Δυναμική είσοδο κάνουν δεκαέξι τράπεζες, πρωτοεμφανιζόμενες στη χρηματοδότη της ελληνικής ναυτιλίας  αφού άλλαξαν τις ισορροπίες σε ένα κομβικό σημείο για την συγκεκριμένη βιομηχανία.

Και αυτό γιατί το χαρτοφυλάκιο των παραδοσιακών στον χώρο τραπεζών μειώθηκε κατά 1,89%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας για το 2011 της Petrofin SA, οι παραδοσιακές τράπεζες χρηματοδότησαν το 2011 με 64,984 δισεκατομμύρια δολάρια τη ναυτιλία έναντι 66,23 δισεκατομμυρίων του 2010.

Όμως η εμφάνιση των 16 τραπεζών άλλαξε τους αριθμούς αφού δάνεισαν 2,71 δισεκατομμύρια της ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι η χρηματοδότηση αυξήθηκε τελικά το 2011 από 66,2 δισεκατομμύρια στα 67,694 ποσοστό 2,2%.

Η συμμετοχή των νέων τραπεζών έγινε μέσω συμφωνιών και χρηματοδότησης εισηγμένων εταιρειών και μέσω αναδιάρθρωσης δανείων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η χρηματοδότηση της Ελληνικής Ναυτιλίας επηρεάστηκε αρνητικά από: 1) την φτωχή ναυτιλιακή αγορά σε πολλούς τομείς

2) Μείωση των εσόδων από την διαχείριση των πλοίων αλλά και την μείωση της αξίας τους

3) Απαισιόδοξες προβλέψεις για τους περισσότερους ναυτιλιακούς τομείς εξαιτίας της υπερπροσφοράς χωρητικότητας

4) Αναδιαρθρώσεις ή / και αθετήσεις

5) Η οικονομική κρίση της Ελλάδας κρίση κράτος

6) Ανακοίνωση της αποχώρησης από τη χρηματοδότηση πλοίου και / ή ελληνικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης κάποιων τραπεζών.

Επιπλέον, τα παγκόσμια τραπεζικά προβλήματα και η επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία, οδήγησαν σε στενωπούς κυρίως τις ευρωπαϊκές τράπεζες, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας και τα προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, με αξιοσημείωτες εξαιρέσεις, οι περισσότερες ευρωπαϊκές και ορισμένες διεθνείς τράπεζες, είναι ακόμη στη φάση της απομόχλευσης, δηλαδή της μείωσης των δανείων τους και αυτό επηρέασε και την ελληνική χρηματοδότηση του πλοίου.

Τα εκταμιευμένα δάνεια έφθασαν τα 60,58 δισεκατομμύρια δολάρια ένα 57, 08 δισεκατομμυρίων το 2010 ποσοστό αύξησης 6,13%.

Η μείωση του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου των ελληνικών τραπεζών ήταν η μεγαλύτερη και έφθασε το 8,6% από 15,884 δισεκατομμύρια το 2010 στα 14,517 το 2011, ενώ το 2010 σε σύγκριση με το 2009 ήταν μειωμένα κατά 1,59%.

Το χαρτοφυλάκιο διεθνών τραπεζών με παρουσία στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 1,65% στα 35,29 δισεκατομμύρια από 35,8 το 2010.

Αντιθέτως διεθνείς τράπεζες- μη ελληνικές- χωρίς παρουσία στην Ελλάδα, δηλαδή χωρίς υποκαταστήματα αύξησαν το χαρτοφυλάκιό τους κατά 4,8% στα 15,176 δισεκατομμύρια. Αν υπολογίσουμε και τις 16 πρωτοεμφανιζόμενες στην χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας τράπεζες τότε το ποσοστό αύξησης εκτινάσσεται στο 23,62% και φθάνει τα 17,88 δισεκατομμύρια από 14,1010 το 2010.

Ο αριθμός των τραπεζών που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία ανέρχεται στις 55 συμπεριλαμβανομένων των 16 καινούργιων. Οι τράπεζες LBG, Bank of Irland, Stanander και Natixis αποσύρθηκαν από τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας και σύμφωνα με σενάρια φέρεται ότι θέλουν να πουλήσουν το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο.

Οι 10 κορυφαίες ελληνικές τράπεζες είχαν το 59,29% του ελληνικού ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου το 2011 έναντι 63,10% το 2010.

ΠΗΓΗ: NAFTEMPORIKI

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης