Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Toyota είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και κατασκευάζει σχεδόν κάθε τύπο οχήματος που μπορείτε να σκεφτείτε. Αλλά αν υπάρχει ένας τομέας που υστερεί, είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε μόνο 24.466 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως πέρυσι, κάτι που είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με τα 2,6 εκατομμύρια υβριδικά που πούλησε την ίδια περίοδο – ή τα 1,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που παρέδωσε ο παγκόσμιος ηγέτης των EV Tesla το 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, η Toyota είναι αποφασισμένη να προλάβει τις εξελίξεις και να πρωταγωνιστήσει ξανά. Μετά τον ανασχηματισμό των στελεχών που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την 1η Απριλίου, κατά τον οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Akio Toyoda θα αντικατασταθεί από τον πρώην επικεφαλής της Lexus, Koji Sato, η Toyota δεσμεύτηκε να ανανεώσει τη στρατηγική της για EV επιταχύνοντας την κυκλοφορία νέων μοντέλων και λανσάροντας μια αποκλειστική αρχιτεκτονική BEV έως το 2026.

Στο μεταξύ, η Toyota προσπαθεί να καταλάβει τι κάνει σωστά η Tesla και για αυτό το λόγο οι μηχανικοί της διεξήγαγαν πρόσφατα μια μελέτη ενός Tesla Model Y, σύμφωνα με αναφορά από το Automotive News.
Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, οι μηχανικοί έμειναν έκπληκτοι από την απλοϊκή αλλά αποτελεσματική δομή του οχήματος του Model Y. “Βγάζοντας το δέρμα από το Model Y, από κάτω ήταν πραγματικά ένα έργο τέχνης. Είναι απίστευτο”, είπε ένα στέλεχος της Toyota που ανέλυσε το Tesl κομμάτι-κομμάτι. Έμειναν ιδιαίτερα έκπληκτοι από το πόσο διαφορετικές ήταν οι πιο πρόσφατες εκδόσεις του Μοντέλου Y σε σύγκριση με προηγούμενες εκδόσεις ενώ έμοιαζαν ίδιες εξωτερικά.

Τις καινοτομίες στην κατασκευή, όπως η χρήση giga casting για την εξάλειψη αμέτρητων εξαρτημάτων και τη μπαταρία που λειτουργεί ως πάτωμα του αυτοκινήτου, ξεχώρισαν οι μηχανικοί της Toyota. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους που κοινοποιήθηκαν στο Automotive News, η προσέγγιση της Tesla εξάλειψε εκατοντάδες εξαρτήματα και ελάφρυνε το όχημα έως και100 κιλά, ενώ αύξησε την εμβέλεια της μπαταρίας και μείωσε το συνολικό κόστος. Ένα στέλεχος είπε, «Είναι μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής». Αναφέρεται ότι οι μηχανικοί της Toyota εντόπισαν τέσσερις βασικούς τομείς στους οποίους η Tesla έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι της Toyota: αποκλειστική πλατφόρμα, προηγμένη μπαταρία, καθορισμένη τοποθεσία παραγωγής EV και αρχιτεκτονική που καθορίζεται από λογισμικό. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ηλεκτρική αντεπίθεση της Toyota είναι έτοιμη να ξεκινήσει.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης