Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Lamborghini Miura είναι αναμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα (για πολλούς το ομορφότερο) supercar που κατασκευάστηκε ποτέ, την ώρα που η Countach διαθέτει ίσως την πιο ξεχωριστή σχεδίαση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Αλλά αν είχατε μπει σε έναν εκθεσιακό χώρο της Lamborghini στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν αυτά τα αυτοκίνητα ήταν καινούργια, θα είχατε δει ανάμεσα τους, ένα ακόμη supercar εφοδιασμένο με τον ίδιο V12 και σχεδιασμένο από τον ίδιο άνθρωπο. Ένα μοντέλο όμως που δεν έπεισε ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λόγος για τη Lamborghini Jarama, που έμεινε στην παραγωγή από το 1970 μέχρι το 1976 και διέθετε τον μπροστά τοποθετημένο V12 κινητήρα που έγραψε ιστορία.

Παρά το γεγονός ότι σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini, τον άνθρωπο που δημιούργησε  τη Miura και την Countach, η Jarama είναι ένα περίεργο σύνολο. Οι θόλοι των τροχών κόβονται παράξενα ψηλά στο μπροστινό και στο πίσω φτερό και ενώ οι αναδιπλούμενοι προβολείς του δίνουν μια ιδιαίτερη ταυτότητα, το συμβατικό πίσω μέρος τύπου fastback δεν κάνει τα κεφάλια να γυρνάνε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με παραγωγή λιγότερη των 328 μονάδων, η Jarama είναι ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα της Lamborghini και μπορεί να μην «έπεισε», άνοιξε όμως τον δρόμο για να έρθει η Countach μετά από ένα χρόνο, το 1971.

Η εταιρεία το 1972 αναβάθμισε το μοντέλο προσθέτοντας ένα S στο όνομα και δίνοντας 15 επιπλέον άλογα, ανεβάζοντας την συνολική ιπποδύναμη στα 365 άλογα από τον 3.9λτ. V12 κινητήρα. Μάλιστα υπήρχε και η επιλογή για αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων πέρα από το χειροκίνητο πέντε σχέσεων.

Το βάρος της ήταν στα 1.450 κιλά και ο ίδιος ο Ferruccio Lamborghini είχε δηλώσει σε συνέντευξη του ότι ήταν το αγαπημένο του μοντέλο επειδή ήταν πιο σπορ από μια Espada, αλλά πιο χρήσιμο από μια Miura. H Jarama S ήταν το τελευταίο μοντέλο με εμπρός κινητήρα που παρήχθη από την Lamborghini, σηματοδοτώντας το τέλος μίας εποχής.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης