τηλεόραση και Θέατρο:
Στην τηλεόραση έχει εμφανιστεί ακόμα στις σειρές “Safe Sex”, “Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο”, “Οξυγόνο”, “Αυστηρώς Κατάλληλο” κ.ά. Στο θέατρο πρωταγωνίστησε σε πρόζες, επιθεωρήσεις σύγχρονα ελληνικά και ξένα έργα. Όπως είχε πολλές φορές δηλώσει μπορεί να έμαθε να αγαπάει την τηλεόραση, αλλά η πιο μεγάλη της αγάπη ήταν πάντοτε το θέατρο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες παραστάσεις: “Ευαίσθητη ισορροπία” (1986, Ιλίσια), “Το έκτο πάτωμα” (1991), “Τρομεροί γονείς” (1996, Βρετάνια), “Μαντάμ Σουσού” (1998, Βρετάνια), “Το γλυκό πουλί της νιότης” (2001, Βρετάνια), “Κάποιος να σηκώσει το τηλέφωνο” (2002, Αθηνών), “Οι δυο ορφανές” (2003, Αναλυτή), “Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή” (2004, Ήβη), “Η θεία από το Σικάγο” (2006, Ήβη), “Το μπουφάν της Χάρλεϊ” (2009, Δημήτρης Χορν), “Χάρολντ και Μωντ” (2010, Μουσούρη), “Ωχ! Τι κόσμος γιαγιά!” (2013, Λαμπέτη), “Chicago” (2013, Παλλάς), “Annie” (2014, Ακροπόλ), “Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες” (2016, Αυλαία).
Η αγαπημένη «κουτσομπόλα»