Απορρίπτει ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, Koji Sekimizu, την πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) για τριετή παράταση στην εφαρμογή της σύμβασης διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, και την εγκατάσταση ανάλογων συστημάτων σε περίπου 60.000 πλοία σε όλο το κόσμο, που θα στοιχίσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περίπου 150 δισ. δολάρια.

Σε επιστολή του ICS προς τον ΙΜΟ, αναφερόταν ότι θα επικρατήσει συμφόρηση στα ναυπηγεία, αφού θα είναι πάρα πολλά τα πλοία που θα προχωρήσουν στην εγκατάσταση ενός τέτοιου μηχανισμού είτε πριν από το επόμενο special survey, είτε πριν από το ενδιάμεσο survey. Για το λόγο αυτό το ICS πρότεινε να γίνει τροποποίηση της σύμβασης, ώστε τα υπάρχοντα πλοία να υποχρεώνονται σε εγκατάσταση του μηχανισμού κατά τη διάρκεια των επόμενων επισκευών και επιθεωρήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο ο νέος γενικός γραμματέας του ΙΜΟ θεωρεί ότι τυχόν παράταση της εφαρμογής της σύμβασης ενδέχεται να προκαλέσει «χάος» στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως τόνισε σε ομιλία του στη γενική συνέλευση του ICS στο Λονδίνο, η σύμβαση, που θα τεθεί σε ισχύ το 2013, υιοθετήθηκε το 2004, και μέχρι τώρα έχουν αναπτυχθεί 28 συστήματα διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος.

Απευθυνόμενος στην εφοπλιστική κοινότητα σημείωσε ότι όσοι διαθέτουν πλοία που εμπίπτουν στις διατάξεις της σύμβασης θα πρέπει να εγκαταστήσουν τα συστήματα με βάση το χρονοδιάγραμμα που ορίζεται σε αυτή.

Σε ό,τι αφορά τα νεότευκτα σημείωσε χαρακτηριστικά ότι καλό θα είναι η εγκατάσταση των συστημάτων να γίνει την περίοδο της κατασκευής και όχι αργότερα, αφού θα στοιχίσει περισσότερο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναφορικά με τις ανησυχίες για την ικανότητα των ναυπηγείων να ανταποκριθούν, ο γ.γ. του ΙΜΟ κάλεσε τους εφοπλιστές να αναλάβουν άμεση δράση, αφού τυχόν αναβολή θα εντείνει τις ανησυχίες του κλάδου. Επίσης προειδοποίησε τη ναυτιλιακή κοινότητα ότι πιθανή αναβολή ενδεχομένως να δώσει «πεδίο δράσης» σε ορισμένες χώρες για μονομερή εφαρμογή των συγκεκριμένων μέτρων, το οποίο ενδεχομένως να δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο.

«Οι εφοπλιστές πρέπει να αναλάβουν ηγετικό ρόλο σε αυτό το σημαντικό θέμα, ενθαρρύνοντας τα κράτη σημαίας να επικυρώσουν τη Σύμβαση, κάτι το οποίο θα άρει πολλές από τις σχετικές αβεβαιότητες. Με αυτόν τον τρόπο, η ναυτιλιακή κοινότητα θα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση και τελικά την εξάλειψη των κινδύνων για το περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία, την περιουσία και τους πόρους που προκύπτουν από τη μεταφορά επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων μέσω του έρματος των πλοίων».

Κρουαζιερόπλοια

Αναφορικά με τη σύγκρουση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που κόστιζε 32 ανθρώπινες ζωές ο κ. Koji Sekimizu σημείωσε ότι ο ΙΜΟ αναμένει τα αποτελέσματα των ερευνών για τα αίτια που το προκάλεσαν.

Ωστόσο πρόσθεσε ότι είναι γεγονός ότι το κρουαζιερόπλοιο έπεσε πάνω σε έναν χαρτογραφημένο ύφαλο. «Αν δεν είχε χτυπήσει στον ύφαλο το τραγικό αυτό συμβάν δεν θα είχε γίνει. Επομένως ο ΙΜΟ αυτό που θα κάνει είναι να εξετάσει την εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων για τη μείωση του κινδύνου και να εξασφαλίσει την εφαρμογή τους ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια τραγικά περιστατικά».

Επιπρόσθετα τόνισε ότι θα πρέπει να επανεξεταστούν αν οι διαδικασίες και τα συστήματα εκκένωσης των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων είναι επαρκή, και αν μπορούν να γίνουν βελτιώσεις στα συστήματα αυτά με βάση τη διαθέσιμη σήμερα τεχνολογία.

Naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης