Με τις συζητήσεις να ακολουθούν κορύφωση με γεωμετρική πρόοδο περί των όσων θα δημιουργηθούν στο λιμενικό ανταγωνισμό από την ανάπτυξη των γραμμών Ασίας-Ευρώπης, τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα δέχθηκαν ήδη τις πρώτες σοβαρές πιέσεις από τα μεγάλα λιμάνια της Β. Ευρώπης, με κραυγαλέα περίπτωση εκείνη του Ρότερνταμ.
Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ουσιαστικά περιέγραφαν ερωτήματα για το αν και κατά πόσον το εν λόγω εγχείρημα έχει λάβει υπόψη του όλες τις τελευταίες εξελίξεις στη λιμενική «βιομηχανία» τις συγκεντρώσεις δυνάμεων αλλά και ποια θα είναι η τελική σχέση μεταξύ των όποιων επενδύσεων και της απόδοσης τους. Ως γνωστόν στις προθέσεις των ευρωπαϊκών οργάνων ήταν η ενδυνάμωση «περιφερειακών» λιμένων με στόχο την απάλειψη του φαινομένου του «λαιμού της φιάλης» στις από και προς τα μεγάλα λιμάνια εξ αιτίας του μεταφορικού όγκου αλλά και η ανάπτυξη σε επίπεδο ανατολικής και δυτικής Ευρώπης διασυνδέσεων.
Το εγχείρημα πάντως σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων καθίσταται δυσκολότερο από το γεγονός ότι δεν μπορούν όλα τα κράτη μέλη που εμπλέκονται να υποστηρίξουν πλήρως το οικονομικό σκέλος της συνεισφοράς τους. Κάτι που φαίνεται να κατασιγάζει προς ώρας και τους όποιους φόβους μελλοντικού ανταγωνισμού που «διακατέχουν» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης. Τα τελευταία πάντως «αγωνιούν» και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι υπάρχει ορατό ενδεχόμενο οι γραμμές από Ασία προς ΗΠΑ να μην χρησιμοποιούν με «κομβικό» ρόλο τα εν λόγω λιμάνια αφού το φώς της δημοσιότητας έχουν δει στοιχεία για απευθείας γραμμές μέσω Σουέζ, Γιβραλτάρ μη αποκλείοντας τον κομβικό ρόλο να διαδραματίσουν λιμάνια με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο.
Τέλος στο σκηνικό ενυπάρχουν και οι σιδηροδρομικές υποδομές για τις οποίες ως γνωστόν τα Μεσογειακά λιμάνια της Ισπανίας, Γαλλίας και Ιταλίας έχουν «επιστρατεύσει» δρομολογώντας μεταξύ του υπερ- ταχείς εμπορικούς συρμούς ενώ σε αυτό εσχάτως προστέθηκε και ο Πειραιάς ελέω COSCO και της συμφωνίας της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης