Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ αναφέρθηκε στην αμφιλεγόμενη προσπάθεια της Jaguar να ανανεωθεί το 2024, καταδικάζοντας την διαφημιστική καμπάνια ως «woke». Μάλιστα ο Trump ισχυρίστηκε πως αυτή η λάθος στρατηγική, ήταν και ο λόγος για την πρόσφατη παραίτηση του CEO της εταιρίας.
Δείτε το σχετικό θέμα: Παραιτήθηκε ο επικεφαλής της Jaguar – Ο άνθρωπος πίσω από την ολική μεταστροφή της φίρμας σε 100% ηλεκτρική και με βάση την… woke κουλτούρα
Αφού επαίνεσε μια διαφήμιση τζιν της American Eagle με την ηθοποιό Sydney Sweeney, ο Τραμπ αντιπαρέβαλε την καμπάνια με την πολυπολιτισμική, αλλά αινιγματική, καμπάνια της Jaguar που δεν περιείχε ούτε ένα αυτοκίνητο.
«Από την άλλη πλευρά, η Jaguar έκανε μια ηλίθια και σοβαρά woke διαφήμιση, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!» έγραψε ο Τραμπ . «Ο Διευθύνων Σύμβουλος μόλις παραιτήθηκε ντροπιασμένος και η εταιρεία βρίσκεται σε απόλυτη αναταραχή. Ποιος θέλει να αγοράσει μια Jaguar αφού είδε αυτή την ατιμωτική διαφήμιση;»
Η Διαφήμιση στην οποία αναφέρεται
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Ο Ντόναλντ Τραμπ έκανε τα σχόλια αυτά, λίγες μέρες αφού η JLR αποκάλυψε το νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο. Πρόκειται για τον PB Balaji, ο οποίος διετέλεσε οικονομικός διευθυντής της μητρικής εταιρείας της JLR, Tata, από το 2017 και έχει 32 χρόνια εμπειρίας στις βιομηχανίες αυτοκινήτων και καταναλωτικών αγαθών.
Ο Balaji αντικαθιστά τον Adrian Mardell, ο οποίος συνταξιοδοτείται μετά από 35 χρόνια στην JLR, εκ των οποίων τα τελευταία τρία τα πέρασε ως Διευθύνων Σύμβουλος μετά την αποχώρηση του Thierry Bolloré. Ο Mardell έχει επιβλέψει μια περίοδο υγιούς ανάπτυξης στην JLR, αποφέροντας τα καλύτερα κέρδη της εταιρείας εδώ και χρόνια, έχοντας πλοηγηθεί σε δύσκολα νερά κατά την εποχή του COVID. Νωρίτερα φέτος, ισχυρίστηκε ότι η Jaguar δεν είναι woke εταιρία και παραδέχτηκε ότι δεν είχε πρόβλημα αν έχανε μερικούς από τους παλιούς πελάτες της ως αποτέλεσμα της αναγέννησής της.
Αλλά ο Mardell ήταν επίσης Διευθύνων Σύμβουλος όταν η Jaguar ξεκίνησε το γενναίο σχέδιο αναδιοργάνωσης της πέρυσι, και αυτό είναι το σημείο στο οποίο έχει εστιάσει ο Τραμπ. Η καμπάνια έκανε την Jaguar περίγελο, αλλά δημιούργησε επίσης μια τεράστια προβολή της μάρκας.
Παρόλο που δεν υπάρχουν στοιχεία ότι η συνταξιοδότηση του Mardell έχει κάποια σχέση με την διαφημιστική καμπάνια, ο Τραμπ φαίνεται να υπονοεί το αντίθετο.
