Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι κατασκευαστές στις αυτοκινητοβιομηχανίας δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην εργονομία του αυτοκινήτου. Γιατί εκτός των άλλων προσφέρει στους επιβάτες περισσότερη ευεξία αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Φαντασθείτε ότι φεύγετε από την Αθήνα για να φτάσετε στη Θεσσαλονίκη χωρίς στάση. Ειδικά ο οδηγός για να μην κουραστεί πρέπει να έχει καλή πλευρική στήριξη στο κάθισμά του αλλά και σωστά υλικά για να μην τον πονέσει η σπονδυλική του στήλη.
Ένα άνετο, φιλικό προς την πλάτη κάθισμα μειώνει την κόπωση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος ο επιβάτης έχει πιθανότητες να αποφύγει τον τραυματισμό, εάν το κάθισμα καταφέρει να τον κρατήσει στη θέση του. Μόνο τότε οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι μπορούν να παρέχουν πλήρως αποτελεσματική προστασία.
Σκοπός είναι η διαρκής βελτίωση των καθισμάτων για την καλύτερη στήριξη κυρίως της σπονδυλικής στήλης έτσι ώστε να μην καταπονείται κυρίως ο οδηγός στα μακρινά ταξίδια.
Το 2003 το Opel Signum ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε εργονομικά καθίσματα AGR στη μεσαία κατηγορία. Οι πόνοι στη μέση για τους οδηγούς που κάλυπταν μεγάλες αποστάσεις, σταμάτησαν. Χάρη στις πολυάριθμες λειτουργίες ρύθμισης, τα εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR ρυθμίζονταν με τον βέλτιστο τρόπο για τον οδηγό, έτσι ώστε να φτάνει ξεκούραστος και χωρίς ταλαιπωρία στον προορισμό του, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Τα νέα performance καθίσματα των Grandland GSe και Astra GSe ενσωματώνουν τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία των εργονομικών καθισμάτων. Φέρουν επένδυση από μαύρο Alcantara και διαθέτουν πλήρως ενσωματωμένα προσκέφαλα. Μερικές επιπλέον εντυπωσιακές λεπτομέρειες είναι η χαρακτηριστική γκρι λωρίδα και το κιτρινόμαυρο έμβλημα GSe που βρίσκονται στην πλάτη των καθισμάτων.
