Yamaha YZ250F ΜΥ2021: Ρύθμιση, αγώνας, νίκη 

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020, 11:59
Yamaha YZ250F ΜΥ2021: Ρύθμιση, αγώνας, νίκη 

του Νίκου Βιτσιλάκη 

Το YZ250F του 2021 μάς αποκαλύπτεται πιστό στο DNA της εταιρείας για καταξίωση μέσα από τους αγώνες. 

Σε κάθε επίπεδο αυτό το motocross μοντέλο διαθέτει ό,τι χρειάζεται για να κερδίσει σε όλες τις συνθήκες. Για το μοντέλο του 2021 η Yamaha στοχεύει ακόμα ψηλότερα και το εξοπλίζει με σημαντικά βελτιωμένο κινητήρα, ανανεωμένο πλαίσιο, νέες ρυθμίσεις ανάρτησης, νέα φρένα και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, που κυριαρχούν σε αυτή την εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία. 

Κάθε σημαντικό εξάρτημα έχει ανασχεδιαστεί και βελτιωθεί, έτσι ώστε να προσφέρει στον αναβάτη ένα πραγματικό πλεονέκτημα στην πίστα. Με την ανεστραμμένη κυλινδροκεφαλή, που παρέχει βελτιωμένη εισαγωγή και καλύτερη συγκέντρωση μαζών, ο τετραβάλβιδος κινητήρας των 250cc αποτελεί ήδη μια κατηγορία από μόνος του. Για το μοντέλο του 2021 οι μηχανικοί της Yamaha ανέλυσαν κάθε βασικό εξάρτημα και έκαναν μεγάλο αριθμό σημαντικών αλλαγών, που στόχο έχουν να προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα ισχυρότερης και ομαλότερης αγωνιστικής απόδοσης, καθώς και ένα βελτιωμένο κιβώτιο για ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων. Η ισχύς του κινητήρα έχει βελτιστοποιηθεί με τη χρήση ενός νέου εκκεντροφόρου εξαγωγής με ανανεωμένο προφίλ, ο οποίος μειώνει το ταυτόχρονο άνοιγμα των βαλβίδων. Σε συνδυασμό με τις βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις του ψεκασμού καυσίμου, η λειτουργία του πάνω από τις μεσαίες στροφές προσφέρει -σύμφωνα με τη Yamaha- υψηλότερο επίπεδο απόδοσης και μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου. 

Το σύστημα εισαγωγής στο μοντέλο του 2021 είναι ολοκαίνουριο και το ανασχεδιασμένο κουτί του φίλτρου αέρα χωρίς χοάνη εισαγωγής έχει μικρύνει κατά 20mm, παρέχοντας ομαλότερη και πιο άμεση διαδρομή για τον εισερχόμενο αέρα. Μια άλλη βασική αλλαγή είναι η χρήση ενός νέου καλύμματος για το κουτί του φίλτρου αέρα, το οποίο τοποθετήθηκε στο μπροστινό μέρος της σέλας. Με νέους αγωγούς, το κάλυμμα του 2021 αυξάνει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα, προσφέροντας ακόμα πιο ισχυρές επιδόσεις στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Για να συμπληρωθεί η αυξημένη απόδοση στις υψηλές στροφές, τοποθετήθηκε ένα νέο τελικό με αυξημένη χωρητικότητα. Μόλις 70mm μακρύτερο από το προηγούμενο, το νέο σύστημα σχεδιάστηκε για ομαλότερη επιτάχυνση, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές και παρέχει ένα βαθύ ήχο που τονίζει την άφθονη ροπή του τετράχρονου κινητήρα. Το 3ο, 4ο και 5ο γρανάζι στους άξονες εισόδου και εξόδου έχουν ανασχεδιαστεί ώστε να παρέχουν βελτιωμένη απόδοση του κιβωτίου ταχυτήτων και επιλεγμένα γρανάζια έχουν σφυρηλατηθεί για μεγαλύτερη αντοχή, ώστε να αντεπεξέρχονται στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα. 

Νέο περιμετρικό πλαίσιο  

Το νέο YZ250F είναι εξοπλισμένο με ένα νέο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, το οποίο, ενώ είναι παρόμοιο εξωτερικά με το προηγούμενο, διαθέτει ορισμένες σημαντικές αλλαγές που αντιστοιχούν στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα του 2021 και βελτιώνουν εμφανώς χειρισμό και απόδοση. Με τη λεπτομερή ρύθμιση των επιπέδων ακαμψίας του σκελετού σε κομβικές θέσεις, οι σχεδιαστές της Yamaha θέλησαν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο που προσφέρει ελαφρύ χειρισμό σε συνδυασμό με ακρίβεια και αξιοπιστία. Άλλα εξαρτήματα του πλαισίου, όπως η τριπλή πάνω βάση, τα καβαλέτα του τιμονιού και ο μπροστινός άξονας, ανασχεδιάστηκαν για να συμβάλλουν στις αυξημένες επιδόσεις του μοντέλου 2021. 

