Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Τα τελευταία δύο χρόνια η Kawasaki έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε ένα υβριδικό σύστημα για τα Η υβριδική τεχνολογία μπορεί να βρει εφαρμογή στις μοτοσικλέτες.μοντέλα μοτοσικλετών της. Τα βήματα του εργοστασίου από το Akashi φαίνεται να ακολουθεί η Yamaha η οποία έχει αρχίσει να πειραματίζεται πάνω σε δικά της υβριδικά συστήματα. Η εφαρμογή τους φαίνεται να γίνεται πάνω σε scooter τα οποία έχουν το χώρο να φιλοξενήσουν τόσο μια μπαταρία όσο και μια μονάδα ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το scooter πάνω στο οποίο πειραματίζεται είναι ένα TMAX και στα σχέδια τα οποία διέρρευσαν στο διαδίκτυο φαίνεται η Yamaha να δουλεύει πάνω σε δυο διαφορετικά υβριδικά συστήματα. Στο ένα σύστημα ο ηλεκτροκινητήρας έχει άμεση συνεργασία με την θερμικό κινητήρα καθώς είναι κομμάτι του συνόλου, ενώ στο δεύτερο σύστημα ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πάνω στο σύστημα μετάδοσης και είναι ξεχωριστό κομμάτι του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η μπαταρία κάτω από τη σέλα.

Πειραματισμός σε δύο υβριδικά συστήματα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην περίπτωση που ο ηλεκτροκινητήρας είναι κολλημένος πάνω στον θερμικό κινητήρα η ισχύς μεταφέρεται Πολύ πρωτοποριακή η μονάδα ισχύος με χρήση ενός κοινού στροφάλου για τον θεσμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα.συνδυαστικά στο σύστημα μετάδοσης μέσω κοινού στροφάλου. Το θετικό σε αυτό είναι ότι υπάρχει ένα συμπαγές σύνολο που βοηθάει στην εργονομία του scooter. Επίσης, το σύστημα μετάδοσης δεν χρειάζεται να αλλάξει, ενώ η άμεση συνεργασία των δύο μονάδων θα έχει σταθερή μεταφορά της ροπής και της δύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών.

Στην περίπτωση τώρα που ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πάνω στο σύστημα μετάδοσης, αποκομμένος από τον θερμικό κινητήρα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Στα θετικά μπορούμε να συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι μπορεί να υπάρξει ποικιλία στη χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ υπάρχει περισσότερος χώρος για την τοποθέτηση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του scooter. Το scooter επίσης θα μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα ως ξεχωριστή μονάδα ισχύος. Από την άλλη, το συγκεκριμένο σύστημα απαιτεί πιο περίπλοκο έλεγχο στα ηλεκτρονικά, ενώ χρειάζεται όλο το σύστημα μετάδοσης να επανασχεδιαστεί για να ταιριάξει στο υβριδικό σύστημα, κάτι που δεν βοηθάει το κόστος.

Δεξιά ο θερμικός κινητήρας, αριστερά ο ηλεκτροκινητήρας. Η ισχύς περνάει απευθείας στον στρόφαλο.

Τα συστήματα της Yamaha φαίνεται πως είναι σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης και δεν αποκλείεται σύντομα να έχουμε αποκαλύψεις. Η υβριδική τεχνολογία έχει νόημα στις αστικές μετακινήσεις καθώς δίνεται η δυνατότητα στο δίκυκλο να κυκλοφορήσει ως ηλεκτρικό στις μικρομετακινήσεις, χωρίς να υπάρχει το άγχος της φόρτισης ή της περισσότερης δύναμης.

Απαιτούνται ισχυρά ηλεκτρονικά συστήματα για να συνεργαστούν οι δύο μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εγκαταλείπει το Dakar η Yamaha

Η Yamaha στηρίζει το Mountain Legends 2022

Ανοίγει νέους ορίζοντες το Yamaha Tenere 700 World Raid

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης