Blu-ray: η ονομασία του φορμά της Sony για το νέο δισκάκι που θα αντικαταστήσει το αρχαϊκό πια (καθότι παρουσιάστηκε 12 χρόνια πριν) DVD, στα σαλόνια, computers, media players, κονσόλες (Playstation 3), δεν θα λέγαμε ότι έχει περάσει από σαράντα κύματα αλλά τουλάχιστον δύο και μάλιστα τεράστια. Το πρώτο ήταν η διαμάχη με το αντίπαλο φορμά της Toshiba, το HD-DVD, που έληξε με την απόσυρση του τελευταίου από την ίδια την Toshiba, εδώ και ένα χρόνο περίπου. Το δεύτερο, που τώρα ξεπερνιέται, ήταν η υψηλή τιμή απόκτησης ενός Blu-ray player (είτε λέγεται αυτό ένα ανεξάρτητο player, είτε λέγεται Playstation 3). Έτσι ήρθε και η εποχή, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, όπου η αποδοχή για το νέο φορμά άρχισε να αυξάνεται με ελπιδοφόρους ρυθμούς.

Τα στοιχεία που προέρχονται από την εταιρεία NPD Group, Inc (μία από τις μεγαλύτερες και εγκυρότερες φίρμες ανάλυσης στοιχείων και πληροφοριών) αναφέρουν πωλήσεις άνω των 400.000 μηχανημάτων Blu-ray players για το πρώτο τρίμηνο, μια αύξηση της τάξεως του 72% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Ακολούθως η αξία των πωλήσεων έφτασε τα 107,2 εκατομμύρια δολάρια, αγγίζοντας το 14% αύξηση. Επίσης ένα ενδιαφέρον στοιχείο, πάντα για την αμερικάνικη αγορά, είναι η «γνώση» των καταναλωτών περί της ύπαρξης του Blu-ray, όπου έφτασε το εντυπωσιακό 90% το τελευταίο εξάμηνο. Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω φυσικά είχε η μείωση της τιμής των Blu-ray player σχεδόν κατά 34% σε σχέση με πέρυσι, δηλαδή από τον μέσο όρο κόστους απόκτησης ενός player το πρώτο τρίμηνο του 2008 στα 393 δολάρια (295,4 ευρώ), για το αντίστοιχο τρίμηνο 2009 ο μέσος όρος τιμής έπεσε στα 261 δολάρια (196,25 ευρώ).

Τελικά το Blu-ray φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει; Όσο περνά ο καιρός, η απάντηση στο ερώτημα θα γίνεται ολοένα και πιο σαφής…(περισσότερες πληροφορίες: http://www.npd.com/press/releases/press_090506.html)