Ανάλυση
G.Moundreas SA

Βάσει ιστορικών στοιχείων, το 2ο και 3ο τρίμηνο κάθε χρόνου θεωρούνται τα πιο δυναμικά στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπως αυτό αντικατοπτρίζεται από τον δείκτη BDI.

Φυσικά σε κάθε κανόνα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που τον επιβεβαιώνουν, και η φετινή χρονιά κατά κάποιο τρόπο το επιβεβαιώνει αυτό. Τους 2 πρώτους μήνες του 2012 ο δείκτης ήτανε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα φτάνοντας και σε ιστορικά χαμηλά των τελευταίων δεκαετιών.

Από τον Μάρτιο και μέχρι σήμερα είχε μία ανοδική πορεία και κατάφερε να απορροφήσει την αρνητική απόδοση των 2 πρώτων μηνών αφού κατάφερε να φτάσει σήμερα σε διπλάσια σχεδόν επίπεδα, στις 1.141 μονάδες.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα σημερινά επίπεδα του δείκτη, παρά την ανοδική πορεία που επέδειξε, δεν αντιστοιχούν σε «υγιή» επίπεδα ημερησίων εσόδων των πλοίων.

Η εικόνα αυτή προφανώς θα συνεχιστεί και για τους επόμενους μήνες καθώς ο BDI δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερη δυναμική αφού έχει να αντιμετωπίσει αρκετά σημεία αντίστασης – υπέρ-προσφορά πλοίων, οικονομική επιβράδυνση και ύφεση, μείωση της ζήτησης και του εμπορίου και έλλειψη ρευστότητας για να αναφέρουμε κάποια.

Το γεγονός είναι ότι σε αυτό το δυσμενές οικονομικό και ναυτιλιακό περιβάλλον οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είτε σε κατασκευές νέων πλοίων η σε αγορές μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων γίνεται όλο και πιο έντονο, αλλά πιο έντονο είναι και το γεγονός ότι αυτές τις ευκαιρίες μπορούν να τις εκμεταλλευθούν μόνο οι εταιρίες που έχουν πλεόνασμα κεφαλαιακής επάρκειας καθώς η χρηματοδότηση έχει ουσιαστικά στερεύσει.