Δυστυχώς στον κόσμο της τεχνολογίας, όσο εξελιγμένος και αν είναι υπάρχει και ο παράγοντας της «αστοχίας υλικού», εν προκειμένω μερικά μοντέλα σκληρών δίσκων της εταιρείας Seagate, μιας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως στην κατασκευή σκληρών δίσκων, παρουσιάζουν ένα σημαντικό πρόβλημα με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική -αν και φαινομενικά όπως θα δείτε παρακάτω- απώλεια των αρχείων.

Το πρόβλημα -όπως παραδέχτηκε και επίσημα πλέον η εταιρεία- αφορά τους σκληρούς δίσκους χωρητικότητας 1ΤΒ Barracuda 7200.11, DiamondMax 22 και Barracuda ES.2 SATA, με ημερομηνία κατασκευής Δεκέμβριο 2008. Μάλιστα στο επίσημο φόρουμ της εταιρείας, χρήστες κάνουν λόγο ότι επηρεάζονται και σκληροί με χωρητικότητες 500GB, 640GB και 1.5ΤΒ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

(http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=ata_drives&thread.id=3668&view=by_date_ascending&page=1).

Συγκεκριμένα οι δίσκοι έχουν πρόβλημα στο firmware τους (εσωτερικό λογισμικό του σκληρού – άσχετο με τα δικά μας δεδομένα), το οποίο ενδεχομένως σε τυχαίο χρόνο μπορεί να καταστήσει «αόρατο» το σκληρό δίσκο στο σύστημά μας. Έτσι αφού δεν «βλέπει» το σύστημα το σκληρό ως συσκευή κατά συνέπεια δεν μπορούμε κι εμείς ως χρήστες να τον δούμε, πόσο μάλλον να αποκτήσουμε πρόσβαση στα αρχεία μας. Εδώ να διευκρινίσουμε το εξής: τα αρχεία μας είναι κανονικά στη θέση τους, χωρίς να έχουν αλλοιωθεί στο παραμικρό, απλά δεν φαίνονται ακολουθώντας στην «ανυπαρξία» το σκληρό δίσκο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η λύση που προτείνει η εταιρεία είναι αναβάθμιση σε νέα έκδοση του firmware, αλλά στην ουσία είναι προληπτικής φύσεως -όπως επίσης ειλικρινά παραδέχεται η Seagate στην ανακοίνωσή της- δηλαδή η αναβάθμιση απευθύνεται σε όσους ακόμα δεν έχει γίνει αόρατος ο σκληρός τους. Πραγματοποιώντας την αναβάθμιση δεν διατρέχει κανένα «σύνδρομο εξαφάνισης» πλέον ο δίσκος. Αναλυτικές οδηγίες για να ελέγξετε αν ο σκληρός σας ανήκει στην επικίνδυνη κατηγορία στην ακόλουθη επίσημη διεύθυνση: http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/news.jsp?DocId=207931#Id109278.

Πάντως ακόμα αρκετοί χρήστες διαπιστώνουν προβλήματα όπως μαρτυρούν οι ίδιοι στο επίσημο φόρουμ (http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=ata_drives&thread.id=3668&view=by_date_ascending&page=35) ακόμα και μετά την αναβάθμιση στη νέα προτεινόμενη από την Seagate έκδοση firmware. Ως συνέπεια η Seagate από τις 19 Ιανουαρίου απέσυρε -προσωρινά όπως υποστηρίζει, ας το ελπίσουμε λέμε εμείς- τη νέα έκδοση του firmware για «επικύρωση»…και οι χρήστες παραμένουν με τα προβλήματα. Στην παρακάτω διεύθυνση η σελίδα με την επίσημη νέα έκδοση του firmware και την ανακοίνωση της «απόσυρσης »: http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207951.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης