Σαν μια βόμβα από το πουθενά, έσκασε με εκκωφαντικό κρότο η ανακοίνωση και παρουσίαση της νέας κονσόλας της Nintendo. Χωρίς καμία περιστροφή ή ίχνος φανατισμού υπέρ της εταιρείας, μπορούμε να πούμε ότι για ακόμη μια φορά, η Nintendo αποδεικνύει ότι αυτό που ξέρει να κάνει, να φτιάχνει παιχνίδια δηλαδή, το κάνει με πάθος, όραμα και φυσικά με ένα στόχο: την αγνή διασκέδαση με επίκεντρο τον άνθρωπο ή όπως στη νέα κονσόλα…τους ανθρώπους. Αυτό άλλωστε διαφαίνεται από το όνομα του νέου μηχανήματος: Nintendo Wii U, ή κατά το ελληνικότερο Nintendo «Εμείς Εσύ / Εσείς».
Το νέο λοιπόν, μηχάνημα προσδοκά να προσφέρει διασκέδαση στον χρήστη, αλλά και σε ένα ξεχασμένο από τις σημερινές ανταγωνιστικές κονσόλες σκηνικό: αυτό μιας παρέας συγκεντρωμένης γύρω από μια παιχνιδο-κονσόλα, απολαμβάνοντας ευχάριστα στιγμές χαράς, μέσω κοινού παιχνιδίσματος. Για να το πετύχει η Nintendo, εμφανώς κάθισε, σκέφτηκε και μελέτησε τι ακριβώς προσπάθησε να πετύχει στις τρεις τελευταίες γενιές επιτραπέζιων μηχανημάτων της, όπως και τις νέες τάσεις / μόδες του καταναλωτικού κοινού.
Η αποτυχημένη προσπάθεια της εταιρείας επί τρεις γενιές (Nintendo 64, GameCube, Wii) να ενοποιήσει / συνδέσει άρρηκτα την εκάστοτε επιτραπέζια κονσόλα με την φορητή της αντίστοιχης χρονικής περιόδου, έπεισε την εταιρεία ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει εφικτό, όσο και αν το προσπάθησε, καθώς οι χρήστες άλλα ζητούν από μια σταθερή κονσόλα και άλλα από μια φορητή, ενώ το «πάντρεμα» μεταξύ τους, δεν γίνεται να υλοποιείται ως «έξτρα» σκέψη, από τους δημιουργούς παιχνιδιών και να περιμένουμε θετικά αποτελέσματα. Επίσης, η Nintendo παρατήρησε το έντονο ενδιαφέρον των χρηστών εν γένει, προς τις συσκευές αφής, όπως τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες και το στυλ παιχνιδιού που προσφέρουν.
Έτσι, μετά από αρκετούς συλλογισμούς, αποφασίστηκε ότι πρέπει να προσφερθεί ένα ενιαίο πακέτο, μια κονσόλα σταθερο-φορητή (αν μας επιτραπεί ο όρος), που να ενώνει όλα τα προγενέστερα χαρακτηριστικά διασκέδασης ενός σταθερού μηχανήματος, την ευελιξία μεταφοράς και προσωπικού gaming μιας φορητής κονσόλας, τις νέες τάσεις gaming-αφής και φυσικά υπηρεσίες – ευκολίες μέσω Διαδικτύου.
Και…το έκανε, όπως ξέρει μόνο η μακροβιότερη εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών που συνεχίζει ακάθεκτη έως σήμερα (Sony και Microsoft, ούτε που ήξεραν τι σημαίνει η λέξη «παιχνίδι» όταν η Nintendo μεσουρανούσε στα 80s), με πορεία άνω των 30 ετών στον χώρο: το Nintendo Wii U εκπλήσσει δια του χειριστηρίου του!
Και τι δεν έχει ενσωματώσει σε αυτό όμως: οθόνη αφής 6.2 ιντσών και διάταξης 16:9, δύο αναλογικά joystick, το κλασικό «σταυρό» χειρισμού, τέσσερα κουμπιά σε κυκλική διάταξη, άλλα τέσσερα στην κορυφή του χειριστηρίου (L/R, ZL, ZR), ένα κουμπί «Home» και ένα «Power», ενσωματωμένο accelerometer, gyroscope, δόνηση, εμπρόσθια κάμερα, μικρόφωνο, στερεοφωνικά ηχεία και τέλος, ένα ειδικό στυλό / γραφίδα. Με λίγα λόγια, «απ’ όλα έχει ο μπαξές» όπως λέει και ο λαός μας!
Επίσης υποστηρίζονται (έως 4 ταυτόχρονα συνδεδεμένα) όλα τα χειριστήρια της προγενέστερης κονσόλας (της τωρινής δηλαδή) Nintendo Wii, όπως το Wii Remote (και plus), Nunchuk, Classic Controller / Pro και το Wii Balance Board. Το Nintendo Wii U είναι επίσης, η είσοδος της εταιρείας στην Υψηλή Ευκρίνεια ή αλλιώς Full HD (υποστηρίζονται οι αναλύσεις 1080p, 1080i, 720p, 480p, 480i), κάτι που εσκεμμένα είχε παραβλέψει να προσφέρει ως δυνατότητα στο Nintendo Wii, ώστε να κρατηθεί χαμηλά το κόστος. Ο ήχος θα είναι πολυκάναλος (6 κανάλια linear PCM ποιότητας) και τα δισκάκια θα είναι κλασσικής διάστασης 12 ιντσών, χωρίς αναφορά όμως περί της τεχνολογίας τους (πληροφορίες κάνουν λόγο για μια ειδική έκδοση του Blu-ray format, με χωρητικότητα έως 25GB ανά δισκάκι). Τεχνικά χαρακτηριστικά, εντελώς άγνωστα ακόμα, πέραν μιας απλής αναφοράς σχετικά με το κεντρικό τσιπ που προέρχεται από την IBM και το τσιπ γραφικών αναπτυγμένο από την AMD / ATI (οι ίδιες εταιρείες εξόπλισαν και το τωρινό Nintendo Wii).
Πάντως οι πρώτες πληροφορίες και ενδείξεις από τα βίντεο τεχνικής επίδειξης από την παρουσίαση, δείχνουν ότι το Nintendo Wii U, είναι σαφέστατα δυνατότερο από το Xbox360 της Microsoft, ενώ αρκετοί προγραμματιστές που έχουν ήδη στα εργαστήριά τους τις πρώτες πρώιμες πλατφόρμες ανάπτυξης Wii U, κάνουν λόγο ότι ενδέχεται η δύναμη να ξεπερνά ακόμα και το PlayStation 3. Ενδιαφέρον προκαλούν επίσης, οι τέσσερις USB θύρες, η εσωτερική μνήμη Flash της κονσόλας (επεκτάσιμης μέσω καρτών μνήμης SD ή εξωτερικού σκληρού δίσκου) και βέβαια, η πλήρης συμβατότητα της νέας κονσόλας με όλα τα παιχνίδια της προηγούμενης.
Επιπλέον, μαθαίνοντας από το λάθος που έπραττε έως τώρα, η Nintendo δεν αφήνει «απέξω» τους πιο σύγχρονους gamer που αναζητούν τίτλους πιο «σοβαρούς», με αδρεναλίνη, βία και story telling, καθώς στο νέο μηχάνημα θα δούμε τίτλους για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, όπως μεταξύ άλλων Batman: Arkam City, Assassin’s Creed, Dirt, Ghost Recon Online, Aliens Colonial Marines, Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge, ενώ οι διαδικτυακές δυνατότητες της νέας κονσόλας θα είναι επιπέδου Xbox LIVE! και PSN Network (έως μέχρι και το Wii, η Nintendo είχε απαράδεκτη και παρωχημένη υποστήριξη online).
Ως τώρα θα παρατηρήσατε ότι δεν περιγράψαμε καθόλου, πως χρησιμοποιείται το πρωτοποριακό «joypad» (αν και θεωρούμε ότι αυτός ο όρος υπολείπεται άρτιας περιγραφής για αυτό που έχει κατασκευάσει η Nintendo), καθώς οι τρόποι είναι…ατελείωτοι – μόνο η φαντασία των δημιουργών παιχνιδιών μπορεί να περιορίσει τον τρόπο επικοινωνίας χρήστη – μηχανήματος, αρκεί και μόνο να αναφέρουμε ότι με το που θα ξεκινήσετε να βλέπετε τα παρακάτω βίντεο της παρουσίασης θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό, καθώς το παιχνίδισμα πλέον παίρνει άλλη διάσταση, μιας και δεν περιορίζεται μόνο στην τηλεόρασή σας (αφού μπορεί να συνεχιστεί στην οθόνη του «joypad»). Έλευση του Nintendo Wii U: το 2012 (χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία ακόμα και τιμή).
Για άλλη μια φορά η Nintendo κατάφερε να στρέψει (θετικά) όλα τα βλέμματα επάνω της, κλέβοντας κυριολεκτικά την προσοχή όλων στην φετινή έκθεση ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας Electronic Entertainment Exposition (Ε3) 2011. Συγχαρητήρια Nintendo, που παραμένεις και έχεις αυτή την παλιά γεύση του αυθεντικού gaming, που προσφέρει ατελείωτες ώρες χαράς, συγχαρητήρια επίσης που στοχεύεις στην επανένωση των παρεών και όχι στην απομόνωση και τα εύσημα μας για την τόλμη που σε διακατέχει.