Αναβαθμισμένη ανάρτηση και πέδηση 

Οι ρυθμίσεις στο πιρούνι (KYB) αναθεωρήθηκαν για πιο προοδευτική απόσβεση σε ολόκληρη τη διαδρομή του, παρέχοντας στον αναβάτη μια καλύτερη αίσθηση. Προσφέρει επίσης καλύτερη απόσβεση κραδασμών, κάτι που βοηθά στη μείωση της καταπόνησης του αναβάτη. Στο πίσω μέρος, το αμορτισέρ (KYB) λειτουργεί με ανανεωμένες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη σταθερότητα με μειωμένη απώλεια ισχύος. Όσον αφορά στον τομέα των φρένων, το βάρος του συστήματος πέδησης μειώθηκε για το 2021. Η ανασχεδιασμένη μπροστινή δαγκάνα είναι κατά 30% πιο άκαμπτη και χρησιμοποιεί έμβολα μεγαλύτερης διαμέτρου και τακάκια νέας σχεδίασης, ενώ στο νέο μπροστινό δίσκο των 270mm επιτεύχθηκε αύξηση 16% της επιφάνειας επαφής με τα τακάκια χωρίς καμία αύξηση του βάρους. Η σχεδίαση της δαγκάνας του πίσω φρένου είναι επίσης νέα και σε συνδυασμό με τον νέο πίσω δίσκο των 240mm προσφέρουν μειωμένο βάρος κατά 120gr. 

Σημασία στη λεπτομέρεια 

Για να επιτευχθεί η βέλτιστη θέση οδήγησης και για καλύτερο έλεγχο, το τιμόνι τοποθετήθηκε ακόμα πιο μπροστά, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να μεταφέρει το βάρος του πάνω από το μπροστινό τροχό όπου και όταν απαιτείται. Οι νέες βάσεις του τιμονιού διαθέτουν μια νέα ελαφρύτερη τιμονόπλακα, ενώ και οι δύο μονάδες διαθέτουν μεγαλύτερη ακαμψία για μειωμένη καταπόνηση στα χέρια του αναβάτη. Τα νέα μαρσπιέ από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα είναι επίσης ελαφρύτερα, όπως και ο νέος μπροστινός άξονας, στοιχεία που επιτρέπουν στο YZ250F να ζυγίζει μόλις 106Kg με πλήρες ρεζερβουάρ. Να σημειώσουμε εδώ πως η μοτοσικλέτα είναι κατά μόλις 3 κιλά βαρύτερη από το δίχρονο YZ250! 

Power Tuner  

Η πρωτοποριακή εφαρμογή Power Tuner είναι μια εύχρηστη ψηφιακή τεχνολογία που επιτρέπει στους αναβάτες να ρυθμίσουν με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα της μοτοσικλέτας τους στην πίστα, χρησιμοποιώντας το smartphone τους. Οι αναβάτες και οι μηχανικοί μπορούν εύκολα να προβούν στη λήψη της δωρεάν εφαρμογής Power Tuner για συσκευές IOS ή Android και στη συνέχεια να συνδεθούν με το YZ250F προκειμένου να ρυθμίσουν τον χρονισμό του ψεκασμού και της ανάφλεξης μέσω της μονάδας ελέγχου επικοινωνίας (CCU) της μοτοσικλέτας. Μέσω της εφαρμογής Power Tuner, οι αναβάτες μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας το κουμπί που βρίσκεται στο τιμόνι και να αλλάζουν μεταξύ των δύο παραμέτρων λειτουργίας. Εκτός από το ότι είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αλλαγές στις επιδόσεις του κινητήρα, η εφαρμογή Power Tuner μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή πληροφοριών για τον αγώνα και την παρακολούθηση μιας σειράς δεδομένων, όπως τα διαγνωστικά του συστήματος, τον χρόνο λειτουργίας και τη συντήρηση, καθώς και για τη σύγκριση και την κοινή χρήση των αρχείων καταγραφής αγώνα και των ρυθμίσεων με άλλους αναβάτες. 

Νέες εκδόσεις Monster Energy για τα YZ250F και YZ450F 

Η ισχυρή σχέση ανάμεσα στη Yamaha και τη Monster Energy ενισχύεται ακόμα περισσότερο μέσω της νέας εργοστασιακής ομάδας MX2 Monster Energy Yamaha Factory με τους αναβάτες Jago Geerts και Ben Watson. Η εργοστασιακή ομάδα MXGP Monster Energy Yamaha Factory, για το 2021 αποτελείται από τους Gautier Paulin, Jeremy Seewer και Arnaud Tonus. Για να γιορτάσει αυτή την πλήρη εργοστασιακή επέλαση και στα δύο πρωταθλήματα MXGP και MX2, η Yamaha ανακοινώνει την κυκλοφορία των μοντέλων YZ250F Monster Energy Edition και YZ450F Monster Energy Edition. Σε μαύρο και μπλε χρώμα και με τα αποκλειστικά γραφικά της Monster Energy, αυτά τα δύο νέα μοντέλα motocross προσφέρουν στους αναβάτες την ευκαιρία να αποκτήσουν μια επιθετικής σχεδίασης μοτοσικλέτα παραγωγής του 2021 με τη γνήσια εργοστασιακή εμφάνιση των μοτοσικλετών της ομάδας Grand Prix της Yamaha. Σημειώστε εδώ πως και τα δύο μοντέλα Monster Energy Edition διαθέτουν τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές με τα βασικά μοντέλα. 

 

 

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020, 11:59