Ύστερα από μία πτωτική πορεία περίπου 16 ημερών, γιατί στο ενδιάμεσο παρουσίασε 2 ημέρες ανόδου, ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου έδειξε ισχυρά σημεία αντίστασης γύρω στις 1.500 μονάδες. Χθες έκλεισε στις 1.593 μονάδες. 

«Η ανοδική ή καθοδική πορεία του δείκτη καθορίζεται κυρίως από την πορεία του επιμέρους δείκτη των Capes. Είναι χαρακτηριστικό ότι το διάστημα των 16 ημερών που ο BDI διόρθωσε πτωτικά, έχασε 662 μονάδες ενώ το ίδιο διάστημα ο δείκτης των Capes (BCI) έχασε περίπου το 50% δηλαδή από τις 4.085 στις 2,164 μονάδες» επισημαίνουν οι αναλυτές του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

« Το ίδιο χρονικό διάστημα, τα Panamax (BPI) έχασαν 225 μονάδες ενώ τα Supramax (BSI) και τα Handymax (BHSI) αντιστάθηκαν και παρουσίασαν οριακή άνοδο».

Ο δεύτερος καθοριστικός παράγοντας τον οποίο επίσης έχουμε επισημάνει αρκετές φορές στο παρελθόν είναι η πορεία των εισαγωγών της Κίνας για Iron Ore.

«Τις τελευταίες εβδομάδες είχε παρατηρηθεί αύξηση των εισαγωγών, το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των εσόδων των Capes και των Panamax, αλλά σιγά-σιγά λόγω αύξησης των αποθεμάτων ο ρυθμός των εισαγωγών άρχισε να παρουσιάζει φθίνουσα πορεία. Τα αποθέματα Iron Ore στα 25 κυριότερα λιμάνια της Κίνας την προηγούμενη εβδομάδα έφτασαν στους 76,53 εκατομμύρια τόνους, αυξημένα κατά 1,64% από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά και ύστερα από μία συνεχιζόμενη αύξηση 3 εβδομάδων» τονίζουν οι ίδιοι αναλυτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με ανάλυση από την Xinhua News Agency, η μείωση των εισαγωγών οφείλεται στην πτώση της ζήτησης από τους παραγωγούς σιδήρου στην Κίνα, ενώ εικάζεται ότι η προσφορά θα ξεπεράσει την ζήτηση για Iron Ore καθώς υπάρχει μία προσπάθεια μεταστροφής στην οικονομία της Κίνας όπου η ανάπτυξη θα προέρχεται περισσότερο από αύξηση της κατανάλωσης παρά από επενδύσεις που βασίζονται στην παραγωγή σιδήρου.

Στον αντίποδα όμως οι μεταλλευτικές εταιρίες Rio Tinto και BHP Billiton συνεχίζουν να αυξάνουν την παραγωγή Iron Ore ελπίζοντας ότι η ζήτηση από την Κίνα θα παραμείνει ισχυρή. Σε μία πρόσφατη ανάλυση, ο Khalid Hashimi, Διευθύνων Σύμβουλος της Precious Shipping στην οποία ανήκουν πάνω από 40 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ έχει υπό παραγγελία πάνω από 10 πλοία, εκτιμά πως η ανάκαμψη της αγοράς θα αρχίσει από το 1ο τρίμηνο του 2014. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η πτωτική πορεία των τιμών του Iron Ore θα ενισχύσει τις εισαγωγές από την Κίνα ιδιαίτερα αν η τιμή ανά τόνο κυμανθεί κάτω από τα $ 135. Στη συνέχεια αναφέρει ότι σύμφωνα με το USDA (United States Department of Agriculture) οι εξαγωγές των Grains θα αυξηθούν κατά 11% την περίοδο Οκτωβρίου 2013 με Ιούνιο 2014 αλλά αν συμπεριλάβουμε και άλλους παράγοντες όπως Slow Steaming και Congestion η πραγματική αύξηση της ζήτησης θα φτάσει στο 15% – 17%.

newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης