Ο τελευταίος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι έκλεισε με την Citroën να κατακτά και τον τίτλο του Πρωταθλητή στους κατασκευαστές για το 2008. Το στέμμα για την φετινή χρονιά έρχεται να προστεθεί στη συλλογή της Γαλλικής ομάδας, που περιλαμβάνει ήδη και τους αντίστοιχους παγκόσμιους τίτλους του 2003, 2004 και 2005, διευρύνοντας  ακόμα περισσότερο το λαμπρό ρεκόρ που έχει δημιουργήσει η ομάδα στα μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η σημερινή επιτυχία αποτελεί συνέχεια του Παγκόσμιου τίτλου των οδηγών, τον οποίο είχαν ήδη κατακτήσει νωρίτερα οι Sébastien Loeb και Daniel Elena. Με τα 2 πληρώματα των Seb/Daniel και Dani Sordo/Marc Martí να κατακτούν την 1η και την 3η θέση του αγώνα του Ράλι Μεγάλης Βρετανίας αυτό το Σαββατοκύριακο, επισφραγίστηκε η κατάκτηση της Citroën και των δύο Παγκόσμιων Τίτλων για την φετινή χρονιά.

Οι γεμάτες στροφές ειδικές του δάσους της Rheola (SS16/18) καθώς και εκείνες που γυρίζουν γύρω από το Margam Park (SS17/19) ήταν εντελώς παγωμένες μετά από τις κάτω από το μηδέν θερμοκρασίες που επικρατούσαν την προηγούμενη νύχτα στην περιοχή του Swansea. Τα 89,10km καταιγιστικής δράσης της Κυριακής αποτέλεσαν το ιδανικό σενάριο για μία παράσταση που εξελίχθηκε σε μία μεγαλειώδη νίκη. Ο τερματισμός και του τρίτου σκέλους, βρήκε τους Sébastien Loeb και Daniel Elena να αρπάζουν μία αδιαμφισβήτητη νίκη αλλά και να επισφραγίζουν τον Παγκόσμιο τίτλο των Κατασκευαστών για την Citroën!

Με μόλις 7,3 δευτερόλεπτα διαφοράς να χωρίζουν το πλήρωμα της Citroën από τον πρώτο, οι Seb και Daniel δεν είχαν απολύτως καμία πρόθεση να παραιτηθούν από την πρόκληση που θα τους χάριζε την πρώτη τους νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα. Με το δεύτερο πλήρωμα της ομάδας, Dani Sordo/Marc Martí, vα βρίσκεται στην 3η θέση, γεγονός που παρείχε τις απαραίτητες εγγυήσεις στην εξασφάλιση των βαθμών για την κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών, οι 5 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές είχαν την απόλυτη ελευθερία να εξαπολύσουν την επίθεσή τους, όπως και έκαναν. Από την πρώτη κιόλας ειδική του τρίτου σκέλους του αγώνα, η διαφορά είχε ήδη πέσει στα 2,2 δευτερόλεπτα,  ενώ στην επόμενη ειδική, ψαλιδίστηκε ακόμα 8 δέκατα για να καταλήξει τελικά στο 1,4 δευτερόλεπτο, που βρήκε τα δύο πληρώματα να μπαίνουν στη μεσημεριανή ανασυγκρότηση. Η C4 WRC με το N°1 στις πόρτες, κατάφερε τελικά να πάρει τα ηνία του αγώνα στην τελευταία ειδική ολόκληρης της χρονιάς, ενώ ο Sébastien έγινε ο πρώτος Γάλλος που κατακτά τη νίκη στον κλασσικό Βρετανικό αγώνα του WRC. Αξίζει να σημειωθεί  επίσης ότι με τη νίκη τους αυτή, οι Seb και Daniel έφτασαν πλέον τις 11 συνολικά νίκες μέσα σε μια χρονιά, ένα ακόμα ρεκόρ στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

«Κατακτώντας και τους δύο Παγκόσμιους τίτλους σημαίνει ότι πετύχαμε τους στόχους που είχαμε θέσει από την αρχή της χρονιάς. Επιπλέον το αποτέλεσμα αυτό δείχνει ότι η Citroën είναι μία μάρκα ικανή»,  δήλωσε ο Gilles Michel, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της  Automobiles Citroën. «Θα ήθελα να συγχαρώ τα δύο πληρώματά μας για τον ιδιαίτερα ώριμο τρόπο που προσέγγισαν τη φετινή πρόκληση καθώς και για την ανταγωνιστικότητά τους. Θα ήθελα επίσης να επαινέσω και όλους αυτούς που εργάζονται στην Citroën Sport  για τον ενθουσιασμό και τον επαγγελματισμό τους. Για ακόμα μία φορά, έκαναν εξαιρετική δουλειά. Τέλος, η C4 WRC έδειξε την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητά της καθ’ όλη την διάρκεια του Πρωταθλήματος αυτής της χρονιάς, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα το υψηλό επίπεδο δημιουργικότητας σε ότι αφορά την τεχνολογία των αυτοκινήτων».  Αδύνατον στάθηκε να κρύψει την χαρά του και ο επικεφαλής της ομάδας Olivier Quesnel, κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής στο Cardiff. «Μετά την χαρούμενη εμπειρία να δω τους Seb και Daniel Παγκόσμιους Πρωταθλητές στην Ιαπωνία, είναι εξίσου φανταστικό το συναίσθημα να γνωρίζω την ίδια συγκίνηση και σήμερα που η Citroën σιγούρεψε τον τίτλο των Κατασκευαστών»,  πρόσθεσε φανερά συγκινημένος. «Η εξασφάλιση και του δεύτερου τίτλου ύστερα από τις δύσκολες συνθήκες αυτού του Σαββατοκύριακου, μας αφήνει σίγουρα μια πολύ γλυκιά αίσθηση. Αυτός ο αγώνας είναι ο επίλογος μιας χρονιάς που έφτασε στο τέλος της – μιας χρονιάς σκληρών αγώνων. Τα πληρώματά μας αποδείχθηκαν ταχύτατα και αξιόπιστα, η σημερινή όμως διπλή νίκη μας δίνει την ευκαιρία να σηκώσουμε με περηφάνια τη σημαία της μάρκας στον ψηλότερο ιστό. Στην αρχή της χρονιάς, είχαμε στόχο το 2 στα 2 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τώρα που το πετύχαμε αισθανόμαστε όλοι ιδιαίτερα ευτυχισμένοι. Δεν έχουμε όμως καμία διάθεση να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας. Το Πρωτάθλημα του 2009 πλησιάζει γρήγορα και αφού απολαύσουμε αυτές τις μοναδικές στιγμές, όλοι στην Citroën Sport θα επιστρέψουμε σύντομα στα καθήκοντά μας, προετοιμάζοντας την υπεράσπιση αυτών των δύο τίτλων…»

«Μετά την εξασφάλιση και του 5ου τίτλου στην Ιαπωνία, ο Daniel και εγώ αισθανόμαστε ιδιαίτερα ευτυχισμένοι που συμβάλλαμε σε μία ακόμα κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών για την Citroën» δήλωσε ο Sébastien Loeb. «Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιβράβευση για αυτή την ομάδα μετά από αυτή την υπέροχη χρονιά. Η επιπλέον κατάκτηση και του συγκεκριμένου αγώνα, ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Ο κανονισμός που απαγορεύει την χρήση των gravel cars και επιβάλει ένα συγκεκριμένο τύπο ελαστικών, καθιστούν αυτό το Ράλι μία πολύ επικίνδυνη δοκιμασία. Καταφέραμε να οδηγήσουμε αποφεύγοντας κάθε παγίδα τερματίζοντας τελικά στην πρώτη θέση  και αυτό μας γεμίζει με τρομερή ικανοποίηση».

«Πριν την εκκίνηση, είχαμε μία πολύ συγκεκριμένη αποστολή και είμαι κατενθουσιασμένος που την εκτελέσαμε κατά γράμμα, προσθέτοντας – νομίζω – και λίγο στυλ», πρόσθεσε χαμογελώντας ο Dani Sordo. «Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς κάναμε το καλύτερο προσπαθώντας να τερματίζουμε πάντα μέσα στους βαθμούς για την Citroën. Η κατάκτηση και του τίτλου των Κατασκευαστών είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή για όλους εκείνους που δούλεψαν και προσπάθησαν να φτάσουμε ως εδώ».

 

ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΡΑΛΙ

 

Νικητές ειδικών διαδρομών

1ο σκέλος: SS1: ακυρώθηκε – SS2: Sébastien Ogier (Citroën C4) – SS3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – SS4. ακυρώθηκε – SS5: Sébastien Loeb (Citroën C4) –

SS6 και SS7: JM. Latvala – SS8: S. Loeb.

2ο σκέλος: SS9: Dani Sordo (Citroën C4) – SS10: JM. Latvala – SS11: D. Sordo –

SS12: Mikko Hirvonen(Ford Focus) – SS13: S. Loeb – SS14: JM. Latvala – SS15: S. Loeb.

3ο σκέλος: SS16, SS17, SS18 και SS19: S. Loeb

 

Καλύτερες επιδόσεις :

S. Loeb, 8 ειδικές διαδρομές – JM. Latvala, 5 – D. Sordo, 2 – S. Ogier, 1–M. Hirvonen, 1.

 

Τελική κατάταξη του 76ου Ράλι Ουαλίας (15/15)

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4)                                           2 ώρες 43 λεπτά 09,6 δλ.

2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus)                                              + 12,7 δλ.

3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4)                                         + 1 λεπτό, 20,6 δλ.

4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza)                                              + 1 λεπτό, 59,6 δλ.

5. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4)                                     + 4 λεπτά, 04,1 δλ.

6. F. Duval/D. Giraudet (Ford Focus)                                                + 5 λεπτά, 07,8 δλ.

7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4)                                     + 5 λεπτά, 25 δλ.

8. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus)                                           + 5 λεπτά, 38,8 δλ.

9. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus)                                      + 8 λεπτά, 13,9 δλ.

10. B. Clark/P. Nagle (Ford Focus)                                        + 9 λεπτά, 53,1 δλ.

 

 

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κατασκευαστών FIA (γύρος 15/15)

1. Citroën-Total, 191 βαθμοί – 2. Ford, 173 β. – 3. Subaru, 98 β. – 4. Stobart, 67 β. –

 5. Suzuki, 34 β. – 6. Munchi’s, 22 β..

 

Τελική κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών FIA (γύρος 15/15)

1. S. Loeb, 122 βαθμοί. – 2. M. Hirvonen, 103 β. – 3. D. Sordo, 65 β.

– 4. JM. Latvala, 58 β. – 5. C.Atkinson, 50 β. – 6. P. Solberg, 46 β. – 7. F. Duval, 25 β. – 8. H. Solberg, 22 β. – 9. G. Galli, 17 β. – 10.M. Wilson, 15 β. – 11. U. Aava, 13 β. – 12. PG. Andersson, 12 β. – 13. T. Gardemeister, 10 β. – 14. F.Villagra, 9 β.

– 15. C. Rautenbach, 9 β. – 16. A. Mikkelsen, 5 β. – 17. JM. Cuoq, 2 β.

– 18. M.Rantanen, 2 β. …/… 21. S. Ogier, 1 β.