Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν αρκετά χρόνια στις αγορές, αλλά στην Ελλάδα δεν έχουν «περπατήσει» εξαιτίας της πολύ ψηλής φορολογίας. Πλέον και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου που καταργεί τον φόρο πολυτελείας στα συγκεκριμένα οχήματα ενδέχεται να αυξηθούν και οι πωλήσεις τους… Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν θα γίνει σε μεγάλο βαθμό αλλά από το σχεδόν απόλυτο μηδέν που βρισκόμαστε σήμερα κάτι θα αρχίσει να κινείται.

Χρέωση σε… KW…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά και ιδίως για την σημερινή εποχή που ζούμε. Ποιος ο λόγος λοιπόν για να προχωρήσει κάποιος στην αγορά του; Σημαντικό στοιχείο είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων CΟ2 που κάνουν καλό στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη του ιδιοκτήτη αφού δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον ένα στοιχείο που δεν είναι γνωστό έχει να κάνει με την κατανάλωση, η οποία μετριέται σε KW αφού η φόρτιση γίνεται από μία κοινή πρίζα. Σύμφωνα με έρευνα και δοκιμές που έχουν γίνει στην Ελλάδα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (η μέτρηση έχει γίνει με το Mitsubishi i-MiEV) καταναλώνει για 100 χιλιόμετρα, 22,82 KW. Το νούμερο αυτό μεταφράζεται σε 1,21 ευρώ που αν το συγκρίνουμε με ένα αντίστοιχο μοντέλο που εφοδιάζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα δούμε ότι το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι σχεδόν 9 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Το i-ΜiEV ξοδεύει μόλις 1,21 ευρώ σε… ρεύμα ανά 100 χιλιόμετρα…

Συγκριτικά με τη βενζίνη…
Βγάζοντας το κομπιουτεράκι, κάνουμε τις πράξεις, για να δούμε το ετήσιο κέρδος από ένα αυτοκίνητο που καλύπτει 15.000 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου το κόστος του «καυσίμου» φτάνει τα 181,5 ευρώ ενώ στην περίπτωση του μοντέλου με τον κινητήρα της βενζίνης το κόστος φτάνει τα 1.350 ευρώ. Σίγουρα μία διαφορά ιδιαίτερα σημαντική. Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την υψηλή τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος που με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας θα ξεκινά από τα 30.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ηλεκτρικά φορτίζουν απο μία κοινή πρίζα…

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης