«Είναι πολλά τα λεφτά, Μπάρτσα», θα μπορούσε να είναι η ατάκα του Σπύρου Καλογήρου, αν μάθαινε για την ιστορική συμφωνία χορηγίας στη φανέλα της, που έκλεισε η Μπαρτσελόνα με τον αραβικό όμιλο «Qatar Foundation».
Ξεκινώντας λοιπόν από τη σεζόν 2011/2012 και για διάστημα πέντε ετών, ο όμιλος Qatar Foundation θα πληρώνει ετησίως στο «καμάρι της Καταλονίας» περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να διαφημίζεται στην «άσπιλη» εδώ και 111 χρόνια φανέλα της ομάδας.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τον περασμένο Ιούλιο η Μπαρτσελόνα παρουσίασε έλλειμμα στα ταμεία της που ξεπερνούσε τα 441 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μόνο την περασμένη σεζόν (2009/2010) το έλλειμμα έφτασε τα 76,82 εκατομμύρια ευρώ!
Βέβαια, η ομάδα της Καταλονίας φρόντισε να ντύσει αυτήν τη χορηγία με τον μανδύα της φιλανθρωπίας, αφού ο όμιλος Qatar Foundation είναι μια Μη-Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που απασχολείται κυρίως με προγράμματα εκπαίδευσης στην Μέση Ανατολή. Τώρα, το πώς γίνεται οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από μια ΜΚΟ να προσφέρουν πακτωλό χρημάτων για χορηγία, χωρίς να έχουν κανένα τυπικό κέρδος (αφού διευθύνουν μια ΜΚΟ) είναι μια άλλη ιστορία.
Το λογότυπο πάντως της αραβικής ΜΚΟ θα τοποθετηθεί με κάποιον τρόπο μαζί με εκείνο της Unicef. Την άλλη μεγάλη «πατέντα» του τμήματος μάρκετινγκ της Μπαρτσελόνα, που τυπικά και πάλι δεν έπαιρνε χρήματα για την αποτύπωση στη φανέλα της, αλλά είχε μια ουρά άλλων χορηγιών που αυξάνονταν ελέω του προσωπείου της… διαφορετικής κουλτούρας που (αφελώς) κάποιοι πιστεύουν ότι θα μπορούσε να ισχύσει στο σύγχρονο ποδόσφαιρο των πολυεθνικών εταιρειών και των πανίσχυρων επιχειρηματιών.
Και για να μην ξεχνιόμαστε. Προ ολίγων ημερών η FIFA αποφάσισε ότι το Κατάρ θα διοργανώσει το Μουντιάλ του 2022. Μάλιστα στην εκστρατεία για την προώθηση της υποψηφιότητας πήρε μέρος και ο προπονητής των «μπλαουγκράνα» Πεπ Γκουαρντίολα. Τυχαίο;
Δεν νομίζω!…
Για του λόγου το αληθές…
