Πάνω από 9 δισ. δολ. επένδυσαν σε αγορές second hand πλοίων και ναυπηγήσεις οι Ελληνες εφοπλιστές το 2012, έναντι 14 δισ. δολ. τον προηγούμενο χρόνο, καθώς γενικότερα η χρονιά χαρακτηρίσθηκε από πτώση των αξιών των πλοίων, λόγω της κρίσης αλλά και της μειωμένης ναυπηγικής δραστηριότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κάθε περίπτωση με όρους dwt οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 10% των συνολικών παραγγελιών, ενώ απέκτησαν «από δεύτερο χέρι» πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας ίσης με το 32% περίπου της συνολικής χωρητικότητας που άλλαξε χέρια.

Παγκοσμίως το 2012 δόθηκαν παραγγελίες για 1.423 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 60,7 εκατ. dwt, έναντι 1.782 πλοίων μεταφορικής ικανότητας 100,2 εκατ. dwt το 2011. Επίσης στον τομέα των αγοραπωλησιών άλλαξαν χέρια 1.228 πλοία μεταφορικής ικανότητας 57,2 εκατ. dwt έναντι 1.116 πλοίων (54,9 εκατ. dwt) το 2011.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, ο ελληνικός εφοπλισμός τη χρονιά που πέρασε προχώρησε στην παραγγελία 116 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 8,80 εκατ. dwt και αξίας άνω των 5,12 δισ. δολ. χωρίς να υπολογίζονται οι παραγγελίες 34 πλοίων η τιμή των οποίων δεν έγινε γνωστή. Το 2011 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει σε παραγγελίες 185 πλοίων, επενδύοντας 9,35 δισ. δολ. χωρίς να υπολογίζεται η αξία 76 πλοίων για τα οποία δεν δημοσιοποιήθηκε η αξία τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ενδιαφέρον και το 2012 επικεντρώθηκε στα bulk carriers, καθώς υπεγράφησαν συμφωνίες για τη ναυπήγηση 44 πλοίων αξίας 1,14 δισ. δολ.) έναντι 79 πλοίων (1,11 δισ. δολ. το 2011) και ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια (29 πλοία έναντι 31 πλοίων το 2011) και τα containerships (22 πλοία έναντι 46 πλοίων ένα χρόνο πριν).

Παράλληλα το 2012 συνεχίσθηκαν με μειωμένη ένταση οι επενδύσεις στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς παραγγέλθηκαν 11 μονάδες έναντι 24 μονάδων το 2011. Επίσης είχαμε και παραγγελίες για οκτώ πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).

Στις αγοραπωλησίες πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές κινήθηκαν πιο δυναμικά αξιοποιώντας τις χαμηλές αξίες των πλοίων και την αυξημένη ρευστότητα που διαθέτουν αποκτώντας συνολικά 216 μονάδες έναντι 198 μονάδων το 2011. Επένδυσαν συνολικά 3,89 δισ. δολ. έναντι 4,74 δισ. δολ. το προηγούμενο έτος.

Περίπου τα μισά πλοία που απέκτησαν οι Ελληνες εφοπλιστές ήταν μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (103 μονάδες έναντι 89 το 2011) ενώ ακλούθησαν τα δεξαμενόπλοια (81 μονάδες έναντι 53 το 2011). Αντιθέτως μειώθηκε το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αποκτήθηκαν 24 πλοία έναντι 41 πλοίων το 2011.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης