Ένα αιώνα μετά το πρώτο Grand Prix de Lyon, η Opel συμμετάσχει στον ιστορικό αυτό αγώνα με τα τρία αυθεντικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, δίνοντας τη δυνατότητα στους θεατές να βιώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Grand Prix de Lyon διεξήχθη το 1914 και θεωρείται η απαρχή όλων των μορφών μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στον αγώνα εκείνο, η Opel συμμετείχε με τρία αυτοκίνητα Grand Prix. Τώρα, μετά από 100 χρόνια, η γερμανική εταιρεία επιστρέφει για ένα επετειακό σόου, με τα ίδια αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του Green Monster με κινητήρα 12.3 λίτρων, απόδοσης 260 ίππων και 700 Nm ροπής.

Οι συμμετοχές για τον αγώνα του 1914 περιλάμβαναν αυτοκίνητα από 14 κατασκευαστές που εκπροσωπούσαν έξι χώρες σε μία εξουθενωτική διαδρομή 750 χιλιομέτρων. Το αγωνιστικό με αριθμό 2 οδηγούσε ο εργοστασιακός οδηγός της Opel, Carl Jorns και στα άλλα δύο ήταν οι Emil Erndtmann και Franz Breckheimer.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τους κανονισμούς του 1914, οχήματα Grand Prix είχαν κινητήρες 4.5 λίτρων και όριο βάρους 1.100 κιλά. Τα Opel είχαν αεροδυναμικό αμάξωμα και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 160 χλμ./ώρα. Το Grand Prix διεξαγόταν σε δημόσιους δρόμους που ήταν κλειστοί και κατάλληλα προετοιμασμένοι, με τους θεατές να ξεπερνούν τις 300.000.

Η Opel ξεκίνησε από την πρώτη σειρά. Ο Carl Jorns ήταν δίπλα στον Ούγγρο Ferenc Szisz, στο τιμόνι μιας Γαλλικής Alda, ο οποίος ήταν τότε διεθνής σταρ και ο πρώτος νικητής σε αγώνα Grand Prix το 1906. Οι θέσεις εκκίνησης αποφασίστηκαν με  κλήρο, καθώς δεν υπήρχαν κατατακτήριες δοκιμές εκείνη την εποχή. O αγώνας εξελίχθηκε σε μονομαχία μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων από τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Το διάσημο όχημα Green Monster, λόγω του τεράστιου κινητήρα κρίθηκε ακατάλληλο να συμμετάσχει. Σήμερα, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα επειδή το Grand Prix de Lyon 2014 δεν είναι αγώνας αλλά ένα σόου για ιστορικά αυτοκίνητα. Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε όλα τα σπορ και αγωνιστικά οχήματα που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1956.
         

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης