Πτώση τόσο στις νέες παραγγελίες όσο και στην κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων καταγράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, οι νέες παραγγελίες ήταν κατά 33% λιγότερες σε σχέση με την ακριβώς προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στη second hand αγορά η μείωση έφτασε στο 25%.

Συνολικά την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν 27 συναλλαγές στην αγορά μεταχειρισμένων, ενώ καταγράφηκαν και 26 νέες παραγγελίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως επισημαίνει η Golden Destiny, το γεγονός αυτό αναδεικνύει μια τάση των επενδυτών να περιμένουν για ακόμα καλύτερες συνθήκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων επενδύθηκαν 190 εκατ. δολάρια, ενώ σε πέντε αγοραπωλησίες δεν έγινε γνωστή η τιμή της πώλησης του πλοίου. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, η αγορά μεταχειρισμένων βρίσκεται κατά 41% σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ και το κεφάλαιο που έχει επενδυθεί είναι κατά 70% λιγότερο.

Αλλά και στις νέες παραγγελίες η αγορά φαίνεται να πηγαίνει σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα. Όπως αναφέρει η Golden Destiny, περίπου 1.230 νέα bulker αναμένεται να παραδοθούν σε ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στο 2012, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος ακόμα και σε σύγκριση και τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Για παράδειγμα, το 2011 παραδόθηκαν 1.149 bulker και το 2010 συνολικά 906 bulker.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την αγορά διαλύσεων, η δυναμική επιστροφή του Μπανγκλαντές έχει εντείνει τον ανταγωνισμό. Μέχρι το τέλος Απριλίου υπολογίζεται ότι 34 πλοία είχαν πουληθεί μέσα στο 2012 για scrap στα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές, από μόλις 17 σε όλη τη διάρκεια του 2011.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταυτόχρονα η Ινδία εξακολουθεί να παραμένει «ηγέτης» στην αγορά με 166 πλοία, από 130 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η Κίνα διατηρεί τη δεύτερη θέση, με 43 αγορές πλοίων για διάλυση.

Πηγή: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης