10 χρόνια BMW X5

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2009, 19:09
Νίκος Κορόβηλας
10 χρόνια BMW X5

Η BMW παρουσίασε την πρώτη γενιά του AWD πεντάθυρου οχήματος στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής το 1999, ιδρύοντας έτσι την κατηγορία Sports Activity Vehicle (SAV). Η παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου σηματοδότησε την έναρξη μιας πρωτοφανούς ιστορίας επιτυχίας. Μέσα σε μία δεκαετία, πουλήθηκαν πάνω από 845.000 BMW X5. Καθώς η φιλοσοφία SAV εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχουν ήδη τρία μοντέλα BMW X, ενώ ένα τέταρτο ετοιμάζεται για μαζική παραγωγή το 2009. Επιπλέον, η BMW X5 αποτέλεσε τη βασική έμπνευση για όλο τον ανταγωνιστικό τομέα οχημάτων AWD. Στην επετειακή χρονιά της, η BMW X5 που βρίσκεται τώρα στη δεύτερη γενιά της, παραμένει μοντέλο πρότυπο και σημείο αναφοράς στην κατηγορία της σε δυναμικές επιδόσεις, απόδοση, πολυμορφικότητα, ανώτερη ποιότητα και ασφάλεια.

 

 

Από την αρχή, το μυστικό για την επιτυχία της BMW X5 βασίστηκε στον πρωτοφανή συνδυασμό δύο συναρπαστικών στοιχείων. Το νέο μοντέλο μετέφερε με επιτυχία τη χαρακτηριστική οδηγική απόλαυση BMW σε ένα εντελώς νέο τμήμα της αγοράς. Για πρώτη φορά, η ευρύχωρη BMW X5 με μόνιμη τετρακίνηση συνδύαζε τη δυναμική συμπεριφορά ενός μοντέλου BMW sedan με έξοχες ικανότητες εκτός δρόμου. Ο ολοκληρωμένος κλωβός ασφαλείας και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς ξεχωρίζουν σαφώς την BMW X5 από τα συμβατικά οχήματα off-road, με το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control). ΑDB-Χ (Automatic Differential Brake) και HDC (Hill Descent Control) για τη διασφάλιση υποδειγματικής οδικής συμπεριφοράς εντός και εκτός δρόμου.

Οι δυναμικές επιδόσεις και η ευελιξία εκφράζονται επίσης μέσω της σχεδίασης. Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό ήταν η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, η οποία χάρισε στον οδηγό την ίδια αίσθηση υπεροχής που του προσέφερε η τεχνολογία του πλαισίου. Επιπλέον, το ευρύχωρο, πολυμορφικό και υψηλής ποιότητας εσωτερικό σηματοδότησε μία νέα διάσταση οδηγικής εμπειρίας με όχημα 4WD.

 

 

Η δεύτερη γενιά BMW X5 που λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 2006 είχε ακόμα πιο εξελιγμένα χαρακτηριστικά μοντέλου Sports Activity Vehicle. Με αυξημένη ευρυχωρία, πολυτελές περιβάλλον εσωτερικού, ακόμα πιο προηγμένη τεχνολογία κινητήρων και καινοτομικό πλαίσιο σε συνδυασμό με συστήματα υποστήριξης οδηγού, η νέα BMW X5 γίνεται και πάλι σημείο αναφοράς στη διευρυμένη πλέον, ανταγωνιστική κατηγορία μοντέλων BMW X. Όπως το προηγούμενο μοντέλο, κατασκευάζεται στο βορειοαμερικανικό εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg και είναι η πρώτη BMW που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι επτά άτομα. Το εξελιγμένο ευφυές σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive βελτιώνει τη δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο και την πρόσφυση σε συνθήκες εκτός δρόμου. Το μόνιμο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που συνδέεται επίσης με το DSC, κατανέμει την κινητήρια ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών.

 

 

Το 2007, η BMW X5 κέρδισε το βραβείο σχεδίασης «Αutonis» του περιοδικού αυτοκινήτου «Auto Motor und Sport» για την πιο ελκυστική σχεδίαση και ένα χρυσό βραβείο στην έρευνα ικανοποίησης πελατών J.D. Power στη Β. Αμερική, ενώ διασφάλισε νίκη στην κατηγορία της στο διαγωνισμό «Auto 1» του διεθνούς «Auto Bild» Group. Στη συνέχεια, το 2008, κέρδισε στην κατηγορία της, στο διαγωνισμό του «Auto, Motor und Sport», όπου οι αναγνώστες ψήφισαν για τα καλύτερα αυτοκίνητα. Δύο συνεχόμενες φορές, η BMW X5 κατατάχθηκε μεταξύ των τριών πρώτων αυτοκινήτων με την πιο σταθερή αξία στη γερμανική αγορά αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα το περιοδικό «Auto Bild» να την ανακηρύξει «Value Master of the Year» το 2007 και 2008.Από το 2000, το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) στην Αμερική ανακήρυξε τη BMW X5 πρώτης γενιάς στο ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει περάσει ποτέ από τη διαδικασία των crash tests του. To 2003, το SAV πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων στο Euro-NCAP crash test.

 

 

Η σημερινή BMW X5 κατέκτησε το βραβείο κορυφαίας ασφάλειας  «Top Safety Pick Award» για τα έξοχα αποτελέσματά της στα crash test του IIHS το 2007 και 2008.

Η BMW X5 του model year 2009 κατέχει επίσης κορυφαία θέση στον τομέα της κατανάλωσης. Προηγμένοι 6-κύλινδροι και 8-κύλινδροι βενζινοκινητήρες και εξαιρετικά οικονομικοί 6-κύλινδροι κινητήρες diesel σε συνδυασμό με τις δυνατότητες της φιλοσοφίας BMW EfficientDynamics διασφαλίζουν ότι η BMW X5 συνδυάζει τις έξοχες αρετές της με επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων υποδειγματικά σε αυτή την κατηγορία οχημάτων και απόδοσης. Αυτό αποδεικνύει επίσης ότι η στρατηγική εξέλιξης BMW EfficientDynamics έχει επηρεάσει σημαντικά και την κατηγορία μοντέλων BMW X. Άλλωστε, η κατανάλωση καυσίμου όλων των τύπων κινητήρων της BMW X5 έχει μειωθεί σημαντικά στο διάστημα της δεκαετούς ιστορίας της, παρά τη σημαντική αύξηση ισχύος. Η BMW X5 xDrive48i του model year 2009 έχει μέση κατανάλωση 12.1 litres / 100 km στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών – 13% λιγότερη από της BMW X5 4.4i του 2000 που είχε σχεδόν 70 bhp λιγότερη ισχύ. Η BMW X5 xDrive30i ξεπερνά τα προηγούμενα μοντέλα κατά 41 bhp, αλλά παρόλα αυτά έχει μέση κατανάλωση μόλις 10.3 litres / 100 km, δηλαδή περίπου 20% λιγότερο. Στην BMW X5 xDrive30d, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 51 bhp, αλλά η κατανάλωση έχει μειωθεί πάνω από 15%, στα 8.2 litres / 100 km.

 

 

Οι τιμές αυτές είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές, λαμβάνοντας υπόψη τους χώρους και την άνεση που προσφέρεται. Η πρώτη επταθέσια BMW διατίθεται με κινητήρες, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από υποδειγματική κατανάλωση και χαμηλό επίπεδο εκπομπών ρύπων. Με μέση κατανάλωση 8.2 litres / 100 km και εκπομπές CO2 217 grams, η BMW X5 xDrive30d με 173 kW/235 bhp υπόσχεται άριστη απόδοση, κυρίως λαμβάνοντας υπόψη των αριθμό καθισμάτων της: ακόμα και στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, σπάνια επιτυγχάνεται μία κατά κεφαλή κατανάλωση μικρότερη των 1.2 litres / 100 km και το σχετικό επίπεδο εκπομπών CO2 31 grams / km.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2009, 19:09