Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σε κάθε συζήτηση που κάνουμε για αυτοκίνητα, όταν ρωτάμε κάποιον ενδιαφερόμενο εάν θα αγόραζε ηλεκτρικό, η απάντηση είναι σχεδόν πάντα η ίδια. «Θα αγόραζα αρκεί να κοστίζουν όσο τα βενζινοκίνητα και να έχω να το φορτίσω παντού».
Όσο για το δεύτερο, είναι ξεκάθαρο πως σε μία διετία (ίσως και λιγότερο), οι φορτιστές ηλεκτρικών και θα είναι πιο γρήγοροι αλλά και κατά χιλιάδες περισσότεροι από σήμερα. Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, δήλωσε πως τα EV θα έχουν παραπλήσια τιμή με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, από το 2030 και έπειτα.
Παρά το γεγονός πως οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αρχίσει να μειώνονται και σε ορισμένες περιπτώσεις πλησιάζουν επίτευξη ισοτιμίας, ο Τζιμ Φάρλεϊ πιστεύει ότι η παραγωγή τους θα συνεχίσει να κοστίζει περισσότερο για αρκετό καιρό. Μιλώντας πρόσφατα στο Reuters ο Farley δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν ακριβότερα στην παραγωγή τους μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεύτερης και τρίτης γενιάς να αρχίσουν να παράγονται προς το τέλος της δεκαετίας.
Αξίζει να θυμίσουμε, πως στο πλαίσιο της συμφωνίας της με την Tesla, η Ford θα αρχίσει να πωλεί από το επόμενο έτος αντάπτορες στους κατόχους των EV της, οι οποίοι θα τους επιτρέπουν να φορτίζουν μέσω του δικτύου Supercharger της Tesla. Το 2025, τα νέα EV της Ford θα κατασκευάζονται με τη θύρα φόρτισης της Tesla, γνωστή και ως North American Charging Standard.
