του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες ζουν και βασιλεύουν και όσο ανεβαίνουν κυβικά και άλογα, προσφέρουν χάρες που… μαγεύουν!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποτε μεσουρανούσαν, τις έβλεπες παντού, δεν υπάρχει μοτοσυκλετιστής που να μην είχε μία από αυτές κάποια στιγμή στη ζωή του. Οι κυβισμοί πολλοί, από 125 μέχρι… 800cc, μοντέλα σημαντικά από τις περισσότερες εταιρείες, αρχικά τις ιαπωνικές και στη συνέχεια τις ευρωπαϊκές. Όμως, στο πέρασμα του χρόνου τα πράγματα άλλαξαν. Οι κατασκευαστές περιόρισαν την παραγωγή μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών σε χαμηλούς κυβισμούς και εφοδίασαν τα μεγαλύτερα μοντέλα με δικύλινδρους κινητήρες.

Έτσι, τα Honda XL/Dominator έγιναν Transalp, τα Suzuki DR έδωσαν τη θέση τους στο V-Strom και τα Yamaha ΧΤ στο Tracer. Ευτυχώς που η ΚΤΜ και η «θυγατρική» Husqvarna δεν ακολούθησαν αυτήν την οδό, παραμένοντας πιστές στην παραγωγή μονοκύλινδρων στα μεσαία κυβικά και προσφέροντας μοτοσυκλέτες On/Off και Supermoto με δυνατούς κινητήρες και κορυφαία περιφερειακά. Για το 2019 μάλιστα, η πορτοκαλί εταιρεία από το Ματινχόφεν κάνει αυτό που περίμενε πολύς κόσμος και ανανεώνει ριζικά την γκάμα των 690, που πλέον διαθέτουν νέο πλαίσιο και υποπλαίσιο, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, τελείως αναβαθμισμένη εμφάνιση, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (13,5 λίτρα), συστατικά από το πάνω ράφι, αλλά και έναν κινητήρα που αυτήν τη στιγμή είναι ο δυνατότερος μονοκύλινδρος που μπορούμε να βρούμε σε μοτοσυκλέτα ευρείας παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μιλάμε για απόδοση 74 ίππων και 73,5Nm ροπής, που εύκολα αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος των συγκινήσεων που θα προσφέρουν στον τυχερό τους αναβάτη. Όπως είπαμε, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι υπερπλήρη και περιλαμβάνουν ηλεκτρονικό γκάζι (ride by wire), δύο οδηγικά προγράμματα (Street – Sport), traction control, σύστημα MSR (Motor Slip Regulation) που ελέγχει το φρένο του κινητήρα και για πρώτη φορά σε αυτές τις κατηγορίες σύστημα quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση και χωρίς χρήση συμπλέκτη. Επιπρόσθετα, ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση (slipper/assist) βρίσκεται εκεί για να κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη, ειδικά στην επιθετική οδήγηση.

Ό,τι το καλύτερο

Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν cornering ABS Bosch 9.1 ΜΡ, όπως επίσης και cornering traction control, ο βαθμός παρεμβατικότητας του οποίου είναι ανάλογος με την κλίση της μοτοσυκλέτας. Στον τομέα των αναρτήσεων βλέπουμε ό,τι το καλύτερο έχει να επιδείξει η WP, με τη σειρά XPLOR στο Enduro R (δηλαδή αυτή που χρησιμοποιούν και τα «καθαρόαιμα» της εταιρείας) και την αντίστοιχη APEX στο SMC R, αμφότερες πλήρως ρυθμιζόμενες. Την υπογραφή της στα φρένα βάζει η Brembo, στο SMC R με δίσκο 320mm και τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα μπροστά, ενώ στο Enduro R με δίσκο 300mm και συμβατική δαγκάνα αντίστοιχα.

Η διάθεση των δύο μοντέλων στη χώρα μας θα γίνεται κατόπιν παραγγελίας και σε τιμές που -προς το παρόν- παραμένουν άγνωστες. Δεν θα γίνουν best seller, καθόσον και ακριβές θα είναι και σε περιορισμένο κοινό απευθύνονται. Στις κατηγορίες τους όμως θα είναι οι κορυφαίες επιλογές και χαρά μεγάλη σε όσους τις αποκτήσουν…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης