Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης 

Η Airbus και το Renault Group αποφάσισαν να συνεργαστούν με σκοπό την προώθηση των εξελιγμένων τεχνολογιών που σχετίζονται με τα συστήματα μπαταριών επόμενης γενιάς. Μην νομίζετε ότι μια τέτοια συνεργασία αφορά μόνο τα αεροπλάνα. Είναι σίγουρο ότι αυτά που οι τεχνοκράτες, οι επιστήμονες και οι μηχανικοί εγκρίνουν εκτός από τον κλάδο της αεροδιαστημικής θα ωφεληθεί και ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Airbus και το Renault Group, υπέγραψαν συμφωνία έρευνας και ανάπτυξης, με στόχο την επιτάχυνση του οδικού χάρτη προς την ηλεκτροκίνηση και των δύο εταιρειών, βελτιώνοντας αντίστοιχα και την γκάμα προϊόντων τους. 
Μπορεί να απορείτε και ίσως δικαιολογημένα για το ποια είναι η σχέση των αεροπλάνων και των αυτοκινήτων. Και πώς τα αυτοκίνητα θα ωφεληθούν από αυτή τη συνεργασία. Είναι δύο διαφορετικά project. Αλλά ταυτόχρονα ο στόχος είναι ίδιος. 

Η συνεργασία της Airbus και του Renault Group  για την ηλεκτροκίνηση, θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του τοπίου των μεταφορών, συμβάλλοντας στη επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών, έως το 2050, τόσο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και στον τομέα των αερομεταφορών. Θα βοηθήσει, μεταξύ άλλων, τις τεχνολογίες της Airbus, που σχετίζονται με τα μελλοντικά υβριδικά-ηλεκτρικά αεροσκάφη.

Ως μέρος αυτής της συνεργασίας, οι ομάδες μηχανικών της Airbus και του Renault Group  θα ενώσουν τις δυνάμεις σε θέματα τεχνολογιών που σχετίζονται με την αποθήκευση ενέργειας, η οποία παραμένει ένα από τα κύρια εμπόδια για την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων με μεγάλη αυτονομία. 
Το σύμφωνο συνεργασίας θα καλύπτει κυρίως τεχνολογικές καινοτομίες που σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας και τον περιορισμό του βάρους των μπαταριών, ενώ θα αναζητήσει τις καλύτερες μεθόδους για τη μετάβαση από τις τρέχουσες χημικές ενώσεις ενεργειακών κυψελών (προηγμένα συστήματα ιόντων λιθίου), σε τεχνολογίες τύπου solid-state, που θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την ενεργειακή αυτάρκεια μίας μπαταρίας, με χρονικό ορίζοντα το 2030.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κοινή προσπάθεια θα περιλαμβάνει επίσης και τη αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής των μελλοντικών μπαταριών, από την παραγωγή έως την ανακύκλωση, προκειμένου να προετοιμαστεί η εκβιομηχάνιση αυτής της διαδικασίας για τις μπαταρίες του μέλλοντος, ενώ θα αξιολογηθεί το αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο της ζωής τους.

Ο Gilles Le Borgne, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, υπεύθυνος του τομέα μηχανολογίας του Renault Group μετά την υπογραφή συμφωνίας δήλωσε: 
«Για πρώτη φορά, δύο ηγέτιδες δυνάμεις της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, από διαφορετικούς κλάδους, μοιράζονται τις τεχνολογικές τους γνώσεις, με στόχο να διαμορφώσουν το μέλλον των υβριδικών-ηλεκτρικών αεροσκαφών. Η αεροπορία είναι ένας εξαιρετικά απαιτητικός τομέας τόσο από άποψη ασφαλείας όσο και κατανάλωσης ενέργειας, όπως, άλλωστε, και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο Renault Group, η 10ετής εμπειρία μας στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων μας εξασφαλίζει πλούσια τεχνογνωσία όσον αφορά στην απόδοση των συστημάτων διαχείρισης μπαταριών. Θέλοντας να καινοτομήσουν και να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, οι ομάδες των μηχανικών μας συνεργάζονται με αυτές της Airbus, για να επιτύχουν το συγκερασμό τεχνολογιών, οι οποίες θα επιτρέψουν τόσο τη λειτουργία υβριδικών αεροσκαφών, όσο και την εξέλιξη μελλοντικών οχημάτων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την πλευρά της Airbus μίλησε η Sabine Klauke, Chief Technical Officer.. Είπε σχετικά:
«Η συνεργασία με το Renault Group  θα μας βοηθήσει να εξελίξουμε την επόμενη γενιά μπαταριών, στοιχείο που αποτελεί μέρος του οδικού χάρτη εξηλεκτρισμού της Airbus. Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, είναι μια μοναδική πρόκληση που απαιτεί συνεργασία σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από σήμερα.

Συνδυάζοντας την εμπειρία του Renault Group  στα ηλεκτρικά οχήματα, με το δικό μας ιστορικό σε δοκιμαστικές πτήσεις  με ηλεκτρική ενέργεια, θα μας δοθεί η δυνατότητα να επιταχύνουμε την ανάπτυξη ανατρεπτικών τεχνολογιών που απαιτούνται για τη σχεδίαση υβριδικών αεροσκαφών, από το 2030 και μετά. Θα ενθαρρύνει επίσης και την ανάπτυξη κοινών τεχνικών και ρυθμιστικών προτύπων για την υποστήριξη των λύσεων καθαρής κινητικότητας, που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης