Στο τοπίο της τεχνολογίας, όπως και σε κάθε άλλη μορφή βιομηχανίας, υπάρχουν οι μεγάλες συγκρούσεις μεταξύ εταιρειών. Στις αρχές των 80s συγκρούονταν οι εταιρείες των οικιακών (home) υπολογιστών όπως οι Sinclair, Commodore, Amstrad, Atari.

Εν συνεχεία, από τα μέσα της ίδιας δεκαετίας έως τις αρχές της επόμενης, η σκυτάλη πήγε στα 16-bit / 32-bit συστήματα των Apple, Commodore, Atari, IBM και τέλος, από τα μέσα της δεκαετίας των 90s έως πριν έξι χρόνια περίπου, είχαμε την μεγάλη μάχη μεταξύ των IBM, Apple και λοιπών εταιρειών εναντίον της Microsoft, με κατάληξη την συντριπτική νίκη της τελευταίας και την ακόλουθη καθολική επικράτησή της, στα δρώμενα της τεχνολογίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καιροί όμως αλλάζουν, όχι από τους ανθρώπους -όπως λανθασμένα συνηθίζεται να ερμηνεύεται αυτή η φράση- αλλά από τις ίδιες τις εταιρείες. Εταιρείες όπως η Google και η Apple. Η πρώτη αρχικά άλλαξε άρδην τι εστί «εύκολη έρευνα στο Διαδίκτυο» και στην πορεία, προσέφερε δωρεάν δυνατότητες ανήκουστες μέχρι εκείνη στην στιγμή (email τεράστιας χωρητικότητας, χάρτες, κλπ). Η δεύτερη, άλλαξε για πάντα τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα κινητά μας τηλέφωνα με το iPhone το 2007, επαναπροσδιόρισε την σχεδίαση, μορφή και χρήση των υπολογιστών χάρη στη νέα φουρνιά Mac από το 2006 κι έπειτα, ενώ το 2010 έφερε την επανάσταση που λέγεται «iPad», πυροδοτώντας την γέννηση μιας νέας πτυχής της βιομηχανίας, αυτής των συσκευών τύπου ταμπλέτας.

Έτσι η Microsoft έχασε την παντοδυναμία της, καθώς οι καταναλωτές υιοθέτησαν νέες συσκευές και διαφορετικούς τρόπους χρήσης (όπως η αφή). Όπως είναι λογικό, όταν ένας επί πολλά χρόνια «γίγαντας» τρικλίζει, πέφτουν πάνω του όσοι εποφθαλμιούν την θέση του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Google πριν από μερικές εβδομάδες, μέσω ενός στελέχους της, είχε δηλώσει πως δεν ενδιαφέρεται ακόμα να εκδώσει εφαρμογές για τα Windows 8 / Pro / RT, με την αιτιολογία ότι δεν κρίνεται η εν λόγω πλατφόρμα ως ελκυστική για τους καταναλωτές προς το παρόν, με συνέπεια τη μικρή εισροή χρηστών και ως εκ τούτου, η Google ασχολείται μόνο όπου υπάρχει πειστικός αριθμός συμμετεχόντων. Παράλληλα, το στέλεχος της Google πρόσθεσε, πως δεν αποκλείεται δια παντός η μελλοντική έκδοση προγραμμάτων για τα όγδοα παράθυρα της Microsoft, αυτό όμως θα εξαρτηθεί από την αυξανόμενη ή όχι βάση χρηστών. Τέλος, προ ημερών η Google δήλωσε το απίστευτο: φιλοδοξούμε να αρπάξουμε το 90% των χρηστών του Office της Microsoft (δηλαδή την δημοφιλέστερη στον πλανήτη σουίτα προγραμμάτων γραφείου).

Περνώντας τώρα στη μεριά της Microsoft, είχαμε επίσης δηλώσεις πρόσφατα και μάλιστα ιδιαίτερα καυστικές. Η Τζούλια Γουάιτ, General Manager business division της εταιρείας, προέβη σε λίαν επιθετικούς χαρακτηρισμούς, όπως «δεν έχουν επιδείξει ακόμα ότι είστε αληθινά σοβαροί» όσο αφορά επαγγελματικές εφαρμογές, ενισχύοντας την άποψή της λέγοντας πως «απ’ έξω, φαίνονται ως μια διαφημιστική εταιρεία». Δεν έχει και τόσο άδικο όμως η κ. Γουάιτ, καθώς η Google παρόλο που προσπαθεί να εισέλθει επιτυχώς στον επαγγελματικό τομέα εφαρμογών, το 2011 απεκόμισε μόλις το 4% των εσόδων της από αυτόν τον χώρο, ενώ το 96% προήλθε από τις διαφημίσεις.

Όπως διαφαίνεται, ο επικείμενος μεγάλος πόλεμος, που ήδη έχει αρχίσει να δείχνει τα πρώτα σημάδια του, (θα) είναι μεταξύ των Google, Microsoft και φυσικά Apple. Ποια εταιρεία θα επικρατήσει ή πως θα είναι μετά την επικράτησή της, είναι πέρα για πέρα άγνωστο, καθώς οι δυναμικές του σύγχρονου τεχνολογικού τοπίου είναι άκρως ρευστές και μεταβαλλόμενες. Αυτό που είναι σίγουρο όμως, είναι ότι από κακές πρακτικές δεν ζημιώνεται μόνο η εταιρεία που τις εφαρμόζει, αλλά εν γένει η βιομηχανία, ουσιαστικά δηλαδή ο καταναλωτής που είναι ο τελευταίος και παράλληλα ο σημαντικότερος κρίκος της αλυσίδας. Συνεπώς, οι εταιρείες που προλογίζουν κονταροχτυπήματα, θα πρέπει να θυμηθούν και τις απώλειες του παρελθόντος λόγω κακών χειρισμών και «αποσύνδεσης» από τις απαιτήσεις του κοινού, όπως για παράδειγμα συνέβη στις αρχές των 90s, με το κλείσιμο των πάλαι ποτέ εταιρειών – θηρίων στους υπολογιστές, τις Commodore και Atari…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης