Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το 2021, λίγο μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του ομίλου PSA, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, έδωσε μια υπόσχεση. Ο επικεφαλής δήλωσε ότι ο όμιλος αυτοκινήτων θα επένδυε σε όλες τις μάρκες για 10 χρόνια. Λοιπόν, τα ανώτατα στελέχη λένε τώρα ότι η διοίκηση θα αποφασίσει για την τύχη και των 14 εταιρειών πολύ νωρίτερα. (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall).
Μιλώντας στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, ο Tavares είπε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν σε 2-3 χρόνια από τώρα. Βέβαια όταν συμβεί αυτό, κάποιος άλλος θα βρίσκεται στο τιμόνι της Stellantis και όχι ο ίδιος καθώς όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, η διαδικασία αναζήτησης νέου διευθύνοντος συμβούλου έχει ήδη ξεκινήσει. Το πενταετές συμβόλαιο του Tavares λήγει στις αρχές του 2026 και δεν θα ανανεωθεί, καθώς ο Πορτογάλος επιχειρηματίας θα αποσυρθεί. Ο διάδοχός του θα ανακοινωθεί στα τέλη του 2025.
Εν τω μεταξύ, ο Tavares δήλωσε στο Automotive News ότι όλες οι εταιρείες υπό την εταιρική ομπρέλα είναι πλήρως χρηματοδοτημένες μόνο μέχρι το 2026.
Ο επικεφαλής δεν κατονόμασε μάρκες που κινδυνεύουν να καταργηθούν, αλλά είναι γνωστό πως ορισμένες φλερτάρουν με το λουκέτο, περισσότερο από άλλες. Εμπειρογνώμονες του κλάδου δήλωσαν στο Reuters ότι η Stellantis θα μπορούσε να προσπαθήσει να πουλήσει τη Maserati και να κλείσει τη Lancia ή την DS. Ωστόσο, όλα αυτά είναι εικασίες σε αυτό το σημείο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν αρκετές μάρκες κάτω από τη γιγαντιαία εταιρική ομπρέλα που είναι πολύ μεγάλες για να αποτύχουν: Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep και Ram.
Η Stellantis είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά η διαχείριση τόσων πολλών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αποδεικνύεται δύσκολη σε έναν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει φέτος κατά 22% μετά τα ασθενέστερα του αναμενόμενου οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη έπεσαν κατακόρυφα κατά 40%, κυρίως λόγω της αγοράς της Βόρειας Αμερικής. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 14 τοις εκατό, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 48 τοις εκατό.