Oι διασημότητες και οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ έλαβαν προειδοποίηση να προσδιορίσουν με σαφήνεια πότε προωθούν προϊόντα στο Instagram έναντι πληρωμής.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου απέστειλε επιστολές σε περισσότερα από 90 πρόσωπα που ασχολούνται με το μάρκετινγκ στο Instagram. Η επιτροπή τούς ζητεί να γνωστοποιούν πότε «ανεβάζουν» φωτογραφίες – πληρωμένες διαφημίσεις.
Αρκετές φωτογραφίες με επωνύμους που φορούν ακριβά ρούχα ή κοσμήματα αποτελούν ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις, κάτι που όμως οι χρήστες δεν γνωρίζουν.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου δεν αποκάλυψε τους παραλήπτες. Σημείωσε, όμως, ότι ανέλαβε δράση έπειτα από καταγγελίες μιας ομάδας υπεράσπισης καταναλωτών.
Συγκεκριμένα, η οργάνωση «Public Citizen» ζήτησε την παρέμβαση της επιτροπής, διότι, όπως δήλωσε, «το Instagram έχει γίνει ανεξέλεγκτο πεδίο συγκαλυμμένης διαφήμισης και θα πρέπει να μπουν περιορισμοί».
Η ομάδα αναφέρει πως προσωπικότητες όπως η Rihanna και η Kim Kardashian, αλλά και άλλες celebrities, δήλωσαν ότι υποστήριζαν ένα προϊόν χωρίς διευκρινίσεις. «Είναι συχνά ασαφές αν ένας χρήστης του Instagram πληρώνεται για να δημοσιεύσει μια φωτογραφία προϊόντος ή εάν το χρησιμοποιεί πραγματικά. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ επηρεασμού ως κύριο τρόπο για να προσεγγίσουν τους νέους καταναλωτές και αποκομίζουν χρηματικά οφέλη» αναφέρει η έκθεση.