του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τεχνολογία Gimbal χρησιμοποιείται στις κάμερες για να προσαρμόζει και να διατηρεί πάντα τη σωστή γωνία λήψης χωρίς να επηρεάζεται από τις κλίσεις της έδρας της κάμερας που μπορεί να εδράζεται επάνω σε ένα drone ή οποιοδήποτε όχημα είναι σε κίνηση.
Με ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας η BMW δείχνει να εργάζεται πάνω σε ένα νέο είδος προσαρμοζόμενου προβολέα στην κλίση της μοτοσυκλέτας και στον φωτισμό του δρόμου στις στροφές, μαζί με καταγραφή από κάμερα για να διαβάζει και να φωτογραφίζει το δρόμο.
Ο προβολέας διαθέτει τεχνολογία gimbal και κάμερα, αποδεικνύοντας ότι η BMW δίνει ακόμη περισσότερες δυνατότητες με πιο προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης αναβάτη.

Η νέα τεχνολογία προβολέων που εδράζονται σε περιστρεφόμενη βάση προς όλες τις κατευθύνσεις είναι η πατέντα της BMW.
Το Gimbal είναι μια συσκευή που περιστρέφεται ελεύθερα ενώ είναι τοποθετημένη σε ένα σταθερό πλαίσιο. Χρησιμοποιείται σήμερα για οτιδήποτε, από κάμερες για να σταθεροποιήσει τη λήψη βίντεο έως τις προσομοιώσεις της NASA. Το gimbal ήταν επίσης μια αναντικατάστατη μηχανική λύση στα γυροσκόπια πλοίων, βοηθώντας στην εξουδετέρωση των κλίσεων και μετατοπίσεων του πλοίου από τα κύματα της θάλασσας για μια ακριβή ανάγνωση του βορρά.
Πώς θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία gimbal στον προβολέα; Η BMW σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία gimbal για να δημιουργήσει ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα λήψης βίντεο και φωτογραφιών τουλάχιστον, ώστε να βοηθά στον επιλεκτικό φωτισμό του δρόμου. Επί του παρόντος, η BMW τα καταφέρνει αρκετά καλά με το προαιρετικό σύστημα φωτισμού των στροφών Headlight Pro, αν και αυτή η τεχνολογία δεν καταγράφει φωτογραφίες και χρησιμοποιεί LED που ανάβουν και σβήνουν ανάλογα με τη γωνία κλίσης. Οι αναβάτες μπορούν να έχουν το σύστημα Headlight Pro στη νεότερη R 1300 GS της BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας η κάμερα που βρίσκεται στο κέντρο του προβολέα, είναι σχεδιασμένη για να καταγράφει τουλάχιστον μια περιοχή του περιβάλλοντος, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα για ακόμα πιο προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης αναβάτη. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η κάμερα σχετίζεται με πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης αναβάτη, όπως υποβοήθηση λωρίδας, υποβοήθηση πέδησης ή προσαρμογή του συστήματος cruise control, αλλά ίσως ο πιο πιθανός λόγος για την παρουσία της θα ήταν η ενεργοποίηση των προσαρμοζόμενων προβολέων matrix που υπάρχουν σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Ο φωτισμός του δρόμου ουσιαστικά επιτρέπει τα φώτα μεγάλης σκάλας να είναι συνεχώς αναμμένα, ακόμα και όταν υπάρχει άλλο όχημα απέναντι, κλείνοντας επιλεκτικά μέρη της δέσμης για να αποφεύγεται η εκθαμβωτική δέσμη φωτός στο αντίθετο ρεύμα, ενώ διατηρείται ο υπόλοιπος φωτισμός στο δρόμο.

Στο μέλλον θα είναι σίγουρα ένα σύστημα που η BMW θα έχει την πρώτη κατοχυρωμένη ιδέα του συνδυασμού προβολέα/κάμερας, ενώ σε πρόσφατες πατέντες όπου η καταγραφή της κάμερας βοηθά στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης, σίγουρα μαζί με τον φωτισμό θα αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο και αυτή η τεχνολογία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης