Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στα μέσα του 2023, η BMW παρουσίασε το concept Vision Neue Klasse, ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν που έδωσε μία πρόγευση του σχεδιασμού και της μηχανικής που μπορούμε να περιμένουμε από μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα, η εταιρία παρουσίασε για πρώτη φορά επίσημα, το Vision Neue Klasse X, το crossover μέλος της νέας οικογένειας EV, το οποίο μάλιστα από του χρόνου θα αντικαταστήσει την iX3.

Η BMW έχει ασχοληθεί εδώ και χρόνια σθεναρά με τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά η νέα σειρά Neue Klasse δείχνει μια πλήρη επανασχεδίαση του τρόπου με τον οποίο μια BMW φαίνεται, λειτουργεί και οδηγείται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να το πούμε πιο απλά, αν το Vision Neue Klasse concept sedan είναι η αυριανή Σειρά 3, το Vision Neue Klasse X που παρουσιάστηκε σήμερα, μπορεί να εκληφθεί ως η αυριανή X3.

“Το BMW Vision Neue Klasse X αναδεικνύει το εύρος της μελλοντικής γκάμας των μοντέλων της BMW”, δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. «Με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζουμε ότι η Neue Klasse είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο ή ένα συγκεκριμένο concept, επαναπροσδιορίζοντας την ίδια την BMW».

Αρχικά, η BMW αναφέρει πως ενώ μέχρι τώρα στα οχήματα εσωτερικής καύσης, υπήρχε διαφορετική μονάδα επεξεργασίας δεδομένων και λειτουργίας για κάθε σημαντική πτυχή (δεκάδες δηλαδή εγκέφαλοι), πλέον, στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα υπάρχουν μόνο 4 «υπερ-εγκέφαλοι» που θα επεξεργάζεται τα πάντα ταυτόχρονα.

Αυτό θα επιτρέψει σε έναν υπερ-εγκέφαλο να ελέγχει όλες τις πτυχές της δυναμικής της οδήγησης, από την παροχή ροπής μέχρι τη διαχείριση της πρόσφυσης, τη συμπεριφορά της ανάρτησης ή τις ρυθμίσεις του τρόπου οδήγησης. Ένας άλλος υπερ-εγκέφαλος θα χειρίζεται όλες τις πτυχές της αυτοματοποιημένης οδήγησης, από τη σουίτα αισθητήρων έως την πλοήγηση διαδρομής GPS και το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης. Η BMW υπόσχεται ότι αυτή η ρύθμιση super-brain θα βελτιώσει την επεξεργαστική ισχύ και την ταχύτητα, απλοποιώντας παράλληλα την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του οχήματος και μειώνοντας το μέγεθος (και το βάρος) του απαιτούμενου υλικού.

Η πιο εντυπωσιακή πτυχή του Vision Neue Klasse X είναι ο σχεδιασμός του. Όπως και το Vision Neue Klasse concept sedan, το περίγραμμα του αμαξώματος του X είναι απλό. Η μάσκα νεφρών στέκεται ψηλά, μια υπογραφή που η BMW λέει ότι θα διακρίνει τα μοντέλα Sport Activity Vehicle  (SAV) από τα συμβατικά της sedan στο αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.

Στο εσωτερικό, το Vision Neue Klasse X αγκαλιάζει τον μινιμαλισμό, παρά το γεγονός ότι υπόσχεται ένα εντελώς νέο επίπεδο διαρκώς συνδεδεμένης τηλεπικοινωνιακής ενσωμάτωσης. Αυτό γιατί η η BMW θέλει να ελέγχετε την οθόνη του κεντρικού ταμπλό με την αφή ή μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι.

Μια δεύτερη οθόνη πλήρους πλάτους στη βάση του παρμπρίζ δείχνει την ταχύτητα, την κατάσταση της μπαταρίας και άλλες πληροφορίες που κανονικά θα βρίσκατε στον πίνακα οργάνων του οδηγού, ο οποίος, σύμφωνα με την BMW, θα εμπλουτιστεί από μια οθόνη head-up. Εκτός από μια μικρή συλλογή φυσικών κουμπιών στην κεντρική κονσόλα, ολόκληρο το πιλοτήριο είναι ουσιαστικά χωρίς κουμπιά.

Τέλος να αναφέρουμε πως τα Neue Klasse EVs θα χρησιμοποιούν μια ολοκαίνουργια έκδοση έκτης γενιάς της τεχνολογίας κίνησης eDrive της εταιρείας. Οι νέες, στρογγυλές μπαταρίες ιόντων λιθίου υπόσχονται 20 τοις εκατό μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις τρέχουσες πρισματικές κυψέλες και η BMW λέει ότι τα οχήματα Neue Klasse θα χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 800 βολτ για ταχεία φόρτιση, επιτρέποντας 300χλμ. αυτονομίας με 10 λεπτά φόρτισης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης