Ποιο είδος ύπνου πυροδοτεί τις ημικρανίες;

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019, 14:18
Ποιο είδος ύπνου πυροδοτεί τις ημικρανίες;

Ζήσης Ψάλλας

Eρευνητές από τo Brigham and Women's Hospital και το Beth Israel Deaconess Medical Center πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη προοπτική μελέτη μέχρι σήμερα χρησιμοποιώντας αντικειμενικά μέτρα ύπνου για να αξιολογήσουν τη σχέση μεταξύ ύπνου και ημικρανίας.

Η ερευνητική ομάδα παρατήρησε ότι ο κατακερματισμός του ύπνου -ο χρόνος που περνάει κανείς στο κρεβάτι, χωρίς να κοιμάται- συνδέεται με την εμφάνιση ημικρανίας όχι την επόμενη μέρα, αλλά τη μεθεπόμενη μέρα. Δεν διαπιστώθηκε ότι η διάρκεια του ύπνου ή η αυτοαναφερόμενη χαμηλή ποιότητα ύπνου συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο ημικρανίας την επόμενη ημέρα ή τη μεθεπόμενη.

«Όταν πρόκειται για τον ύπνο και τις ημικρανίες, υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζουμε. Με ενδιαφέρει αυτό το θέμα γιατί οι ασθενείς με ημικρανία μου ζητάνε συχνά βοήθεια για τη θεραπεία της αϋπνίας τους», δήλωσε η Suzanne Bertisch από το Brigham and Women's Hospital.

Η Bertisch και οι συνάδελφοί της διεξήγαγαν μια ενδελεχή μελέτη 98 ενηλίκων με επεισοδιακές ημικρανίες, που ανέφεραν τουλάχιστον δύο πονοκεφάλους και είχαν λιγότερες από 15 μέρες κάθε μήνα με κεφαλαλγία. Οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν ηλεκτρονικά ημερολόγια δύο φορές την ημέρα, καταγράφοντας λεπτομέρειες για τον ύπνο τους, τους πονοκεφάλους και τις συνήθειες υγείας για έξι εβδομάδες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, φορούσαν επίσης μια συσκευή καρπού στο κρεβάτι για να συλλάβει αντικειμενικά τα σχήματα ύπνου τους. Η ερευνητική ομάδα έλαβε υπόψη δεδομένα για άλλες αιτίες ημικρανίας, συμπεριλαμβανομένης της ημερήσιας πρόσληψης καφεΐνης, της πρόσληψης αλκοόλ, της σωματικής δραστηριότητας και του στρες.

Κατά τη διάρκεια των έξι εβδομάδων, οι συμμετέχοντες ανέφεραν 870 πονοκεφάλους. Η νυχτερινή διάρκεια ύπνου 6,5 ώρες ή λιγότερο και η κακή ποιότητα ύπνου δεν συσχετίστηκαν με ημικρανίες την αμέσως επόμενη ημέρα (Ημέρα 0) ή την μεθεπόμενη ημέρα (Ημέρα 1). Ωστόσο, ο θρυμματισμός του ύπνου, ο οποίος μετρήθηκε τόσο από το ημερολόγιο όσο και από την συσκευή, συνδέθηκε με υψηλότερη πιθανότητα εμφάνισης ημικρανίας την Ημέρα 1.

«Ο ύπνος είναι πολυδιάστατος και όταν εξετάζουμε ορισμένες πτυχές του, διαπιστώσαμε ότι η χαμηλή απόδοση του ύπνου, που είναι το χρονικό διάστημα που είστε ξύπνιοι στο κρεβάτι όταν προσπαθείτε να κοιμηθείτε, σχετίζεται με ημικρανίες τη μεθεπόμενη μέρα», δήλωσε η Bertisch. 

Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Neurology.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019, 14:18