Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν μια σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένη από τη βροχή δεύτερη μέρα επίσημων δοκιμών MotoGP στο Sepang International Circuit με τους αναβάτες να έχουν μόνο μερικές ώρες στεγνής πίστας στη διάθεσή τους. Η βροχή κατά τη διάρκεια της νύχτας σήμαινε ότι τους υποδέχτηκε μια υγρή πίστα το πρωί, πριν από τη δυνατή βροχή λίγο μετά το μεσημέρι που άφησε τις ομάδες να ελπίζουν για ήλιο αύριο.

Το 1:58.736 του Jorge Martin είδε τον Ισπανό να κατακτά την πρώτη θέση τη 2η ημέρα, με τον ταχύτερο χρόνο του Miguel Oliveira του Σαββατοκύριακου να τον φέρνει στην δεύτερη θέση. Pol Espargarο ήταν τρίτος το Σάββατο και σημείωσε επίσης τον ταχύτερο χρόνο του στο τεστ μέχρι στιγμής.
Ακολουθεί μια σύνοψη του τι είδαμε σήμερα, ξεκινώντας με την Ducati μετά την κορυφαία απόδοση του Martin.

  
DUCATI:
Ο Martin δεν είχε ένα εντελώς ομαλό Σάββατο, καθώς μια πτώση στην 7η στροφή είδε τον Ισπανό να ταξιδεύει στο ιατρικό κέντρο για να του δέσουν το χέρι. Ωστόσο, ήταν όλα καλά και είπε ότι ελπίζει να οδηγήσει την Κυριακή χωρίς προβλήματα. Ο Martin συνέκρινε αεροδυναμικά πακέτα, αλλά είπε ότι η πτώση επηρέασε το κατά πόσο μπορεί να είναι πλήρως σίγουρος για τις διαφορές ακόμη. Τόσο αυτός όσο και ο ομόσταυλός του, Johann Zarco, είχαν ένα νέο ψαλίδι να δοκιμάσουν, με μικρές διαφορές. Ο Zarco ήταν 15ος και σχετικά με τον ρόλο του Γάλλου, ο νέος διευθυντής της ομάδας Pramac, Gino Borsoi, πρόσθεσε ότι ο Zarco παραμένει σε ρόλο βασικού δοκιμαστή, αλλά η δουλειά θα επεκταθεί λίγο περισσότερο σε άλλους αναβάτες της Ducati τώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Francesco Bagnaia ήταν η δεύτερη Ducati και κατέκτησε την πέμπτη θέση, ενώ και οι δύο μοτοσυκλέτες του έφεραν το νέο φέρινγκ. Ο Enea Bastianini δοκίμαζε επίσης αεροδυναμικά μέρη, αλλά φαινόταν να επικεντρώνεται επίσης στις προδιαγραφές του κινητήρα, τερματίζοντας το Σάββατο στην ένατη θέση.

Ο Luca Marini ήταν έβδομος, με τον ταχύτερο της Παρασκευής, Marco Bezzecchi, λίγο πιο κάτω στην 12η θέση. Ο Fabio Di Giannantonio ήταν 14ος και ο νέος ομόσταυλός του, ο νεοφερμένος στη Ducati, Alex Marquez, ήταν 17ος.

APRILIA:
Ο κορυφαίος αναβάτης με RS-GP την δεύτερη μέρα ήταν ο προαναφερθείς Oliveira, του οποίου το 1:58.839 τον βάζει στην πρώτη πεντάδα της συνολικής κατάταξης. Επιπλέον, αυτός ο χρόνος γύρου είναι μόλις ένα δέκατο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο γύρου του στην KTM στο περσινό Sepang Test. Εντυπωσιακό αποτέλεσμα από τον Πορτογάλο αναβάτη, ενώ ο Raul Fernandez κατέληξε να σκαρφαλώνει στην 6η θέση στα φύλλα χρόνου του Σαββάτου πριν την απογευματινή βροχή. Τόσο ο Oliveira όσο και ο Raul Fernandez είχαν δύο Aprilia προδιαγραφών του 2022 πάνω στις οποίες δούλευαν.

Στην εργοστασιακή ομάδα, ο Maverick Viñales δοκίμασε μια μικρή παραλλαγή των νέων φτερών που είδαμε στις Aprilia αυτή την εβδομάδα. Η διαφορά είναι ότι έχουν ένα τρίτο στοιχείο από κάτω τους, κάτι που έχει ήδη δοκιμάσει ο δοκιμαστής αναβάτης Lorenzo Savadori. Εν τω μεταξύ, ο Aleix Espargaro είχε μια περίπλοκη μέρα. Ο #41 έπεσε στη 12η στροφή πριν από το μεσημεριανό διάλειμμα, προτού υποστεί ένα τεχνικό πρόβλημα κατά την τελευταία ώρα της ημέρας.

GASGAS:
Ο Pol Espargaro είχε μια μοτοσυκλέτα με νέο πλαίσιο και εθεάθη να χρησιμοποιεί την ενημερωμένη έκδοση αεροδυναμικών μερών που δοκιμάστηκε από τους Binder και Miller στη Valencia. Ήταν θετικός για τα αεροδυναμικά και την τελική ταχύτητα, λέγοντας ότι η ώρα στην πίστα (στο στεγνό) μπορεί να ήταν λίγη, αλλά ήταν πολύτιμη. Είχε επίσης μια “συνάντηση” με τον Bagnaia νωρίτερα μέσα στην ημέρα, με τους 2 αναβάτες να ακουμπούν στην έξοδο μιας στροφής.

Ο rookie, Augusto Fernandez, υνέχισε με τη νέα μονάδα ουράς και μια καινούρια σέλα και εργαζόταν στη δοκιμή εξαρτημάτων καθώς και στο να συνηθίσει τη νέα μοτοσυκλέτα.

YAMAHA:
Ο Fabio Quartararo ξεκίνησε τη μέρα με το νέο πακέτο αεροδυναμικών της Yamaha και στις δύο μοτοσυκλέτες που βρίσκονταν στο γκαράζ του, ενώ ο Γάλλος περνούσε επίσης από μερικά εξαρτήματα που δοκίμασε την πρώτη μέρα για να πάρει άλλη αίσθηση στο περιορισμένο στεγνό χρονικό παράθυρο που ήταν διαθέσιμο το Σάββατο. Ο Quartararo – ο οποίος ήταν θετικός για τη δουλειά της ημέρας – δοκίμασε επίσης τους “αγωγούς downwash” που δοκίμασε ο Katsuyuki Nakasuga την πρώτη μέρα, και σημείωσε επίσης τελική ταχύτητα 335,4 χλμ./ώρα – τρίτος ταχύτερος πίσω από τις Ducati των Bagnaia και Martin. Η Yamaha έχει δύο προδιαγραφές κινητήρα 2023 στη Sepang, επομένως πρέπει να ληφθεί μια απόφαση ως προς το ποιος θα χρησιμοποιηθεί για τη σεζόν.

Ο Franco Morbidelli είχε επίσης το νέο πακέτο αεροδυναμικών της Yamaha σε δύο μοτοσυκλέτες, αλλά ο Ιταλός έκανε επίσης κάποια δουλειά με τα παλαιότερα αεροδυναμικά την δεύτερη μέρα – δοκιμάζοντ’ας τα εναλλάξ. Ο Cal Crutchlow μπήκε και πάλι στη μάχη μετά την απουσία του την πρώτ μέρα, καθώς οι Quartararo και Morbidelli τερμάτισαν 4ος και 11ος αντίστοιχα.

KTM:
Στην Red Bull KTM Factory Racing, ο Jack Miller βγήκε πρώτος στην πίστα, όπως και την Παρασκευή, και ήταν οι χρόνοι του γύρου που έπεσαν που έδειξαν ότι οι συνθήκες άρχισαν να βελτιώνονται προς το μεσημέρι. Ένας από τους κινητήρες που ακουγόταν διαφορετικά στον ρεπόρτερ Simon Crafar, μια διαφορά που παρατήρησε χθες σε μια από τις μοτοσυκλέτες του Binder, έτσι θα είναι ένας βασικός τομέας ενδιαφέροντος στο μέλλον, μόλις υπάρξει περισσότερος χρόνος στο στεγνό. Ο Miller ήταν 19ος στο πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Brad Binder, εν τω μεταξύ, τελείωσε τη μέρα 10ος και πέρασε μεγάλο μέρος του χρόνου του ασχολούμενος με τα αεροδυναμικά. Εθεάθη να χρησιμοποιεί το πακέτο που εμφανίστηκε στη Valencia και επίσης χρησιμοποίησε το πακέτο που είχε ο δοκιμαστής αναβάτης Dani Pedrosa την τρίτη ημέρα του shakedown.

HONDA:
Ο Marc Marquez συνέχισε να έχει τέσσερις RC213V στο γκαράζ, συμπεριλαμβανομένης της πειραματικής μοτοσυκλέτας του HRC. Οι δύο μοτοσυκλέτες ανάπτυξης του 2023 έχουν διαφορετικό πλαίσιο η μια από την άλλη, το ένα είναι το τυπικό πλαίσιο του 2023 που έχουμε δει αρκετά, ενώ το άλλο είναι ένα πλαίσιο που έχουμε δει να δοκιμάζει ο Stefan Bradl.

Οι νεοφερμένοι της Honda, Joan Mir – που παραδέχεται ότι είναι πιο άνετος στη Honda παρά την έλλειψη στεγνής δράσης την δεύτερη μέρα – και ο Alex Rins έχουν και οι δύο από δύο μοτοσυκλέτες ανάπτυξης του 2023 για να πειραματιστούν, με τις μοτοσυκλέτες του Mir να έχουν δύο διαφορετικά πλαίσια  – τα ίδια με Marquez. Ο Rins, από την άλλη, έχει το ίδιο πλαίσιο και στις δύο RC213V και είχε μια θετική μέρα μετά την ανάβαση στην πρώτη δεκάδα, με τον Takaaki Nakagami στην ίδια “βάρκα” με τους Marquez και Mir με δύο διαφορετικά πλαίσια.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης