Κατά 1,35% υποχώρησαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ το τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) επί της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα.

Η έρευνα βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το Παρατηρητήριο Τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ) από τον Ιανουάριο του 2010 έως και τον Φεβρουάριο του 2012 δείχνει να έχει αυξηθεί κατά 1,85%, παρά τις αυξήσεις του Φ.Π.Α..

Όπως προκύπτει από την έρευνα, αν δεν ληφθούν υπ’ όψιν οι αυξήσεις του Φ.Π.Α., τότε ο δείκτης παρουσιάζει μείωση κατά 2,04%. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μείωση των τιμών στο ράφι που παρατηρείται το τελευταίο εξάμηνο και πλέον σταθεροποιείται. Σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011, το τελευταίο εξάμηνο οι τιμές καταγράφουν μείωση κατά 1,35%, ενώ αν δεν ληφθούν υπ’ όψιν οι αυξήσεις του Φ.Π.Α. στα αναψυκτικά και τους χυμούς από 13% σε 23% τον Σεπτέμβριο του 2011, τότε η μείωση είναι 1,74%.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει και ο υποδείκτης της κατηγορίας τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, ο οποίος, παρά την αύξηση του Φ.Π.Α. των αναψυκτικών, μειώθηκε το τελευταίο εξάμηνο κατά 0,34% (σύγκριση Φεβρουαρίου 2012-Αυγούστου 2011). Ο αντίστοιχος δείκτης της ΕΛ.ΣΤΑΤ., που αφορά στο σύνολο της αγοράς, παρουσιάζει αύξηση κατά 2,07% την ίδια περίοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αγαθών είναι αυτή που έχει πληγεί περισσότερο από τη φορολογία, καθώς από τον Φ.Π.Α. 9% του 2010, σήμερα έχει φτάσει στο 13% και σε κάποια προϊόντα στο 23%, ποσοστά που αντιστοιχούν σε αύξηση της φορολογίας κατά 50%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης