Κωστής Μουσουρούλης, υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου: «Μέχρι το τέλος του χρόνου, θα έχει δημιουργηθεί η Εθνική Ρυθμιστική Αρχή με ρόλο επόπτη της λειτουργίας των λιμανιών στη χώρα».

Τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζει να αναλάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη λιμενική βιομηχανία της χώρας, όπως αυτές απορρέουν και από τις μνημονιακές υποχρεώσεις στης χώρας, κατέθεσε, χθες, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο γραφείο του πρωθυπουργού και στην τρόικα ο υπουργός, Κωστής Μουσουρούλης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το φάκελο των 100 και πλέον σελίδων ξεκαθαρίζεται ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να εκμεταλλευτεί προς όφελος του ελληνικού κράτους τις δυνατότητες της λιμενικής βιομηχανίας, μέσω συμβάσεων παραχώρησης (είτε ολόκληρης της λιμενικής εγκατάστασης όπως είναι για παράδειγμα οι μαρίνες είτε με καταμερισμό δραστηριοτήτων), ενώ στο κείμενο σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πουληθεί ο χερσαίος χώρος των λιμανιών, που ανήκει στο ελληνικό κράτος.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι, μέχρι το τέλος του χρόνου, θα έχει δημιουργηθεί η Εθνική Ρυθμιστική Αρχή, που θα διαδραματίσει ρόλο επόπτη της λειτουργίας των λιμανιών στη χώρα. Σημειώνεται ότι, χθες, πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ κλειστή συνεδρίαση, στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Ε.Ε. και διοικήσεις ευρωπαϊκών λιμανιών και παρουσιάστηκαν τρόποι λειτουργίας ευρωπαϊκών λιμανιών.Τονίζεται επίσης ότι έρχονται αλλαγές στο τρόπο διοίκησης των λιμανιών.

Η συνεδρίαση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εν τω μεταξύ, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, με αφορμή τη χθεσινή κλειστή συνεδρίαση που οργάνωσε το ΥΝΑ, καταγγέλλει ότι «η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της πολιτικής που έχει επιβληθεί από την τρόικα, επιχειρεί την εκχώρηση των δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας», και προσθέτει:

«Ο σχεδιασμός για τα λιμάνια δεν υπακούει σε κανένα συγκροτημένο σχέδιο λιμενικής πολιτικής, αλλά πολιτικής να ξεπουλήσουμε ό,τι ενδιαφέρει τους δήθεν επενδυτές. Σ’ αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η εκχώρηση του προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ στην Cosco. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε η εν κρυπτώ και χωρίς νόμιμη εξουσιοδότηση μεταφορά όλων των μετοχών των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ».

Σημειώνεται ότι το υπουργείο έχει ήδη στα χέρια του το σχέδιο «Ποσειδών» για τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, στο οποίο, όπως έχει αποκαλύψει η «Ν» προβλέπονται συγχωνεύσεις λιμανιών με βάση περιφερειακά κριτήρια (όπως για παράδειγμα το Αττικό Λιμενικό Σύστημα που προβλέπει τη συνένωση των λιμένων Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας).

Κύρια σημεία

Στην έκθεση, επίσης αναφέρεται ότι για το λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι οι επενδύσεις θα μπορούσαν να καλύψουν τους τομείς της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, όπως επίσης και της δημιουργίας μεγάλου εμπορικού κέντρου. Στην Ελευσίνα, ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει στο χύδην ξηρό φορτίο αλλά και στη διακίνηση οχημάτων.

Στη Θεσσαλονίκη, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν για τους επενδυτές οι δραστηριότητες στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, στην κρουαζιέρα, στο χύδην ξηρό φορτίο, στη δημιουργία εμπορικού κέντρου, αλλά και στην κατασκευή μαρίνας. Στα λιμάνια του Βόλου, του Ηρακλείου και της Κέρκυρας μπορεί να αξιοποιηθεί το κομμάτι της κρουαζιέρας, ενώ επιπροσθέτως για την Κέρκυρα εκτιμάται ότι μεγάλο ενδιαφέρον έχει και ο τομέας των μαρινών. Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα, ενώ στην Πάτρα το ενδιαφέρον εστιάζεται στο κομμάτι της διακίνησης επιβατών προς την Ιταλία.

Οι δραστηριότητες container terminal στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχουν αξιολογηθεί ως οι δραστηριότητες που θα προσελκύσουν το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Όχημα ανάπτυξης

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», στο κείμενο προς την τρόικα επισημαίνεται ότι στόχος του υπουργείου είναι να δημιουργήσει ένα σύγχρονο λιμενικό σύστημα, ώστε να γίνει όχημα ανάπτυξης για τη χώρα, και μέσο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Για την επίτευξη του στόχου τα ελληνικά λιμάνια -σημειώνεται στο κείμενο- θα πρέπει να αυξήσουν το μερίδιό τους στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές, να υιοθετήσουν σύγχρονους τρόπους διοίκησης και να προσελκύσουν ιδιωτικά κεφάλαια για επενδύσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης