Αυξητικές τάσεις και ωριμότητα στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου B-C, καταγράφει η έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο «Οκτώβριος-Νοέμβριος 2015» και συμμετείχαν 1200 Έλληνες online αγοραστές.

Τα αναλυτικά αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο 11th eBusiness Forum, που συνδιοργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο ELTRUN του ΟΠΑ, με την υποστήριξη του GRECA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά, το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%.

Επίσης, στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δύο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: Έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014, λόγω, κυρίως, των capital controls.

Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών που αγοράσθηκαν online το πρώτο εννεάμηνο του 2015. Οι πρώτες δέκα κατηγορίες, με βάση τα ποσοστά των αγοραστών, παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες σε σχέση με το 2014. Κυριαρχούν και πάλι στις δύο πρώτες θέσεις οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός Η/Υ ανέβηκαν από την τέταρτη στην τρίτη θέση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C το 2015, σε σχέση με το 2014, είναι εμφανής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: Υπάρχει μια συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των κατηγοριών προϊόντων που αγοράσθηκαν online.

Για το 25% των online αγοραστών οι αγορές, μέσω internet, αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014, αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών. Οι αγορές από ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών τους από το 60% που ήταν το 2014. Η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με το 2014. Το 43% αναφέρει ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% επισημαίνει το αντίθετο.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης