Η συμφωνία ανάμεσα στη Volvo Cars και την Northvolt  έκλεισε τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι δύο εταιρίες επέλεξαν το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για να ιδρύσουν το νέο εργοστάσιο  κατασκευής μπαταριών που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025. Η επένδυση θα ξεπεράσει τις 30 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (SEK).

Η κατασκευή του εργοστασίου θα αρχίσει το 2023 και κύριο αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή προηγμένων μπαταριών, ειδικά εξελιγμένων για χρήση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Αυτό είναι το ένα θετικό. Το δεύτερο είναι ότι στο εργοστάσιο θα δημιουργηθούν 3.000 θέσεις εργασίας. Η Volvo Cars και η Northvolt έχουν διορίσει τον Adrian Clarke, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla, ως επικεφαλής της νέας εταιρείας παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο εργοστάσιο μπαταριών και το κέντρο R&D θα χρειαστούν μία σειρά από ειδικότητες και για αυτό τον σκοπό η κοινοπραξία προχωρά σε προσλήψεις μηχανικών με υψηλή ειδίκευση και στελεχών που θα ηγηθούν ομάδων για την προώθηση του project. 

Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην Τορσλάντα του Γκέτεμποργκ. Η τοποθεσία προσφέρει τα πλεονεκτήματα της απευθείας πρόσβασης στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Volvo Cars και στις υποδομές, έναν σημαντικό αγωγό εφοδιασμού με ανανεώσιμη ενέργεια, καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και εγγύτητα στις μονάδες Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) της Volvo Cars και της Northvolt. 

Η μονάδα θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 γιγαβατώρες (GWh), προμηθεύοντας με μπαταρίες περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ανά έτος.Το νέο εργοστάσιο και οι στενοί δεσμοί με την Northvolt θα ενισχύσουν σημαντικά τη στρατηγική της Volvo Cars για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η εταιρεία στοχεύει έως το 2030 να κατασκευάζει και να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συνεργασία της Volvo Cars με τη Northvolt θα εστιάζει στην εξέλιξη μπαταριών με γνώμονα τα αυτοκίνητα στα οποία ενσωματώνονται, ώστε να προσφέρουν στους οδηγούς Volvo και Polestar τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, όπως η αυτονομία και οι σύντομοι χρόνοι φόρτισης. 

Ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars αναφέρθηκε μετά τη συμφωνία για τα πλεονεκτήματα που θα έχουν με αυτό το εργοστάσιο.
 «Η συνεργασία μας με τη Northvolt στο επίπεδο εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών αποτελεί κλειδί για τις στρατηγικές μας φιλοδοξίες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση. Έχουμε δεσμευθεί να γίνουμε ηγετική δύναμη στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να πωλούμε μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030».

Η παραγωγή μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo Cars και της Polestar αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο τμήμα των συνολικών εκπομπών άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου. Η συνεργασία με τη Northvolt, ηγετική δύναμη στην παραγωγή βιώσιμων μπαταριών, και η παραγωγή μπαταριών κοντά στα εργοστάσια της Volvo στην Ευρώπη, επιτρέπει στη Volvo Cars και την Polestar να μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που σχετίζεται με την άντληση πόρων και την παραγωγή μπαταριών για τα μελλοντικά τους αυτοκίνητα.

Ο Peter Carlsson, (Πέτερ Κάρλσον), συν-ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Northvolt δήλωσε:
«Η ίδρυση αυτού του “gigafactory” στο Γκέτεμποργκ είναι μία αποφασιστική κίνηση τόσο για τη συνέχιση του μετασχηματισμού μίας από τις πιο δυναμικές περιοχές αυτοκινήτου στον κόσμο όσο και για να καταστούμε ηγέτες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βιώσιμων μπαταριών».

Καθώς η βιώσιμη παραγωγή αποτελεί θεμελιώδη αρχή στη συνεργασία της Volvo Cars με τη Northvolt, το εργοστάσιο θα τροφοδοτείται από ενέργεια απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα. Θα ενσωματώνει μηχανολογικές λύσεις που δίνουν προτεραιότητα στην κυκλικότητα και την επάρκεια πόρων.

Η κοινοπραξία ανάμεσα στη Northvolt και την Volvo Cars θα είναι ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη.Το κέντρο R&D που θα λειτουργήσει το 2022, δημιουργώντας μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ, καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους λίγους κατασκευαστές που κάνουν το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών (end-to-end) τμήμα του δυναμικού παραγωγής τους.

H κάθετη ενσωμάτωση της εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών είναι σημαντική για τη Volvo Cars και την Polestar. Ας μην ξεχνάμε ότι το υψηλότερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο  είναι η μπαταρία .
Οι προσλήψεις τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε μεγάλη κλίμακα θα αρχίσουν στο τέλος του 2023.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης