Η αποκλειστική διάθεση των ελαστικών της Pirelli στο WRC έληξε στις 24 Νοεμβρίου, με το πέσιμο της καρό σημαίας στην Ιαπωνία, τελευταίος αγώνας του WRC το 2024. Από φέτος θα βλέπουμε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μόνο τα ελαστικά της Hankook που κάνει πρεμιέρα στο ράλι Μόντε Κάρλο.
Οι δύο εργοστασιακές ομάδες της Toyota και της Hyundai έκαναν δοκιμές στη Γαλλία αλλά και τη Φινλανδία ενόψει του αγώνα στη Γαλλία. Οι δοκιμές που έχουν κάνει με τα νέα ελαστικά της Hankook είναι λίγες και από ότι μάθαμε τα πληρώματα δεν ήταν ικανοποιημένα από τα κρατήματα. Σίγουρα χρειάζεται χρόνος για να βρει τα πατήματά της η εταιρία που έχει εμπειρία από αγώνες αλλά όχι από το απαιτητικό WRC.
Μετά τις δοκιμές στην Φινλανδία οι εργοστασιακές ομάδες μετακόμισαν στις ειδικές διαδρομές στο κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο όπου θα γίνει η πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Και εκεί οι δοκιμές φαίνεται ότι δεν ικανοποίησαν τους οδηγούς-συνοδηγούς. Κάποιοι είπαν ότι απογοητεύθηκαν και τώρα προβληματίζονται για τη χρονιά που ξεκίνησε.
Στις παγωμένες ειδικές διαδρομές της Φινλανδίας φαίνεται ότι το πρόβλημα παρουσιάζεται στα καρφιά που φοράνε τα ελαστικά.
Παρατηρήθηκε απώλεια των καρφιών που σημαίνει απώλεια της πρόσφυσης. Ας μην ξεχνάμε ότι μετά τον αγώνα στο Μόντε Κάρλο ακολουθεί η Σουηδία που είναι χιονισμένη.
Τέτοια προβλήματα είχε και η Pirelli η οποία όμως βρήκε ένα σύστημα εισαγωγής μπουλονιών κατά την κατασκευή ελαστικών. Επίσης με την τοποθέτηση κόλλας η Pirelli βρήκε λύση αλλά έληξε το συμβόλαιο που είχε με την Ομοσπονδία. Παρέδωσε τη σκυτάλη του WRC στην Hankook αλλά δεν αποκάλυψε και την πατέντα που είχε βρει για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αποκόλλησης των καρφιών.
Ειδικά για τη Σουηδία τα ελαστικά έχουν διαφορετικό σχεδιασμό από τους άλλους αγώνες που γίνονται σε χιονισμένες περιοχές. Στη Σουηδία το χιόνι είναι αρκετό και χρειάζονται πολλά καρφιά. Η ισχύς των αυτοκινήτων χωρίς επαρκή αριθμό καρφιών μειώνεται. Χάνεται η πρόσφυση και φυσικά αλλάζουν οι χρόνοι και οι επιδόσεις. Το γεγονός ότι οι τεχνικοί -μέχρι σήμερα φυσικά- δεν έχουν βρει λύση με την πρόσφυση και την απώλεια καρφιών, δεν είναι καλό σημάδι.
Το αγωνιστικό πρόγραμμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ για το 2025
