Για το 2014 μεταφέρεται η έστω υποτονική ανάκαμψη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, όπως εκτιμούν οι αναλυτές καθώς η Ευρώπη επιμένει να «παίζει» καθυστέρηση στην οριστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους, ενώ από την άλλη πλευρά η προσπάθεια των ΗΠΑ για ανάκαμψη και η επιβράδυνση της Κίνας, επηρεάζουν σε τεράστιο βαθμό την ναυτιλία.
Μέχρι πρότινος, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas» αναμέναμε μία μικρή ανάκαμψη περίπου στα μέσα του 2013, αλλά με τα τελευταία δεδομένα και αν οι οικονομικές συνθήκες δεν χειροτερέψουν, όπως φαίνεται στο επόμενο άμεσο διάστημα θα επιδεινωθούν, τότε η αργή και μικρή ανάκαμψη της ναυτιλίας μεταφέρεται στα τέλη του 2013 προς το 2014.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κάτω από τέτοιες δυσμενείς συνθήκες αυξάνεται η φημολογία για κατάρρευση εταιριών, αύξηση κατασχέσεων πλοίων, distressed sales, ακυρώσεις η μεταθέσεις παραγγελιών λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, πώληση πορτοφολίου δανείων από τράπεζες σε discount αλλά ταυτόχρονα, όπως πολλάκις έχουμε αναφέρει, την δημιουργία «επενδυτικών» ευκαιριών κυρίως στις παραγγελίες νέων πλοίων λόγω των ιδιαίτερα ελκυστικών τιμών.
Την τελευταία εβδομάδα ο BDI συνέχισε να είναι στο πράσινο αλλά χωρίς να έχει να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο αφού από εβδομάδα σε εβδομάδα παρουσίασε 54 μονάδες αύξηση, από τις 924 στις 978 μονάδες. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά διεθνείς αναλυτές, ο όγκος των εισαγωγών της Κίνας δεν είναι ικανός ώστε να επιφέρει ισορροπία στην αγορά.
Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα επισημαίνουν οι αναλυτές, είναι ότι οι ποσότητες των εισαγωγών της Κίνας συνεχίζουν να παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την επιβράδυνση της οικονομίας της, χωρίς όμως να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις, αλλά η υπέρ-προσφορά πλοίων όχι μόνο αντισταθμίζει τις εισαγωγές αλλά δημιουργεί αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ιδιαίτερα στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Την ίδια στιγμή, για το άμεσα επόμενο διάστημα, ενδεχομένως να δούμε μία αύξηση της ζήτησης για Iron Ore από την Κίνα, λόγω της κυβερνητικής αναπτυξιακής πολιτικής για τον βιομηχανικό κλάδο, που θα οδηγήσει τα ναύλα των Capes σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά.
Ο οργανισμός China Iron Ore Association, ανακοίνωσε ότι o μέσος όρος της ημερησίας παραγωγής Crude Steel για το 1ο δεκαήμερο του Ιουνίου ήταν ελαφρά αυξημένος από την παραγωγή του 1ου δεκαημέρου του Μαΐου και θα συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό, άρα θα αυξηθεί και η εισαγωγή του Iron Ore.
Αντίστοιχα αναμένεται και αύξηση στις εισαγωγές του Coal, λόγω των κλιματικών συνθηκών, καθώς υπολογίζεται ότι η ημερησία κατανάλωση ηλεκτρικού θα φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ το αμέσως επόμενο διάστημα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την αλλαγή συμπεριφοράς της Ινδίας, όπου από κυρίως εξαγωγική χώρα Iron Ore, το τελευταίο διάστημα και λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με τα ορυχεία της και τις παράνομες εξορύξεις, έχει αρχίσει να εισάγει Iron Ore.
Σύμφωνα με πηγές από την Vale, η Ινδία δεν θα γίνει ποτέ κύριος εισαγωγέας Iron Ore, αλλά για τα επόμενα 2 χρόνια θα αναγκαστεί να εισάγει Iron Ore, ώστε να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες παραγωγής χάλυβα και σιδήρου. Άλλη μία υποτονική εβδομάδα στις αγοραπωλησίες με καμία πράξη στα δεξαμενόπλοια και ελάχιστες στα πλοία ξηρού φορτίου ειδικότερα πλοία κατασκευασμένα στην Ιαπωνία.
Πηγή: the sea nation
